Page 4 of 16 FirstFirst 1234567814 ... LastLast
Results 31 to 40 of 158
  1. #31

    Re: 924... wedergeboorte?

    Naar mijn weten waren mistlampen vóór geen originele optie.


  2. #32
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    3,388

    Re: 924... wedergeboorte?

    Quote Originally Posted by Bcreative View Post
    Naar mijn weten waren mistlampen vóór geen originele optie.
    US uitvoeringen wel,deze hadden immers de units niet in de bumper zitten maar grotere stootpads...


  3. #33
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    spanbroek
    Posts
    4,533
    Er zijn verschillende uitvoeringen,(modellen)van deze schakelaar naar mijn weten kan die van een 924 alleen aan of uit
    Het zou idd kunnen dat à en c op elkaar horen ik zou het idd wel even na kijken


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #34
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    West-Vlaanderen, België
    Posts
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Zag in de linkerwielkast vooraan 2 kabeltjes uitkomen (dacht eerst dat deze zouden dienen om de extra richtingsaanwijzer aan te sluiten, maar 2 verschillende diameters leken... verdacht?)
    Blijkt dat de ene de kabel van de antenne was (nergens aangesloten), en de andere de witte [2?] was, heb beide kabels meteen eruitgehaald.

    Mistlichtschakelaar aangesloten met de smalle bruine op het lampje en de witgrijze op 83a van de schakelaar (zoals op het schema); hierna had ik nog een grijze en de roodzwarte over
    de grijze heb ik op 83b en (+) geprobeerd maar geen relaisklik, of licht te bespeuren, ook niet met de gewone lampen in om het even welke stand...
    Zou het kunnen dat de rood/zwarte [c] de (+) is voor die schakelaar? is de enige functie waar hij nog voor zou kunnen dienen, maar dan heb ik wel weer de grijze over olleyes:

    Als afsluiter alles op zijn plaats gezet, de bediening van de ventilatie zit nog niet vastgeschroefd, de onderste schuiver lijkt vast te zitten...zal voor een volgende keer zijn



  5. #35
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    West-Vlaanderen, België
    Posts
    394

    ventilatie

    Over de ventilatie:

    Bediening: de 2 bovenste (mechanische) schuifschakelaars werken (de ene zet de klep bovenaan open en dicht (meer/minder), en de ander onderaan (warmer/kouder).
    Wat doet de onderste precies: wisselen tussen ventilatie naar dashboard, en ventilatie naar voeten? Deze kabel zit bij mij vast, hoe zou ik dit best kunnen oplossen, het volledige boeltje midden onder het dash eruithalen?

    Zit ik tevens met het feit dat relais 1 (fan relay) los in de doos met onderdelen zat: is dit voor de radiator fan, of voor de ventilatiefan :confused

    Tot slot nog de staat van de motor:





    schoonmaken, vervangen, of relay 1 erin, en kijken wat gebeurt? (propellor is met de vinger rond te draaien, zit uiteraard wat weerstand op)


  6. #36
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Posts
    3,309

    Re: 924... wedergeboorte?

    schoonmaken en proberen of ie dan wel goed werkt. Heb eens eentje "verzopen" in WD40, zag er slechter uit als die. Gokje kan je wagen
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  7. #37
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    West-Vlaanderen, België
    Posts
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Relais nr 1 getest, klikt bij aansluiten op spanning, straks even multimeter eraan om te zien als hij ook doorlaat over de andere 2 klemmen.

    Ik demonteer waarschijnlijk best de hele behuizing, want de motor lijkt geklemd tussen de 2 behuizingshelften...
    Waarschijnlijk kom ik dan ook meteen tegen waarom de onderste schuifhendel vastzit...


  8. #38
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    spanbroek
    Posts
    4,533

    Re: 924... wedergeboorte?

    idd de motor kan er allen uit als je de twee delen uit elkaar haalt


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #39
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    OVL - Brakel
    Posts
    59

    Re: 924... wedergeboorte?

    Net dit topic ontdekt en doorgenomen.
    Zal een hele klus worden, maar mooi dat je deze terug in ere gaat herstellen.
    Het kleur vind ik ook wel tof,zelfs al is het niet origineel.

    En nog eens een Belg bij op dit forum! :cool:


  10. #40
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    West-Vlaanderen, België
    Posts
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Eindelijk nog wat tijd gevonden voor de 924, begonnen met het dashboard te verwijderen, een behoorlijke opgave!
    begonnen bij de zonnekleppen, en dan naar beneden... alle tellers loshalen, middenconsole loshalen, stuur loshalen, ...
    Uiteraard heb ik alles gelabeld waar nodig, eventjes later kon ik dan het volledige kachelhuis uithalen. Motor uitgeblazen en wat wd40 opgespoten, aangesloten op 12V en draait (buiten mijn verwachtingen) soepel en stil.

    Bij het demonteren van de hele ventilatie kwam ik her en der wat oud en verstorven schuim (poeder) tegen. Oorspronkelijk was dit waarschijnlijk een filter? Iemand een idee als het raadzaam zou zijn om ergens nieuwe mousse/ schuim te stoppen? zoja, wat zou de beste locatie zijn: in de behuizing zelf, of eerder net voor de individuele ventilatieroostertjes?

    Prioriteit is uiteraard om de motor te laten draaien, maar in combinatie met de beschikbare tijd ben ik voornamelijk af en toe eventjes met de elektronica bezig geweest (zal ook ooit moeten gebeuren toch). Waarschijnlijk kan ik vanaf volgende week meer tijd vrijmaken, om wat tijd door te brengen 'onder' de motorkap. De schakelaar en overbrugging die het brandstofrelais moesten vervangen zijn ook uitgehaald, de schakelaar zelf maakte geen contact (meer), vandaar dat ook de eerste poging om hem te starten eens 4 - 5 weken terug niets opleverde.


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •