Een perfecte 924 verder perfectioneren

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beer924
    924 Gek
    • Aug 2021
    • 884

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    3D printer heb ik niet, maar die tip van de regenpijp is prima! Een dop van 60 heb ik niet even zo liggen. Mooie tips mensen!

    Comment

    • Steady Eddy
      924 Fan
      • Jul 2008
      • 196

      Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

      Stukje rondhout met de juiste diameter - eigenlijk alles cylindrisch met de juiste diameter...geen bierflesje (ga het niet meten, maar zal er niet ver van zitten)
      Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...

      Comment

      • Beer924
        924 Gek
        • Aug 2021
        • 884

        Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

        Klopt wat je zegt, maar je probeert altijd eerst het goeie gereedschap te vinden, dan ga je naar een wat hobbymatige oplossing en tenslotte kom je uit op jouw stukje hout . Maar je hebt helemaal gelijk hoor. Daar had ik zelf ook al aan gedacht, maar wilde dat zolang mogelijk uitstellen. Hahaha

        Comment

        • Steady Eddy
          924 Fan
          • Jul 2008
          • 196

          Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

          Is geen van de keerringen van de motor hé
          Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...

          Comment

          • Beer924
            924 Gek
            • Aug 2021
            • 884

            Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

            Nee nee. Het zijn de keerringen aan beide zijden van de bak bij de uitgaande assen.

            Comment

            • Steady Eddy
              924 Fan
              • Jul 2008
              • 196

              Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

              Voila, dus gemakkelijk en geen doorkomende as die in de weg voor montage kan zitten...
              Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...

              Comment

              • Beer924
                924 Gek
                • Aug 2021
                • 884

                Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

                Klopt. Eerst wat familie verplichtingen dit weekend en dan maandag weer verder.

                Comment

                • Beer924
                  924 Gek
                  • Aug 2021
                  • 884

                  Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

                  Mooie berichten hier uut Dêmter. Het blijkt, dat de grootste zaag van de ronde gatenzaag van de bouwmarkt precies een klos van rond 60,9 kan uitzagen. Tja wie geen spullen heeft hè....
                  En met deze klos kon ik perfect de keerringen weer monteren. Dus die zitten er weer in. Assen gemonteerd, versnellingsbak weer afgevuld met olie, 2 tubetjes Liqui Molly Additive toegevoegd op uitdrukkelijk advies van unsere Deutsche Freunde von Transaxlegarage.de. Uitlaat weer gemonteerd, wieltjes er weer aan en natuurlijk een proefritje gemaakt. Schakelen als de beste, weinig speling en nu vermoedelijk zoals het behoort, dus mooi direct. Geen vreemde geluiden achteruit de bak (meer). Zou die Liqui dan toch zijn werk doen?? Bij terugkomst na een kleine 15 km was alles nog droog (van olie) onder de auto. Kortom, er kan weer wat afgestreept worden. We gaan verder met de ruitenspuit die tijdens de proefrit dienst weigerde. Maar de ruitenwissers doen het dus PRIMA!!!!
                  Ik moet achter bij de demper nog iets verzinnen voor de ophanging. Dat hangt zo star zonder speling dat daar veel resonantie vandaan komt. Dat moet op te lossen zijn. Daar moet op één of andere manier meer of nieuw*rubber*komen. Ik ga in ieder geval voorlopig even geen honderden euri's uitgeven voor een andere uitlaat. Tot de volgende keer.

                  20231110_112101web.jpg

                  20231110_112205web.jpg

                  DSC04455web.jpg

                  DSC04457web.jpg
                  Last edited by Beer924; 13-11-23, 16:48.

                  Comment

                  • Steady Eddy
                    924 Fan
                    • Jul 2008
                    • 196

                    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

                    Originele demper ? Laatste ophangingspunt ?
                    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...

                    Comment

                    • Beer924
                      924 Gek
                      • Aug 2021
                      • 884

                      Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

                      De vorige eigenaar heeft er een rvs straalpijp voor een F35 onder laten zetten met twee dempers. Middelste ophangpunt van rubber is in gebruik. De achterste demper is errug groot. De ophangband daarvan moest verlengd anders paste die niet. De pijp moest ook op meerdere plekken geplet worden, anders paste het niet. Voor een jonge enthousiaste 924 rijder vermoedelijk de juiste keuze. Voor mij helaas niet.

                      Comment

                      • Steady Eddy
                        924 Fan
                        • Jul 2008
                        • 196

                        Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

                        De vraag van vandaag: wie heeft dus een tweedehands originele uitlaat nog ergens rondslingeren ?
                        Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...

                        Comment

                        • Beer924
                          924 Gek
                          • Aug 2021
                          • 884

                          Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

                          Bedankt voor je hulp. Ik heb deze vraag hier al eens eerder gesteld. Een ruil tegen een hele goeie gebruikte is uiteraard ook bespreekbaar.

                          Comment

                          • Steady Eddy
                            924 Fan
                            • Jul 2008
                            • 196

                            Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

                            Hier al eens geïnformeerd ?
                            Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...

                            Comment

                            • Beer924
                              924 Gek
                              • Aug 2021
                              • 884

                              Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

                              Is dat dezelfde Erik als de Erik uit Hardinxveld-Giessendam die ook heel veel heeft? Daar heb ik namelijk contact mee gehad, maar we kwamen er prijstechnisch niet uit.

                              Comment

                              • Steady Eddy
                                924 Fan
                                • Jul 2008
                                • 196

                                Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

                                Dat weet ik niet - sorry
                                Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...

                                Comment

                                Working...