Pagina 25 van de 38 EersteEerste ... 1521222324252627282935 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 250 van de 373

Onderwerp: 924 van Thijs

  1. #241
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Nog even wat fraaie plaatjes die ik jullie niet wil onthouden...

    Zal de fotograaf even vermelden, wel zo netjes: Leon Weggelaar

    foto 1.jpg

    foto 2.jpg

    foto 3.jpg


  2. #242
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    En na 2 jaar en 3 maanden is het weer tijd voor een nieuwe distributieriem

    Riem is niet geknapt en de wagen rijdt nog, maar er heeft iets tussen de riem en de kap gezeten waardoor er inkepingen in het rubber zitten om de zoveel CM. Een verdachte slangklem, of misschien een steentje in de kap, maar een hele duidelijke oorzaak is er vooralsnog nog niet. Na de winterstop laat ik hier naar kijken.

    Nieuwe stuur zit er al in, dat stuurt érg lekker en direct. Nog wel even wennen in lange bochten, maar over het algemeen tevreden.
    WP_20151109_16_52_16_Pro.jpg

    Winterlijst:
    -Stoelen er nog een keer uit, frame netjes zwart maken en definitief vastzetten.
    -Accubak zit wat vliegroest, netjes in de zinkspray en in kleur spuiten.
    -Ruitenwissermotor van nieuw vet voorzien en nieuwe wissers, als we toch bezig zijn.
    -Veerpootbrug monteren

    En ik zoek iets om mijn gordels rechtop te krijgen. Stoelen zijn wat smaller dus de gordel valt steeds naar beneden. Dacht aan iets zoals op deze BMW gordels:
    GORDEL.jpg

    Als iemand suggesties heeft.......

    Twijfel nog een beetje of ik nieuwe achterbanden ga monteren. Er zit nog ruim voldoende profiel op, en op droog wegdek volstaan ze prima. In de regen zijn ze niet zo best heb ik vorige week mogen ervaren. Kwam vorige week vanaf de a2, en draaide van de afrit de ring op. En hup, dwars. Moest 2x flink corrigeren en zag de vangrail recht voor de voorruit. Mazzel dat het 's avonds laat gebeurde want ik had de ruimte wel nodig!


  3. #243
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.684

    Re: 924 van Thijs

    Goed bezig thijs, mooi stuur! Voor de gordels, kun je die niet strak rechtop zetten met bv een stukje installatiedraad verstopt in de beschermhoes. Of, de bout strakker zetten met een extra ring?

    Wat betreft de banden, goede grip maakt zeker uit per band. Een setje winter of all weather ernaart (op standaard velg?) zou helpen voor de winter. Want bij mooi zomer weer heb je anders weer meer nadeel.... T is een afweging


  4. #244
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Blijf wel bij de zomerbanden, in de winter komt 'ie toch niet buiten. Achter ook een setje hankook's.

    Dit zit er nu achter, zat nog maar net op de velgen toen ik de set kocht.
    wanli.jpg

    Mijn ervaring wordt dus bevestigd door de anwb.


  5. #245
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.684

    Re: 924 van Thijs

    Met een achterwielaandrijver is dat vragen om problemen inderdaad....
    Project 924....and nice driving


  6. #246
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 924 van Thijs

    Thijs heb je altijd die helm op als je gaat rijden.........?
    Laatst gewijzigd door harry; 03/12/2015 om 22:36.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  7. #247
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Jazeker alleen niet op de brommer.

    De 924 staat alweer een weekje stil. Afgelopen maandag laatste rondje gereden, afgetankt, bandjes op spanning en de massakabel los voor de winterslaap.

    Paar dingen besteld...

    Veerpootbrug
    WP_20151204_09_33_44_Pro.jpg

    Motorsteunen
    prod-VTmotormounts.jpg

    Zijn er in 2 types, road en track. Kennelijk zijn de track steunen niet te harden, en is de road versie ook al iets minder comfortabel dan de originele steunen. Toch lees ik er goede dingen over op andere 924 boards, het is verschil met een gebroken veer goed te merken. Ze worden ook verkocht bij ideola.

    Ik wil ook de o-ringen (034133557E) en houders (063133555) van de injectoren vervangen. Heb ze nog nooit los gehad, hoe doe je dat? Trek je ze er zo uit (met beleid natuurlijk) terwijl ze nog aan de leiding zitten?


  8. #248
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 van Thijs

    De o-ringen van de injectoren heb ik ook onlangs vervangen, gewoon recht omhoog eruittrekken. Met een nijptang pakte ik de kop van de injector vast (gewoon gesloten houden, niet nijpen), en een platte schroevendraaier maakte de hefboom om ze eruit te halen. De houders kun je uitschroeven met een grote zeskant.

    De leidingen kun je eventueel laten zitten op de injectoren, wel de klemmen van de leidingen losmaken zodat je wat bewegingsvrijheid krijgt.
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 07/12/2015 om 14:05.


  9. #249
    Ingeschreven
    15/12/2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    430

    Re: 924 van Thijs

    Hoe ga je de motorsteunen vervangen?
    Met blok in de auto?

    Zo ja ben ik heel benieuwd hoe je het gaat doen.. staat bij mij ook nog op de planning... en die vibratechs lijken me een goede optie


  10. #250
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Daan, dank voor de how to! Dat moet vast wel lukken.

    Sjoerd, met blok in de auto inderdaad. De vorige keer (dat was alleen de rechter) het blok ondersteund en iets gelift. Je hebt niet heel veel ruimte nodig en het is een beetje priegelen maar het kan prima met het blok in de auto.

    Beschadigde riem
    WP_20151212_15_24_19_Pro.jpg

    Veerpotbrug aan het passen
    WP_20151212_15_23_58_Pro.jpg


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •