924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArvidW
    924 Gek
    • Aug 2008
    • 1035

    #16
    Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

    Uhm, bijna goed

    - rood omcirkeld = terugslagklep in de fitting (je ziet inderdaad een spiraalveer erin zitten)
    - blauw omcirkeld = terugslagklep zit in dat aluminium 6kantige uitsteeksel van de pomp (Als je recht in het gat in die zeskant kijkt zie je ook wat zitten)
    - groen omcirkeld = geen idee waarom ze die koppeling ertussen hebben gezet, slang had gewoon door kunnen lopen, zit als het goed is geen terugslagklep in. (de rvs omwonden leidingen zijn zoiezo niet origineel)
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

    Comment

    • Hendrik
      Administrator
      • Jan 2011
      • 1830

      #17
      Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

      Originally posted by Daan_924 View Post
      NEGEER ONDERSTAANDE FOTO's (ik maak er een zooitje van)

      Volgende keer op dit icoontje klikken (in geavanceerde editor) als je afbeeldingen inline wilt plaatsen.

      Selecteren welke afbeelding je wilt plaatsen en kiezen voor inline.

      wMDC.png

      Niet het pijltje want die heeft soms wat problemen met sommige browsers

      Comment

      • Daan_924
        924 Fan
        • Apr 2011
        • 394

        #18
        Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

        Het probleem is dat ik 3x na elkaar mijn post heb geedit met een aangepaste afbeelding (inline),
        maar ik niet zie hoe ik de vorige toegevoegde afbeeldingen kon verwijderen...

        Comment

        • Hendrik
          Administrator
          • Jan 2011
          • 1830

          #19
          Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

          Zelfde knopje. Het kan want ik heb je post aangepast op die manier.

          Je hebt een soort database hier op het forum waar je alle afbeeldingen kan opslaan.

          Comment

          • Daan_924
            924 Fan
            • Apr 2011
            • 394

            #20
            Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

            De 2 lastpakken naast elkaar:

            LINKS: de defecte pomp uit de '83 sloper (gaat straks de container in)
            RECHTS: de werkende pomp (ook BOSH) uit de rijdende '80, die morgen zal mogen testdraaien in de sloper, de pomp zit ondertussen gemonteerd, en de banjofitting op de kop pastte als gegoten (had mij aan iets anders verwacht)

            P1010833-800.jpg

            Morgen is het dus een kwestie van de tank te vullen, koelvloeistof te vullen, de accu aan te sluiten, (eventueel nog toerenteller en oliedruktellertje), de sleutel om te draaien en af te wachten als er nog leven in de motor zit, alvorens álles uiteen mag.

            Na de test, en vóór de werkende pomp terug mag vanwaar hij komt, zou ik de vieze behuizing willen schoonmaken met wat staalwol/licht schuurpapier, om er vervolgens een laagje zwarte verf overheen te spuiten. Aluminium roest niet, maar zo is het ook niet echt een mooi zicht, en nu we de pomp toch in handen hebben...
            Last edited by Daan_924; 26-07-13, 19:14.

            Comment

            • Daan_924
              924 Fan
              • Apr 2011
              • 394

              #21
              Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

              De test zal jammergenoeg voor een volgende keer zijn, onder andere/betere omstandigheden...

              Alles zat gemonteerd en aangesloten, eerst had ik de pomp rechtstreeks een 5-tal seconden laten draaien
              met het idee om de benzine eerst tot aan de motor te laten komen.
              Maar net voor ik de sleutel wilde omdraaien hoorde ik iets lekken; ergens tussen het linker achterwiel en handrem lekte de benzine eruit...

              Het demonteren zal dus beginnen/verdergaan zonder het testen van de motor.
              Mocht ik er nadien nog toekomen om de gedemonteerde motor te testen, dan lezen jullie hier zeker het resultaat.

              Comment

              • Daan_924
                924 Fan
                • Apr 2011
                • 394

                #22
                Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

                De test zal jammergenoeg voor een volgende keer zijn, onder andere/betere omstandigheden...

                Alles zat gemonteerd en aangesloten, eerst had ik de pomp rechtstreeks een 5-tal seconden laten draaien
                met het idee om de benzine eerst tot aan de motor te laten komen.
                Maar net voor ik de sleutel wilde omdraaien hoorde ik iets lekken; ergens tussen het linker achterwiel en handrem lekte de benzine eruit...
                Het heeft nu ook maar weinig zin om nog te zoeken hoe en waar, de rotte leidingen kom ik later sowieso nog wel tegen.

                Het demonteren zal dus beginnen/verdergaan zonder het testen van de motor.
                Mocht ik er nadien nog toekomen om de gedemonteerde motor te testen, dan lezen jullie hier zeker het resultaat.

                Comment

                • M.B.H.
                  924 Freak
                  • Feb 2008
                  • 6043

                  #23
                  Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

                  De 2 brandstof leidingen lopen over de achteras net onder de koets door,
                  Daar is de zaak door geroest en lek jammer van je test poging
                  ik zou daar zelf niet tevreden mee zijn,
                  2 stukken slang er tussen knopen en testen die hap.
                  924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                  Comment

                  • jimfrey944
                    Administrator
                    • Jan 2008
                    • 4533

                    #24
                    Veel voorkomend probleem
                    Zelf zou ik er even een bakje onder zetten en de motor zo starten
                    De uit gelopen benzine kan zo weer in de tank
                    sigpic

                    porsche 924 martini 1977
                    porsche 924 50 Jahre edition 1982
                    BMW X3 3.0 high exclusieve

                    Comment

                    • jimfrey944
                      Administrator
                      • Jan 2008
                      • 4533

                      #25
                      Waarschijnlijk heeft hij dan wel last van een warme start probleem
                      sigpic

                      porsche 924 martini 1977
                      porsche 924 50 Jahre edition 1982
                      BMW X3 3.0 high exclusieve

                      Comment

                      Working...
                      X