924 1978 | Dashboard verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • George
    924 Wannabe
    • Feb 2010
    • 90

    #16
    Re: 924 1978 | Dashboard verlichting

    Een aantal weken geleden heb ik mijn dashboard lampjes vervangen voor LEDs. Ik wilde alles vervangen voor blauwe LEDS. Dus ben ik aan de slag gegaan. Er zijn een aantal dingen waar ik tegenaan liep. De LEDs moeten super helder zijn omdat de wijzerplaten indirect verlicht worden. Het acculaadlampje MOET altijd een gloeilampje zijn 3 (watt) anders problemen met het laden van de accu. De waarschuwingslampjes moeten witte LEDs (of gloeilampjes) anders zijn de waarschuwingsrekens nauwelijks te zien. Ik heb een schema gemaakt zodat jullie kunnen zien hoe het een en ander aangesloten moet worden i.v.m. de polariteit van de LEDs. Achter de km/h meter/toerental meter en middenconsole moeten allemaal T5 lampjes/LEDs geplaatst worden. Dit zijn er dan 9 stuks. Achter de universele meten zitten dan B8.5D lampjes (zie schema)image.jpgimage.jpgimage.jpg

    Comment

    • George
      924 Wannabe
      • Feb 2010
      • 90

      #17
      Re: 924 1978 | Dashboard verlichting

      Het resultaat.image.jpg

      Comment

      • George
        924 Wannabe
        • Feb 2010
        • 90

        #18
        Re: 924 1978 | Dashboard verlichting

        Asbaklampje is ook T5 en de lampjes 2x bij de schuifregelaars (voor de verwarming/ventilatie) zijn ook T5 lampjes (deze hierboven meegeteld (9)). Wat ook leuk is om de interieurlampjes te vervangen voor LEDs.

        Comment

        • theo-winter
          924 Wannabe
          • Nov 2016
          • 96

          #19
          Re: 924 1978 | Dashboard verlichting

          mooi zeg! help me even hoe krijg ik de klok er uit om de lampjes ook te vervangen?
          hard bezig de 924 te begrijpen..... en autotechniek voor beginners....

          Comment

          • George
            924 Wannabe
            • Feb 2010
            • 90

            #20
            Re: 924 1978 | Dashboard verlichting

            Onder het kopje "downloads" staat een hele mooie "how too....." met foto's.

            Comment

            Working...
            X