Beide voorremmen blokkeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miura
    924 Wannabe
    • Apr 2010
    • 19

    Beide voorremmen blokkeren

    Na een korte tijd rijden (924 '85), lopen beide voorremmen zodanig aan, dat de velgen loeiheet zijn, en er een lucht in de auto hangt alsof je een paar rondjes zandvoort erop hebt zitten.

    Voordat ik alles los ga gooien, heeft iemand misschien een hint waar eerst naar te kijken.
    Vind het namelijk wel vreemd dat het beide voorremmen betreft.

    Alvast bedankt,

    Miura
  • Frenske
    In Memoriam | Erelid
    • Feb 2009
    • 3309

    #2
    Re: Beide voorremmen blokkeren

    tja, ff voorstellen MET fotokes van je 924 is zeker zo netjes.......

    terug naar je probleem, hoe is de staat van onderhoud van je 924? pas remmen nagezien? kan natuurlijk zijn dat alles vastgeroest zit ..... door de warmte zet het spul wat uit waardoor alles pas echt vast gaat zitten
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

    Comment

    • Miura
      924 Wannabe
      • Apr 2010
      • 19

      #3
      Re: Beide voorremmen blokkeren

      Sorry, ben al jaren member, heb alleen ook al jaren niet meer gepost.
      Gelukkig geen problemen gehad

      924.jpg

      Staat van de auto is goed te noemen, maar ik moet zeggen dat ik er weinig in rijd, dus toch maar eerst naar de klauwen kijken, om zoals je zegt op roest te controleren.
      Last edited by Miura; 09-09-11, 18:29.

      Comment

      • Frenske
        In Memoriam | Erelid
        • Feb 2009
        • 3309

        #4
        Re: Beide voorremmen blokkeren

        vervang dan ook gewoon ff je remvloeistof, zeker na zo lange tijd een goed idee.
        924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

        Comment

        • Miura
          924 Wannabe
          • Apr 2010
          • 19

          #5
          Re: Beide voorremmen blokkeren

          Leuk klusje voor het weekend, zal zeker de remvloeistof vervangen. Da's zeker een aantal jaartjes geleden.
          Laat wel weten wat ik tegengekomen ben.

          Comment

          • Frenske
            In Memoriam | Erelid
            • Feb 2009
            • 3309

            #6
            Re: Beide voorremmen blokkeren

            en nu wordt ik afgemaakt om deze "raad" !!

            ik maak een remsysteem altijd schoon met brandspiritus. Jaag een liter door het systeem, neemt vuil en water sneller mee dan remvloeistof. Daarna rijkelijk met die vloeistof doorspoelen. Werkt bij mij altijd perfect, nooit enigerlei problemen gehad na zulke behandeling!!
            924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

            Comment

            • Miura
              924 Wannabe
              • Apr 2010
              • 19

              #7
              Re: Beide voorremmen blokkeren

              HUH! Meen je dit nou?

              Comment

              • Frenske
                In Memoriam | Erelid
                • Feb 2009
                • 3309

                #8
                Re: Beide voorremmen blokkeren

                zeker, als ik gezegd had met gerstenat spoelen zou je me niet serieus moeten nemen, daar spoel ik mijn nieren mee.....
                924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                Comment

                • ArvidW
                  924 Gek
                  • Aug 2008
                  • 1035

                  #9
                  Re: Beide voorremmen blokkeren

                  Ik zou je klauwen er even afhalen, even controleren of de zuigers nog soepel lopen (grote kans van niet). Kun je gelijk de geleidingspinnen smeren.
                  Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                  Comment

                  • 924turbo2
                    924 Freak
                    • Dec 2007
                    • 2956

                    #10
                    Re: Beide voorremmen blokkeren

                    924 heeft geen geleiderspennen, die heb jij alleen
                    937 racer

                    Comment

                    • ArvidW
                      924 Gek
                      • Aug 2008
                      • 1035

                      #11
                      Re: Beide voorremmen blokkeren

                      Owja, nouja, dan kun je het prehistorische schuif-mechanisme eens goed schoonmaken
                      Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                      Comment

                      • Miura
                        924 Wannabe
                        • Apr 2010
                        • 19

                        #12
                        Re: Beide voorremmen blokkeren

                        Nou, zuigers zaten vast, "schuifsysteem" van de klauwen deed alles behalve schuiven, dus het hele zaakje maar uit elkaar gehaald.
                        Nieuw nodig:
                        schijven, trommels, blokken, schoenen, cylinders A, revisisetje voor de klauwen.
                        Enig idee of de spullen die op onderdelendirect.nl aangeboden worden een beetje bruikbaar zijn?

                        Wat me ook opviel, was dat de "lagerschalen" in de schijven vast zitten. zitten deze ook in de nieuwe schijven, of moet/kan je die overzetten.
                        In het laatste geval, hoe krijg je die eruit zonder ze te slopen?

                        Thanks

                        Comment

                        • -Bassie-
                          924 Freak
                          • Oct 2008
                          • 4367

                          #13
                          Heb hier nog anders wel een setje gereviseerde klauwen liggen met remschijven van 30.000km oud.
                          Bij intresse pb sturen.

                          Zelf bestelde ik vaak dingen bij www.autopartsonline.nl
                          geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                          Comment

                          Working...
                          X