Pagina 4 van de 154 EersteEerste 123456781454104 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 1537

Onderwerp: 2.0 '79 | q01z

  1. #31
    dat 'schijnt' niet zo lang geleden gebeurt te zijn..
    dus dat meoten we maar es doen denk

    net zitten kijken in autodata hoe dat in elkaar zit, daar wordt je opzich ook niet vrolijker van oll:

    toch maar ff op korte termijn een Haynes regelen..
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  2. #32
    zo, vanavond weer ff lekker aan de 924 bezig geweest

    ik heb een stoomcleaner aangeschaft in een verwoedde poging nog iets van mijn bekleding te gaan maken..
    ik heb de bekleding van mn achterbak nu schoongemaakt, valt zeker niet tegen!
    t blijft een beetje viezig beige, maar volgens mij is dat ook wel beetje de originele kleur.. het is iig niet meer vies!

    helaas zijn wel alle foto's mislukt omdat mn camera het vertikte om uberhaubt ergens op scherp te stellen..

    morgen gaan we de 1e (sinds aanschaf) lange reis maken, afreizen richting mn vriendin in Almere (toch een kleine 170km).. es kijken of de 924 zich kan bewijzen waar hij voor gemaakt/gekocht is.. de ultieme reisauto..
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #33
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Ik ben benieuwd! Mijn 924 liet zich vanavond van zijn slechtste kant zien door niet te starten...

    Ik ben overigens zaterdag wel even in Almere, maar waarschijnlijk niet lang genoeg om een meetinkje op te zetten.


  4. #34
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    ik kom zowiezo even kijken......
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  5. #35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captainfrasca
    ik kom zowiezo even kijken......
    zaterdag werken zeker?
    maar zondag wat te doen?
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  6. #36
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    Morgen moet ik inderdaad werken tot 5.

    Zondag heb ik wel wat te doen, maar dat is niet echt tijdafhankelijk.

    Dus zondagmorgen/middag kunnen we wel mini meeten.... :-D
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  7. #37
    zo, net ff een uurtje lekker nutteloos bezig geweest

    met veel moeite mn antenne (die is afgebroken dus die wappert tijdens het rijden) losgehaald en verwijderd, om daarna te ontdekken dat mn nieuwe antenne een heel andere aansluiting heeft.. en bovendien stiekem ook wel erg lelijk is nadat hij uit de verpakking kwam.. oll:

    daarna mn hoedenplank losgehaald (was verassend eenvoudig, aan weerszijdes een kruiskopschroef onder het eindkapje)
    1 van de kapjes was eraf en moest dus opnieuw gemonteerd worden, anders valt steeds de rol uit de houder als je eraan trekt.
    helaas bleek het eindkapje echt stuk, dus opnieuw popnagelen hielp niet echt (viel er gelijk weer af..) dus daar moet ik maar even wat anders op verzinnen!

    onder de kap ontdekte ik ook nog wat dingen;
    -ontsteking zatnog niet helemaal lekker vast, onderste pinnetje ook maar vast gezet, raar systeem trwns!
    -een vacuumslangetje is gebroken en afgedopt.. ik kon wel zien waar het naartoe moest maar had ff geen camera bij de hand, zat wel in de buurt van het vervroegingssysteem, dus het zou wel het schommelde stationair verklaren denk ik.
    -mn gasdempers vd motorkap zijn ECHT gaar, gelukkig is de stok die mn vriendin standaard in dr auto heeft (ook voor de motorkap..) precies op maat

    ik heb overigens nog wel dingen wel bereikt;
    -mn interieur verlichting doet het weer gedeeltelijk.. van mn kofferruimte bleek het stekkertje los te hangen, van mn bestuurderskant zat het drukknopje vast en aan de passagierszijde werkt het af en toe, dus dat drukknopje moet gewoon ff eruit en schoongemaakt..

    over mn temperatuurmeter, ik heb helaas nog geen haynes.. dus ik moet nog ff alles op de gok doen, mn sensor, is dat de sensor die onder de dikke inlaatbuis zit vlak bij mn gasklep, een enkeldradige sensor?
    kon me tenminste even niets anders indenken wat het zou kunnen doen.. (kon er ook niet bij zonder veel los te halen )

    @david; je hebt mn nummer!
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  8. #38
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z
    over mn temperatuurmeter, ik heb helaas nog geen haynes.. dus ik moet nog ff alles op de gok doen, mn sensor, is dat de sensor die onder de dikke inlaatbuis zit vlak bij mn gasklep, een enkeldradige sensor?
    kon me tenminste even niets anders indenken wat het zou kunnen doen.. (kon er ook niet bij zonder veel los te halen )
    Ik weet niet waar-ie zit, maar mij haynes zegt van een '84 944 dat er 1 yelloblack draadje op de coolant temp. sending unit zit. De volgende diagrammen waren voor de '85 en later modellen, maar ondanks dat je 924S uit '86 komt, denk ik dat de wiring gewoon nog het oude schema volgt.


  9. #39
    danku!

    het draadje had idd die kleur dus dat zal dan wel kloppen..
    zag er redelijk geoxideert uit, maar ik had ff geen zin om mn hele inlaat te verwijderen (was eigenlijk niet de bedoeling om te gaan sleutelen..) dus dat doen we vd week wel ff
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  10. #40
    zo,
    half doodziek op mn werk (lees; net als gister koppijn vanaf het moment dat ik binnenstap.. moet es ander werk zoeken!) maar wel met een luke dagplanning

    vanavond rij ik de 924 de werkplaats in, sta ik droog/verwarmd/verlicht en dan gaan we es poetsen/schoonmaken en de compressor erop zetten (om schoon te blazen)

    uiteraard zal ik foto's maken zat hier ooit een fotograaf en die heeft al zn oude belichtingslampen volgens mij laten staan...
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •