Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ronaldbm
    924 Addict
    • Aug 2014
    • 1692

    #46
    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ziet er goed uit. Mooie ruimte om in te werken ook!
    Project 924....and nice driving

    Comment

    • Riggard
      924 Fan
      • Jan 2021
      • 469

      #47
      Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

      Schuren, schure, en nog meer schuren... Gelukkig is het eind van deze kant nu wel in zicht. Morgen nog een laatste controle en dan klaarmaken om te spuiten!

      Comment

      • Ronaldbm
        924 Addict
        • Aug 2014
        • 1692

        #48
        Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

        Spannend! Benieuwd naar het resultaat
        Project 924....and nice driving

        Comment

        • Riggard
          924 Fan
          • Jan 2021
          • 469

          #49
          Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

          Toch maar besloten het spuiten nog even uit te stellen, het is nog redelijk koud en eigenlijk wil je temperaturen tussen de 15 en 20 hebben. Nu kom ik met de heater een eind, maar grote delen blijven toch lastig. Bovendien moet ik ook de passagierskant nog spuitklaar maken. Dat zou inhouden dat ik 2x alles af moet plakken (inclusief de garage ombouwen tot spuitcabine).

          Dus nu besloten ernaar toe te werken de auto weer op zn wielen te zetten, omdraaien (ivm ruimte in de garage) en dan de achterkant + passagierskant schuren. Dan kan ik in het voorjaar gaan spuiten.

          Omdat ik de kleur toch wel een keer op een wat groter vlak wilde zien stiekem wel even de spiegels gespoten + een stukje motorruimte. Niet slecht al zeg ik het zelf:


          To do lijstje is nu:
          - veerpoten en lager straks weer vastzetten in de motorruimte (dempers en schijven heb ik eerder al gewisseld)
          - Bussen van de draagarmen wisselen (hallo @beer924 )
          - alles weer vast en de auto op zn wielen zetten, dan omdraaien (motor loopt wrsch niet meer, dus wordt ff duwen &#128513

          Comment

          • Beer924
            924 Gek
            • Aug 2021
            • 786

            #50
            Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

            Richard, is dit een originele 924 kleur of heb je je eigen fantasie erop losgelaten? Ziet er wel mooi uit trouwens.

            En wat betreft de draagarmen: zie mijn laatste berichtgeving.......pfffff

            Comment

            • Riggard
              924 Fan
              • Jan 2021
              • 469

              #51
              Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

              Hoi, dit is de originele kleur (mauritiusblau, LY5A). Zie je niet heel vaak, maar ik vind het wel erg mooi.

              Ondertussen ook de 3d printer aangezet om wat oud, gebroken of verweerd plastic en rubber te vernieuwen.
              Last edited by Riggard; 29-12-21, 16:42.

              Comment

              • Riggard
                924 Fan
                • Jan 2021
                • 469

                #52
                Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                Hier wat printjes die ik gemaakt heb.

                Logo voor het slot van het dash. Niet perfect gelukt, eigenlijk net even te klein/teveel detail. Maar vanaf 3 meter ziet het er goed uit 😂


                Knopjes voor de heater, dopjes voor de ruitenwisser en koppelingscentreerdoorn


                Rubber voor de kofferbak



                Insert voor de deurgreep, meteen maar even porsche logootje erin gezet


                Seal voor de koplamp in progress


                Afdekkap voor het rolgordijntje.
                Last edited by Riggard; 29-12-21, 17:55.

                Comment

                • Beer924
                  924 Gek
                  • Aug 2021
                  • 786

                  #53
                  Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                  Ziet er goed uit! Handig dat je dit zo kunt maken.

                  Comment

                  • Ronaldbm
                    924 Addict
                    • Aug 2014
                    • 1692

                    #54
                    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                    Gaaf! Onderdelen op maat.
                    Project 924....and nice driving

                    Comment

                    • Riggard
                      924 Fan
                      • Jan 2021
                      • 469

                      #55
                      Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                      Voordat ik de auto weer op pootjes ga zetten, wilde ik nog even de voorophanging aanpakken. Ik vond het sturen niet heel erg strak/direct. Rij voor dagelijks verkeer een Alfa Romeo Mito, en het stuurgevoel daarvan vond ik 10x beter. Dus besloten de draagarmen in TPU bussen op te hangen.

                      And while i'm at it... besloten ook de rolbar maar in TPU op te hangen, maar die bussen ga ik zelf printen (alhoewel het prima schijnt te kunnen, durf ik dat met de draagarmen toch niet aan, de rolbar heeft niet echt een veiligheidsfunctie, oude 924's hadden ze zelfs niet eens.)

                      Anyhow, voordat ik kon beginnen, alles loshalen;

                      Goed gereedschap is het halve werk


                      en los, ging eigenlijk allemaal heel soepel. Boutjes zaten wel flink vast, maar die slagmoersleutel schijnt iets van 580nm te slaan.


                      Oude rubbers eraf


                      Veerpoot kaal halen zodat ik 'm eerst even kan spuiten (in de welbekende Brantho Korrux )


                      Gespoten:


                      Daarna de onderdelen opnieuw verzinken

                      en klaar om weer geel te chromeren


                      En dat verzinken is nu min of meer waar ik nog mee bezig ben, ben nu verder gegaan met alle boutjes en beugeltjes. Best lastig om goed te doen thuis, dus perfect is het niet, maar beter dan het was.
                      Last edited by Riggard; 04-01-22, 21:32.

                      Comment

                      • Riggard
                        924 Fan
                        • Jan 2021
                        • 469

                        #56
                        Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                        Inmiddels zit de voor ophanging links er weer gereviseerd onder, nieuwe remmen, nieuwe dempers en nieuwe bussen. Dus daarna kon ik de auto omdraaien. Wonderbaarlijk startte die ook vrijwel meteen, dus even uit de garage gereden, omgedraaid en weer terug en op pootjes. Daarna de ophanging rechts los gehaald zodat dat ook allemaal gereviseerd kan en alles afgeplakt zodat ik ook rechts kan schuren, plamuren en primeren. Nu druk aan het blocken.


                        Comment

                        • Beer924
                          924 Gek
                          • Aug 2021
                          • 786

                          #57
                          Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                          Dat gaat lekker zo. Maar wat een werk dat schuren, plamuren, afplakken en weet ik al niet meer. Maar ja, als je het mooi wilt hebben

                          Comment

                          • Riggard
                            924 Fan
                            • Jan 2021
                            • 469

                            #58
                            Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                            Originally posted by Beer924 View Post
                            Dat gaat lekker zo. Maar wat een werk dat schuren, plamuren, afplakken en weet ik al niet meer. Maar ja, als je het mooi wilt hebben
                            Ja... Verschrikkelijk veel werk. Ik heb mij daar echt op verkeken... En als je eenmaal begint, kun je niet meer terug. Gelukkig ben ik inmiddels dichter bij het eind dan het begin, maar dit gaat nog wel even duren.

                            Stiekem toch best nog wat plekjes om aan te pakken aan deze kant, maar geen laswerk oid. ( deukjes, her en der wat corrosie etc.) en wil het wel graag goed, of zelfs richting perfect

                            Comment

                            • Ronaldbm
                              924 Addict
                              • Aug 2014
                              • 1692

                              #59
                              Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                              Prachtig! Goed en grondig bezig. Je kunt het nu je zo ver bent inderdaad maar beter meteen goed doen!
                              Project 924....and nice driving

                              Comment

                              • Pierro
                                924 Fan
                                • Feb 2015
                                • 354

                                #60
                                Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                                Is een Rollover Jig (auto rotisserie) geen idee voor het werk wat je doet, kun je makkelijk overal (360 graden) bij.
                                Ik heb deze zelf gemaakt,zeer eenvoudig en het maakt het allemaal wat makkelijker om dingen te doen aan de carrosserie.

                                Nog wat details photos van de bevestiging op de carrosserie


                                red fuel&brake lines headlamps 009 (2021_03_22 08_33_08 UTC).jpg

                                red underside 012.JPG
                                red underside 013.JPG
                                red underside 014.jpg

                                succes met je project
                                Last edited by Pierro; 12-01-22, 14:58.
                                Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
                                Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

                                Comment

                                Working...
                                X