Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 46
  1. #21
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: De groene 924 - deel 2

    Of anders is het plastic tandwieltje stuk, ik heb dat ook gehad en gemaakt :p Onder de spiegel zit een gaatje, hiermee kan je de spiegel losklippen, dus draaien, niet trekken anders doe je de plastic en spiegel stuk....Daarna zie je het hele mechanisme, vrij simpel, 2 motortjes zoals in van die klaien autootjes op afstandsbediening.


  2. #22
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: De groene 924 - deel 2

    Zo, vandaag met mijn vader de achterruitenwisser aangesloten Wat een werk zeg, het mooi wegwerken van de kabels, maar ik ben erg tevreden met het resultaat!


  3. #23
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: De groene 924 - deel 2

    De afgelopen dagen weer een hoop gedaan aan de auto, maandag de thermostaat vervangen. Op zich een werkje van niks, maar als het eerste boutje besluit af te breken wordt het een lange middag. Bij de Brezan meteen ook een rotor en verdeelkap gekocht, alleen de verdeelkap hadden ze niet liggen, dus die kon ik dinsdag halen. Thuis bleek dat de rotor de verkeerde was, eentje voor een mercedes? Maar ik moest dinsdag dus toch langs, dus meteen de goede geregeld. Die er vandaag ingezet, en de auto loopt meteen stukken beter!

    Ondertussen heb ik ook een nieuwe uitlaat binnen gekregen, ik heb toch gekozen voor de Imasaf, aangezien de Dansk bij Alpo alsnog 250 euro ex btw en zonder montage materialen, en de Imasaf inclusief montage materialen, btw en verzendkosten 200 euro kost. Voor dat verschil wil ik de gok wel nemen. Volgende week hopelijk tijd om hem eronder te maken


  4. #24
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: De groene 924 - deel 2

    Zo, net terug van een weekendje Stuttgart. Mercedes museum en Porsche museum bezocht (uiteraard). Overigens staan er 3 924's in het museum, de concept en de race versie waar David al foto's van heeft laten zien, maar ook nog een raceversie van een Carrera GT (met verzonken koplampen en de motorkap met van die raceclips). Ik zal snel ook wat foto's online zetten.

    Maar dan natuurlijk waar het eigenlijk om gaat, de auto. In 1 woord, geweldig. Topsnelheid die we gehaald hebben is 205 km/h, en dat was de top ivm verkeersdrukte, niet omdat de auto daar ophield. Niet slecht voor een 28 jaar oude auto die (voor zover ik weet) nooit een motorrevisie oid gehad heeft. Gemiddelde brandstofverbruik tijdens de trip: meer dan 1 op 12,5, ook niet slecht denk ik zo, met een gemiddelde snelheid dik boven de 100 km/h.

    Al met al heeft de auto me zeer tevreden gesteld. Op de terugweg nog 'even' via Limburg gereden en een set velgen met winterbanden opgehaald, zodat als de winter eraan komt, ik volop van de 924 kan blijven genieten


  5. #25
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: De groene 924 - deel 2

    Overigens was die topsnelheid op de GPS, de teller gaf toen 220 km/h aan


  6. #26
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: De groene 924 - deel 2

    Zo, na lange tijd maar weer eens hier iets posten. De afgelopen week ben ik bezig geweest met het dashboard vervangen (ja Martin, het is eindelijk gebeurd!). Ik heb namelijk al lang geleden een beter dashboard van Martin gekregen (waarvoor dank natuurlijk!)

    Was nogal een verrassing om te zien dat er een alarm in de auto zit... Had wel de radarsensoren zien zitten en de toeter voor het alarm, maar nooit verwacht dat de rest van het alarm er nog was. Gelukkig is dat nooit fout gegaan, want het zat wel als startonderbreking ingebouwd. Als dat alarm dus plotseling was gaan werken had ik een probleem gehad. Het alarm heb ik eruit gehaald, omdat ik de afstandsbediening er toch niet meer bij heb.

    Foto zonder dashboard, voordat het alarm eruit ging:
    DSC_0318k.jpg

    Foto nadat het alarm eruit ging:
    DSC_0320k.jpg

    De hoeveelheid kabels die van het alarm af kwam:
    DSC_0323k.jpg

    Terwijl ik toch het dashboard eraf had, meteen een "koplampverklikker", dus een dingetje wat een alarm geeft als het licht nog aan staat maar het contact niet, ingebouwd. Ik vergat het licht namelijk nog wel eens uit te doen

    Maar goed, zo is het eindresultaat. Nog steeds wel een beetje gescheurd dashboard, maar absoluut niet meer zo erg als het was:
    DSC_0328k.jpg

    Bijkomend voordeel van het weghalen van het alarm (en het schoonmaken van het massapunt achter de zekeringenkast) is dat ik nu veel meer stroom overhoudt in de auto, voltmetertje geeft nu netjes aan wat ik zou verwachten, en schommelt niet meer, terwijl hij vroeger alle kanten op uitsloeg.


  7. #27
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: De groene 924 - deel 2

    ziet er allemaal strak uit

    nu nog is een keertje een goede km teller kunnen vind he
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  8. #28
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: De groene 924 - deel 2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Bassie- Bekijk Berichten
    ziet er allemaal strak uit

    nu nog is een keertje een goede km teller kunnen vind he
    Ja inderdaad...


  9. #29
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: De groene 924 - deel 2

    goed gedaan Jongen een hele verbetering dus !!!!!!!!!!!!!!!!!
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #30
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: De groene 924 - deel 2

    jayke een week geleden aan het werk
    het vervangen van z`n AAV

    DSC01065.jpg
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •