Pagina 2 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 42
  1. #11
    Ingeschreven
    03/08/2009
    Berichten
    87

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    Heb ik aan gedacht al doe ik dat op het moment liever niet, koppelingsset is 25 jaar oud en is nu echt zo goed als op (kan met moeite in de achteruit moet meestal motor even afzetten daarvoor), drukgroep+koppelingsplaten moeten vervangen worden, dus daarom start ik het liefste op de startmotor, aangezien de koppeling niet meer perfect aangrijpt


  2. #12
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    Ligt dat niet eerder aan je Vbak?!

    Enne als je achteruit wilt, zet hem dan eens in zu'n 5 en dan dan in zu'n achteruit , werkt soms beter, of een half opgekomen koppeling ong .
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  3. #13
    Ingeschreven
    03/08/2009
    Berichten
    87

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    Het is echt de gehele koppeling, Als ik van ze 1 naar 2 schakel blijft hij soms ertussen steken, dan moet ik meerdere keren opnieuw koppelen om hem erin te krijgen, mijn koppelingspedaal gaat extreem zwaar (al weet ik niet of dit altijd zo is in de 924), en als ik de koppeling intrap kan je onder de motorkap het ronde "stuurhuis?" zien bewegen ervan. Heb ook in sommige versnellingen ruime speling met de pook. Ik ga over enkele weken de koppelingsset laten vervangen tezamen met de motorsteun aan 1 kant (bekende probleem met de gebroken veer erin).
    Achteruit gaat gewoon extreem zwaar, alsof je door een muur heen moet duwen, dan opeens schiet hij over een punt heen, en dat zakt hij in de achteruit.


  4. #14
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    je moet het zwarte eens weg halen en kijken of je schutbord niet gescheurd is.

    en daar bij in je parafaan kijken onder je ruitenwissermotor.

    daar willen je pedalen wel eens los scheuren.

    dit moet je dan allemaal lassen.

    hier had mijn auto ook last van.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  5. #15
    Ingeschreven
    03/08/2009
    Berichten
    87

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    Pedalen lijken allemaal wel in orde, alleen bij de koppeling zie ik dus die ronde plaat heen en weer bewegen bij het intrappen, maar zou het losscheuren de reden zijn waarom de koppeling zo extreem zwaar gaat? en met extreem zwaar bedoel ik het gevoel alsof je een steen van 5-6kg omhoog moet duwen met je handen.


  6. #16
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    nee niet een rede wel een gevolg.

    dus wel even nakijken.
    daarom wou die bij mij ook zo slecht in z'n achteruit
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  7. #17
    Ingeschreven
    03/08/2009
    Berichten
    87

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    Heb gisteren weer geprobeerd mijn 924 te starten, mijn eigen accu hele avond aan de lader gehad zodat die weer even een goede boost kon leveren, daarnaast de wagen van een vriend gezet met draaiende motor en met startkabels zijn 120 amp accu op mijn gezet. Heb het 3 minuten lang geprobeerd met elke keer 10s starten 10s pauze ertussen. 1x sloeg de auto bijna aan, maar zakte op het laatste moment toch weer in. En voor de rest krijg ik er geen teken van leven uit.

    Ik ga proberen het benzinepomp relais even in huis te leggen om op temparatuur te laten komen, en daarna weer terug in de wagen. Misschien is het relais versleten en kan door het koude weer het contact net niet meer gemaakt worden? Dit zou verklaren waarom hij wel bijna startte.


  8. #18
    Ingeschreven
    03/08/2009
    Berichten
    87

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    Goed nieuws!, het blijkt aan het pomprelais te liggen, nadat ik deze met mijn hetelucht station heb verwarmd tot 60 graden en weer terugplaatste in de auto, starte de wagen na 3-4 seconde zonder moeite en bleef perfect lopen! Heb gelijk een rondje gereden tot de motor weer iets warmer was. En alles werkt weer perfect!

    Het pomprelais kan makkelijk opengemaakt worden, en de elektra die in het relais zit is dankzij de oude goede techniek makkelijk te vervangen, universele onderdelen etc!

    Ik ga zelf mijn pomprelais reviseren, mochten er mensen geintereseerd zijn in een tutorial hoe je zelf voor enkele euro's aan onderdelen je pomprelais kan repareren laat het even weten. Dan zet ik binnekort een tutorial online hoe je het zelf kan doen (spaart toch weer een heleboel geld uit!).


  9. #19
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    ik zie je howto tegemoet!!
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  10. #20
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    goed nieuws dus
    gefeliciteerd,valt dus mee wat de kosten aangaat!!
    think PORSCHitive


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •