Berrychello

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jimfrey944
    Administrator
    • Jan 2008
    • 4534

    #31
    Die bouten zijn idd de enige bevestiging
    En hij moer er af om bij de boutjes van de strip te komen
    De onderdeeltjes heb ik wel liggen
    Geef maar een pb met wat het je waard is
    sigpic

    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve

    Comment

    • Daan_924
      924 Fan
      • Apr 2011
      • 394

      #32
      Re: Berrychello

      Ik heb ook zonet een paar bumpers verwijderd van mijn donorwagen:
      achteraan ging het zonder problemen omdat de bumper ooit eens vervangen was (en dus nog géén 30j vastzat),
      vooraan heb ik echter 1 bout die doldraait, en bij de andere heb ik de kop eraf gewrongen... (geef de WD40 dus voldoende tijd om in te werken)
      blijkbaar kun je ook de beugels van de bumperschokdempers losmaken, maar daarvoor zou je het neuspaneel uit de weg moeten hebben...
      Bij de lampen in de voorbumper is het bij mij een ramp, elkeen heeft wel een rotte bout of schroef die niet loswil, maar we houden vol!

      Comment

      • Berrychello
        924 Wannabe
        • Sep 2009
        • 93

        #33
        Re: Berrychello

        Dank, heren! Dan moet ik dat toch eens proberen!

        @jimfrey944: da's mooi! Ik stuur je even een PM!

        Comment

        • Berrychello
          924 Wannabe
          • Sep 2009
          • 93

          #34
          Re: Berrychello

          Nog een vraagje: bij de aflevering van Wheeler Dealers zie ik dat ze het stuur weer wat opknappen met leder-cleaner en nog een leder-poets ofzo. Dat kunnen mijn stuur en pookhoes ook wel gebruiken.
          Bij mijn Kever heb ik dat ooit eens met schoensmeer gedaan, maar daar kreeg ik zwarte handen en een zwarte broek van. Niet ideaal dus. Heeft iemand dé oplossing?

          Comment

          • -Bassie-
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 4367

            #35
            Re: Berrychello

            ja zeker die is er, via martin stuur en pookhoes bekleden.
            geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

            Comment

            • Berrychello
              924 Wannabe
              • Sep 2009
              • 93

              #36
              Re: Berrychello

              Ja opnieuw bekleden zou kunnen. Maar dat gaat me eigenlijk weer net iets te ver

              Over het targadak: de achterste klemmetjes gingen érg zwaar, dus heb ik gister de WD40 er eens bij gepakt. Top! Ze gaan weer zo soepel als dat het hoort! Kan dus zonder angst weer mijn dak demonteren en monteren!

              Comment

              • Berrychello
                924 Wannabe
                • Sep 2009
                • 93

                #37
                Re: Berrychello

                Ik zie bij Rose Passion die strip voor in de achterbumper te koop. Dit is de bewuste strip, en die moet ik met boutjes vast maken?
                Rose Passion - P7531 - 477807319 - BESCHERMINGSSTRIP ACHTERAAN - Porsche 924 1983 924 2.0 COUPE MANUELE BAK 5 VERSNELLINGEN > CARROSSERIE > BUMPER VOORAAN EN ACHTERAAN

                Nog een vraagje over de kentekenplaathouder vooraan: wat voor nut heeft dat ding? Waarom zit de kentekenplaat niet direct op de bumper? Bij mij is die houder nogal verroest. Kan ik wel opknappen, maar ik vraag me even af waarom die houder er op zit.

                Comment

                • jimfrey944
                  Administrator
                  • Jan 2008
                  • 4534

                  #38
                  Re: Berrychello

                  Dat is idd de strip
                  De houder is er zodat je kenteken niet tegen je lak aan schuurt
                  sigpic

                  porsche 924 martini 1977
                  porsche 924 50 Jahre edition 1982
                  BMW X3 3.0 high exclusieve

                  Comment

                  • Berrychello
                    924 Wannabe
                    • Sep 2009
                    • 93

                    #39
                    Re: Berrychello

                    OK, dat is dus de enige functie. Dan ga ik die steun van mijn kentekenplaat maar eens ontroesten en opknappen.

                    Die strip ga ik maar bestellen, samen met het rubber dopje voor het tankklepje. Die ontbreekt bij mij.
                    Moet ik alleen nog het plaatje in de linkerdeurgreep hebben.

                    Comment

                    • fcam
                      924 Fan
                      • Jun 2009
                      • 340

                      #40
                      Re: Berrychello

                      De boutjes die de strip op achterbumper vasthouden zijn volgens mij niet te koop. Ik heb ze zelf nagemaakt. Een strip rvs geknipt van 17 mm. breed en op lengte van 25 mm. geknipt Gaten geboord en draad getapt. rvs draadstang gekocht bij de bouwmarkt en stukken van 25 mm gezaagd en deze met hardsoldeer in de plaatjes gesoldeerd. Ik heb plaat van 1 mm gebruikt, iets dikker is beter.
                      Aan de binnenkant van de strip kun je twee randen uitbuigen zodat je de stripjes kan inklemmen. Bij mijn strip zat aan een uiteinde los wat handig was, ik kon de strips inschuiven en vastklemmen op de juiste plek. Het losse eind heb ik prima kunnen vastkitten met zwarte kit. Met niet teveel kracht de rvs boutjes met ringen aan binnenkant bumper vastgezet. Mooie roestvrije oplossing.
                      Je kunt een nieuwe strip kopen maar heeft niemand iets liggen?

                      Op het 944 forum is veel geschreven over het verven en opknappen van leer.
                      924S '87

                      Comment

                      • Berrychello
                        924 Wannabe
                        • Sep 2009
                        • 93

                        #41
                        Re: Berrychello

                        Dank voor je reactie, daar heb ik iets aan!

                        Dat met die strip ga ik eens uitzoeken. Ik had het idee dat je zo'n strip nooit mooi weer los krijgt, maar als dat wel kan dan kan ik inderdaad een gebruikte strip kopen. Als dat zonder bouten is moet ik dan even kijken hoe ik 'm vast maak.
                        Begrijp ik goed dat de bouten een platte kop hebben die in een profieltje van het rubber vallen?

                        Over dat leer opknappen ga ik even zoeken op het 944 forum!

                        Comment

                        • jimfrey944
                          Administrator
                          • Jan 2008
                          • 4534

                          #42
                          Klopt
                          Het enige probleem bij een gebruikte strip is
                          Dat ze bijna nooit strak zijn
                          Komt door dat het boutje roest en dan drukt op het rubber
                          En dan heb je er alles hobbels in
                          De strip kost nieuw 60 €
                          Dat valt dus mee
                          sigpic

                          porsche 924 martini 1977
                          porsche 924 50 Jahre edition 1982
                          BMW X3 3.0 high exclusieve

                          Comment

                          • Berrychello
                            924 Wannabe
                            • Sep 2009
                            • 93

                            #43
                            Re: Berrychello

                            Dat zag ik inderdaad. Aan de andere kant: de rest van de auto is ook niet nieuw, dus dat boeit niet veel als de strip niet helemaal strak is.
                            Ik zag ook een witte 924 voor onderdelen staan. Ik kan natuurlijk ook gewoon de hele achterbumper overzetten...

                            Comment

                            • Berrychello
                              924 Wannabe
                              • Sep 2009
                              • 93

                              #44
                              Re: Berrychello

                              Ik heb de achterbumper vandaag gedemonteerd. Ging opzich wel, maar het heeft wel eens een tikje gehad: de roestige steunen zijn een beetje krom. Eén bout heb ik ook niet meer vastgekregen; wat een gekloot!
                              De boutjes zijn helemaal verroest, die krijg ik er echt nooit uit. Op zoek dus naar een witte achterbumper met de strip er al op. Gelijk dan ook twee nieuwe steunen monteren, dan kan alles weer goed gemonteerd worden.

                              Ook heb ik het wateropvangbakje linksachter eens schoongemaakt, er zat een beetje vuil in waardoor er wat water achter in de bagageruimte liep. Toen zag ik ook dat het linkerachterlicht een aquarium is, maar die zit vastgekit... Ik kan 'm lostrekken maar vermoed dat ie het dan begeeft.

                              Daarna nog even een stadslichtje vervangen, wat een pokkewerk is dat zeg! Ook viel me op dat de mistlampen het niet doen. Vooraan niet en achteraan ook niet. Binnenkort maar eens de zekeringen checken.

                              Comment

                              • Berrychello
                                924 Wannabe
                                • Sep 2009
                                • 93

                                #45
                                Re: Berrychello

                                Aha, ik lees hier dat het niet de mistlampen zijn, maar alleen lampen voor het seinen als het dimlicht uit staat.


                                Zulke units lenen zich wel voor ander gebruik, dagrijverlichting bijvoorbeeld.

                                Over de bumper: ik ben bezig met een andere witte achterbumper. Lijkt dus goed te komen!

                                Comment

                                Working...