Volledige motorrevisie op 8m2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M.B.H.
    924 Freak
    • Feb 2008
    • 6043

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Als je de schakelaar bediend heb je verder normaal geen geluid,
    buiten dat van de bedieningsmoter en mechaniek om de koplampen omhoog te zetten.
    Hooguit een relay wat je hoord klikken.
    en remmen !!!!! als ze niet gangbaar meer zijn zou ik het toch even lostrekken en gangbaar maken.
    Oppervlakte roest kun je er af remmen, maar als ze niet gangbaar zijn is dat APK afkeur .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

    Comment

    • replica
      924 Gek
      • Jun 2009
      • 717

      Re: Volledige motorrevisie op 8m2

      je kon eventueel ook getest hebben om er rechtstreekse stroom op te zetten, de fiche lostrekken de witte vlag bij het relais.
      Dan zouden ze moeten werken indien relais en motor goed is van je lampen.

      Idd remmen moeten nu eenmaal remmen ....

      Ik hoop dat je er geraakt met de riem...
      Kan idd zijn dat het polie correct is maar toch zit deze om één of andere reden verkeerd....

      Comment

      • SaddieN
        924 Fan
        • Jul 2010
        • 208

        Re: Volledige motorrevisie op 8m2

        de fiche lostrekken de witte vlag bij het relais
        Dat begrijp ik niet helemaal.
        Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)

        Comment

        • replica
          924 Gek
          • Jun 2009
          • 717

          Re: Volledige motorrevisie op 8m2

          Links voorraan ter hoogte van het relais zit er een witte platte fische met 5 of 6 pinnetjes.
          Ze is makkelijk herkenbaar doordat er een brugje werd gemaakt, een grijs kabeltje is overbrugt.

          Kijk na op deze fische of er wel stroom doorvloeit naar je relais.

          Comment

          • SaddieN
            924 Fan
            • Jul 2010
            • 208

            De Roze is goedgekeurd!

            De Roze is eindelijk goedgekeurd!
            Ben best trots op mezelf. Ook al was ik wel wat dingetjes vergeten, die tijdens de APK ontdekt werden. Heb de keuring samen met de monteur gedaan: leerzaam, handig en gezellig.
            Kreeg wel op m'n kop toen we ontdekten dat ik de borgpinnen bij de stuurpennen was vergeten...("oja, dat stond op dat lijstje wat ik kwijt was...")

            Moesten wel nieuwe banden op en een nieuw universeel ruitensproeierpompje.

            Nog even wachten voordat ik de weg weer op kan, ivm kentekenbewijs e.d. En misschien eerste even flinke wasbeurt geven: staat al een paar weken onder een paar bomen, dus de groene aanslag is overal te vinden!

            Klussen die nog gedaan moeten worden:

            Koplampen gaan nog steeds niet vanzelf omhoog.

            Motor stopt er soms spontaan mee (is nu 1 keer gebeurd) en start soms niet/heel erg lastig. Volgens mij geen warme-start-probleem, want treedt ook op bij koude motor.

            Vloer aan bestuurderskant is vochtig, nou, eigenlijk gewoon nat. Uitzoeken waar dat vandaan komt.

            Zal deze week wat fotootjes plaatsen met hoe ie er nu uit ziet....
            Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)

            Comment

            • M.B.H.
              924 Freak
              • Feb 2008
              • 6043

              Re: Volledige motorrevisie op 8m2

              kijk dat zijn de goede berichten.
              En ja je kunt trots zijn op jezelf.
              die lekkage kijk naar het buisjes die onder in de buurt van de ruitewissermoter doorloopt mischien vol met blad en rommel zodat deze niet goed afwaterd
              en de lekkage veroorzaakt door dat het waterpeil stijgt.
              mischien maakt je konttaktslot geen goed kontakt ( het bekende witte Blokje) zo dat hij stil valt of niet aan wil slaan als je start.
              924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

              Comment

              Working...
              X