Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 29 van de 29
  1. #21
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Exit Porsche avontuur

    mm jammer die vind ik juist zo mooi staan staan op een auto


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  2. #22
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: Exit Porsche avontuur

    Heb veel 924's gezien, van goedkope tot dure... Gescheurde dashboards, gescheurde stoelen, dansende meters, niet te starten, afgebroken knoppen, loslatende binnenbekleding, rokende uitlaten, weigerende klaplampen, lekkende accubakken, lekkende achterkleppen, niet werkende km tellers, rottende bodems, scheuren in het schutbord, rammeltjes, piepjes, schurende versnellingsbakken, bonkende ophanging enz. enz.

    Nee, jullie hebben gelijk: echte Duitse degelijkheid!
    Laatst gewijzigd door ptol; 31/07/2011 om 11:13.


  3. #23
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Exit Porsche avontuur

    na 30 jaar is dat niet gek
    de 924 heeft ook nog het probleem dat de meeste na een aantal jaar verkocht werden aan mensen die net aan een porsche konden betalen
    maar niet in konden staan voor het onderhoud onderdelen hebben ook vaak een porsche prijsje
    daarna zijn de meeste bij jongelui gekomen die ze dan nog even totaal vertrappen en door rijden tot ze uitelkaar vallen
    bij normaal onderhoud blijft de 924 echt wel rijden kom maar eens met mijn auto rijden

    dit gebeurd niet met een normale familicar

    met dit verhaal is het dus nog een wonder dat er nog zon 745 rijden


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #24
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Exit Porsche avontuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ptol Bekijk Berichten
    Heb veel 924's gezien, van goedkope tot dure... Gescheurde dashboards, gescheurde stoelen, dansende meters, niet te starten, afgebroken knoppen, loslatende binnenbekleding, rokende uitlaten, weigerende klaplampen, lekkende accubakken, lekkende achterkleppen, niet werkende km tellers, rottende bodems, scheuren in het schutbord, rammeltjes, piepjes, schurende versnellingsbakken, bonkende ophanging enz. enz.

    Nee, jullie hebben gelijk: echte Duitse degelijkheid!
    wist niet dat je kwaad werd .....

    maar je hebt gelijk, Jappen zijn doorsnee veel betrouwbarder dan welke andere dan ook. In mijn tijd in de werkplaats zag je een Jap enkel graag komen met een kapotte uitlaat, dat was kassa. Voor de rest was er, buiten normaal onderhoud, geen droge boterham aan te verdieen. Dan de Opel, Ford en VWtjes, dat was elke keer weer raak!! Remcilinders, wielagers, stuur/fuseekogels en z enz. was allemaal bijna niet aan te slepen. De Fransen waren nog erger en laten we zwijgen over de Italiaantjes.
    Vraag aan degenen die in werkplaatsen werken, is dat nog steeds zo?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  5. #25
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Locatie
    Venray
    Berichten
    235

    Re: Exit Porsche avontuur

    Over het algemeen is dat beeld in de werkplaats nog steeds hetzelfde, echter worden de jappen ook slechter, vooral electronicaproblemen zijn van alle merken. Ik vraag me wel eens af welke van de huidige modellen over 25 a 30 jaar nog steeds tot de verbeelding spreken. Dat is denk ik een ander verhaal. En het is net wat je insteek is met je 924. Een "goedkope" belastingvrije auto voor dagelijks vervoer of gebruik je hem als liefhebber (en dat mag best als dagelijks vervoer) en neem je de hogere onderhoudskosten voor lief. Ach bij de italianen en fransen noemen ze het rijtje van Ptol gewoon karakter!


  6. #26
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: Exit Porsche avontuur

    Haha, ik rijd nu zo'n 2 jaar erin, toevallig laatst voor het eerst groot onderhoud gedaan.

    Verder had ik een probleem met m'n startmotor, omdat de vorige eigenaar zo aardig was geweest om het hitteschildje er niet meer op te zetten.

    Alleen zelf heb ik soms het e.e.a. gesloopt aan de auto, zoals een draagarm, maar dit ligt niet aan de auto.

    Verder heeft hij mij nog nooit laten staan, en het is gewoon dagelijks vervoer.

    En alsnog, ik heb meerdere auto's gehad, bijvoorbeeld een Seat Ibiza, Mercedes 190, Honda Civic en een Suzuki Swift. Die laatse was na een halfuur met mijn rijstijl kapot, en met die eerste heb ik meer problemen gehad als met de Porsche. Die kan mijn rijstijl wel aan! Ook al 2 maal A.P.K. zonder op of aanmerking.

    Maar dan heb ik zeker een one of a kind? Heb al bij meerder merken gewerkt in de werkplaats, maar toch doet deze 30-jarige niet onder. (punt)


  7. #27
    Ingeschreven
    21/07/2010
    Locatie
    heemstede
    Berichten
    325

    Re: Exit Porsche avontuur

    dan had ik zeker ook een one of a kind.
    de 924 heeft mij ook nooit laten staan,
    het is dan misschien net wat je koopt en
    hoe je er mee omgaat kwa onderhoud.
    gebruikte hem ook als dagelijks vervoer,
    samen met mijn r6. en heb echt veel km
    mee gereden.
    buiten wat normaal onderhoud nooit echt rare
    problemen zoals ptol beschrijft.
    heb er toch dag in dag uit 2 jaar in gereden.
    nu toch nog steeds naar een s opzoek of een
    928, maar ben er nog niet helemaal uit.
    en als het geen goede auto zou zijn, dan zou
    ik toch ook niet een 2x zo'n auto willen?
    heb alleen maar duitse auto's gehad,
    en ik vindt dat het wel duitse degenlijkheid heeft.
    maar goed, niet iedereen hoeft er zo over te denken, toch?


  8. #28
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: Exit Porsche avontuur

    Nee, en niet iedereen hoeft dat zo te ervaren natuurlijk, je hebt altijd rotte appels er tussen zitten.

    Maar veel succes met je nieuwe werk!


  9. #29
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Exit Porsche avontuur

    zo zijn we er nu allemaal uit?
    dan kunnen we weer ontopic.

    Pas jammer dat je hebt besloten te stoppen met het rijden met een 924.
    misschien komt er later er nog eens een terug
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •