Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 44
  1. #21
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Heb nu de kuodstart injector nog eens gedemonteerd en deze werkt wel degelijk maar met deze injector afgekoppeld krijg ik hem niet aan de praat ongeacht
    hoe ver ik de co schroef toe of opendraai.
    Ben er nu wel in geslaagd om met deels open gedraaide co schroef en koudstart injector aangesloten hem te starten en gedurende een minuutje hem op 2500 toeren te houden, dit gaat gepaard met geknetter aan de motor en geplof in de uitlaat.
    Nadat de motor uiteindelijk toch afsloeg kreeg ik hem niet meer gestart, de bougies waren natuurlijk weer nat.


  2. #22
    Ingeschreven
    30/08/2013
    Locatie
    Itegem, Belg
    Berichten
    275

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    En hoe is het oliepeil?
    Met altijd te starten en bezine te geven, kan de benzine in de motorolie komen.


  3. #23
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Hey Zeno,
    Inderdaad, er is ondertussen al tamelijk wat benzine bij de olie geraakt.
    Ik heb al een deel olie afgetapt en weer een beetje aangevuld met verse olie.
    Ik heb vandaag gemerkt als ik de motor start zonder de standaard benzine toevoer (zonder de 4 injectors en zonder de koudstart injector)
    dus gewoon een spons in benzine gedrenkt en tegen het gasklephuis houden en starten, dat dan de motor nog altijd even slecht draait als met aangesloten injectors.
    Heb vandaag ook gemerkt dat de klepspeling verkeerd staat en voornamelijk de uitlaat klep, deze staat op sommige cilinders op 0,05mm tot 0,25mm.
    Ik weet wel dat dit niks te maken heeft met de andere problemen maar ik ga ze vanavond toch maar eens afstellen.


  4. #24
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Heb je al eens een compressie test gedaan


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #25
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    GELUKKIG NIEUWJAAR IEDEREEN! Nog vele fijne Porsche ritten toegewenst in het nieuwe jaar!

    Ik heb de compressie gemeten en het resultaat lijkt me vrij goed: cil.1=10,5 kg/cm
    cil.2=11,5
    cil.3=11,5
    cil.4=11
    Wat denken jullie van deze uitslag?


  6. #26
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael Z Bekijk Berichten
    GELUKKIG NIEUWJAAR IEDEREEN! Nog vele fijne Porsche ritten toegewenst in het nieuwe jaar!

    Ik heb de compressie gemeten en het resultaat lijkt me vrij goed: cil.1=10,5 kg/cm
    cil.2=11,5
    cil.3=11,5
    cil.4=11
    Wat denken jullie van deze uitslag?
    Daar moet hij gewoon netjes op kunnen lopen, het ziet er niet slecht uit dus.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #27
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Uitslag is idd niet gek max een bar verschil moet hij op lopen
    Gewoon alles na lopen en voraal niet denken ik sla dit of dat over omdat dat zeker goed moet zijn
    Ontsteking goed zetten
    Spinnerhead op de basis stand
    Gas klep op 0
    En de baypas voor de stationair is de basis stand
    Dan moet hij toch echt lopen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #28
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Ik weet het ook niet meer, hier is een lijstje van alles dat ik gecontroleerd heb en eventueel bijgesteld:
    -KLEP SPELING
    -KLEP TIMING
    -ONTSTEKINGSTIJDSTIP (voorontsteking nog niet aangezien hij nog niet deftig blijft draaien)
    -LICHTHOOGTE VD CONTACTPUNTEN
    -INJECTORS GETEST (koudstart injector ook)
    -DRUK VD BENZINE POMP
    -SPANNING OP DE WUR

    Met afgekoppelde koudstart injector start hij niet, als ik hem weer aansluit start hij direct maar na 3sec valt hij natuurlijk stil.
    Als ik de co schroef op de spinnekop helemaal dichtdraai, dan kan ik hem na het starten met een beetje geluk en het nodige gespeel met het gaspedaal wal aan de praat houden maar van zodra ik het pedaal loslaat valt de motor stil.
    De draaiende motor klinkt ook erg verschrikkelijk, momenteel het beste te verge


  9. #29
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    VERGELIJKEN dus met een tweetakt grasmaaier in combinatie met het nodige gekletter en geplof in de uitlaat.


  10. #30
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Was ik even vergeten te vermelden dat de bouten van de uitlaatcollector ter hoogte van cilinder 3, aan de onder en bovenkant zijn afgebroken en dit natuurlijk voor een deel te maken heeft met het gekletter van de motor.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •