warm start problemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M.B.H.
    924 Freak
    • Feb 2008
    • 6043

    #31
    Re: warm start problemen

    Gerben eerst even vast stellen of de moter, geen of teveel brandstof krijgt!
    Hoe te handelen
    1 moter starten even langer dan normaal.
    2 bougie eruit halen
    nat is teveel
    droog is te weinig
    dan weet je welke kant je op moet :-)met de zoektocht
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

    Comment

    • gerben1986
      924 Gek
      • Feb 2008
      • 952

      #32
      Re: warm start problemen

      Dat starten is met warme motor neem ik aan?
      Dus eerst een blokje rijden, 1 uur laten staan, starten (wat dus niet wil), bougie's eruit draaien en verder controleren/nagaan.

      Comment

      • -Bassie-
        924 Freak
        • Oct 2008
        • 4367

        #33
        Re: warm start problemen

        jah.

        ik heb gisteren m`n koudstartinjector de stekker er af getrokken helpt naar mijn idee wel.
        geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

        Comment

        • maup
          924 Fan
          • Nov 2009
          • 249

          #34
          Re: warm start problemen

          Dan kan het goed zijn dat je temp.tijdsensor stuk is waardoor je injectiesysteem altijd denkt dat je motor koud is.Dan moet je eigenlijk ook de drukklep onder je spinnekop loskoppelen of de stekker van je temp.tijdsensor(die zit achterop je cilinderkop)lostrekken.Was bij mij de oplossing.
          Groeten, Maup

          Comment

          • gerben1986
            924 Gek
            • Feb 2008
            • 952

            #35
            Re: warm start problemen

            Originally posted by maup
            Dan kan het goed zijn dat je temp.tijdsensor stuk is waardoor je injectiesysteem altijd denkt dat je motor koud is.Dan moet je eigenlijk ook de drukklep onder je spinnekop loskoppelen of de stekker van je temp.tijdsensor(die zit achterop je cilinderkop)lostrekken.Was bij mij de oplossing.
            Groeten, Maup
            Heb je hier ook een foto van? Dit zegt me even niets. En hoe kan ik het testen? want opzich heb ik alle onderdelen wel op reserve liggen, maar ik wil ze alleen vervangen als ik zeker weet dat het of fout is, of het te plaatsen onderdeel goed.

            Comment

            • Duncan
              924 Fan
              • Jun 2008
              • 572

              #36
              Re: warm start problemen

              Heb je nu zelf een drukmeter?

              Comment

              • gerben1986
                924 Gek
                • Feb 2008
                • 952

                #37
                Re: warm start problemen

                Originally posted by Duncan
                Heb je nu zelf een drukmeter?
                Helaas niet.

                Ik kwam in een pdf van Bosch (180mb) onderstaande 4 bladzijden tegen.
                Als ik nu een drukmeter had, had ik dit even doorlopen, maar dat gaat dus niet zo gemakkelijk.

                Misschien ook wel gemakkelijk voor jullie als naslagwerk bij warme-start-problemen, zie link in het bericht van Bassie hieronder.

                Comment

                • -Bassie-
                  924 Freak
                  • Oct 2008
                  • 4367

                  #38
                  Re: warm start problemen

                  hier een link waar iedereen hem vandaan kan downloaden:

                  geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                  Comment

                  • Duncan
                    924 Fan
                    • Jun 2008
                    • 572

                    #39
                    Re: warm start problemen

                    Wat bij mij ook stuk is, en wat je kunt testen zonder drukmeter is de thermoswitch voor de warmestart. Kijk even in de Haynes, het ding zit achteraan in een koelslang tegen de firewall. Bij mij maakte het ding geen aarde bij een warme motor en is dus kaduuk.

                    Comment

                    • gerben1986
                      924 Gek
                      • Feb 2008
                      • 952

                      #40
                      Re: warm start problemen

                      Thermoswitch heb ik zojuist getest.
                      Met koude motor ging mijn controle lampje aan, met warme motor bleef hij uit. Dat is toch zoals zou moeten?

                      Ik heb hem dus even getest, daarna het luchtfilter er voor weg gehaald.
                      Daar rook het naar benzine (vermoedelijk vanwege eerdere startpogingen?)

                      Toen heb ik de luchtweger iets opgetild, en dan start hij wel! (met dank aan mijn moeder voor een extra paar handen )
                      Waarom start hij met de luchtweger ietsje opgetild wel, maar daar zonder niet?

                      Comment

                      • Frenske
                        In Memoriam | Erelid
                        • Feb 2009
                        • 3309

                        #41
                        Re: warm start problemen

                        Originally posted by gerben1986
                        Thermoswitch heb ik zojuist getest.
                        Met koude motor ging mijn controle lampje aan, met warme motor bleef hij uit. Dat is toch zoals zou moeten?

                        Ik heb hem dus even getest, daarna het luchtfilter er voor weg gehaald.
                        Daar rook het naar benzine (vermoedelijk vanwege eerdere startpogingen?)

                        Toen heb ik de luchtweger iets opgetild, en dan start hij wel! (met dank aan mijn moeder voor een extra paar handen )
                        Waarom start hij met de luchtweger ietsje opgetild wel, maar daar zonder niet?
                        denk dat je het gewone probleem hebt, namelijk vapour-lock .....
                        924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                        Comment

                        • gerben1986
                          924 Gek
                          • Feb 2008
                          • 952

                          #42
                          Re: warm start problemen

                          Als dat een gewoon probleem is, is daar vast ook een gewone oplossing voor neem ik aan?

                          Comment

                          • -Bassie-
                            924 Freak
                            • Oct 2008
                            • 4367

                            #43
                            Re: warm start problemen

                            bij mij start die nou sneller als ik warme startinjector los heb.

                            slaat gelijk uit zoals normaal.

                            maar dan loopt die weer binnen 2 slagen.
                            geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                            Comment

                            • Frenske
                              In Memoriam | Erelid
                              • Feb 2009
                              • 3309

                              #44
                              Re: warm start problemen

                              Originally posted by gerben1986
                              Als dat een gewoon probleem is, is daar vast ook een gewone oplossing voor neem ik aan?
                              lees het gehele topic maar door, ergens geef ik de oplossing aan. (of was dat in een ander topic:noideaTis dat ik niet zo goed ben met woorden schrijven maar het werkt wel! Zal er tzt eens een how to van maken.
                              924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                              Comment

                              • gerben1986
                                924 Gek
                                • Feb 2008
                                • 952

                                #45
                                Re: warm start problemen

                                Originally posted by Frenske
                                lees het gehele topic maar door, ergens geef ik de oplossing aan. (of was dat in een ander topic:noideaTis dat ik niet zo goed ben met woorden schrijven maar het werkt wel! Zal er tzt eens een how to van maken.
                                Mijn fout, waarschijnlijk bedoel jij dit lijstje?

                                1. Een lekkende of niet aanwezige terugslagklep bij de benzinepomp.
                                2. Een defect o-ringetje om het drukregelventiel.
                                3. Een defecte accumulator.
                                4. Een inwendig lekkende mengverdeler.

                                punt 2: dat is de WUR neem ik aan, die is reeds vervangen en werkt goed.
                                punt 3: ga ik testen d.m.v. het eruit schroeven van dat schroefje.

                                Comment

                                Working...
                                X