Page 4 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 31 to 40 of 62

Thread: 924 van Erik

  1. #31
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    74

    Re: 924 van Erik

    zou je mij eens wat kunnen vertellen over die gasinstallatie in je porsche?

    ik ga drooggas injecteren op de mijne, maar ik zit te denken over wat voor tank/waar/hoe enz enz. Ik zat eigenlijk te denken aan een ringtank, maar afkijken is natuurlijk altijd makkelijk voor inspiratie
    mowaaaaaaapp...


  2. #32

    Re: 924 van Erik

    Hoi Martijn, bij deez een foto. Ik heb deze auto zo gekocht en vind de tank nou juist een onding. De tank past slecht en neemt meer ruimte in dan de tank recht doet. Nu is het allemaal nogal lomp gedaan. In die P die ik gezien heb zat een kleinere langwerpige tank. Dat zag er subtieler en mooier uit. Deze tank was wel kleiner. Als de tank echt op de plek van het reservewiel kan is het prima te doen. Er zit dan weer een nadeel aan, door het gewicht van een volle tank achter de achteras zal de gewichtsverdeling minder mooi is dan daarvoor, dus, keuzes, keuzes...

    Maar jij gaat direct inspuiten via de injectoren? Leg eens uit. Dat hebben alleen fabrieksuitgeruste lpg auto's. Hoe ga je dat doen? En ik neem aan dat drooggas LPG is?
    Er is een kans dat ik even op de meeting kom, kan je het bekijken, of je moet een keer de moeite nemen.
    Gretz erik[attachment=0:1i2qk6uk]IMG_0018.gif[/attachment:1i2qk6uk]


  3. #33
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    74

    Re: 924 van Erik

    aangezien ik met megasquirt ga rijden kan ik het ontstekingstijdstip tijdens het rijden op gas vervroegen, waardoor mijn vermogensverlies minder wordt.
    Tevens kon ik mooie lambda feedback pakken als het via megasquirt loopt, dus dat was eigenlijk wel een vereiste.

    Dan hou je twee keuzes over, drooggas injecteren, of vloeibaar.
    Vloeibaar injecteren leek me het tofste, maar omdat vialle er onderhand een monopolie op heeft, de onderdelen enorm duur zijn en het enige voordeel is dat je vermogensverlies nihil is toch maar besloten drooggas te injecteren.

    Komen 4 injectoren in mn kop op de plek van mn oude injectoren (als dat past) en anders op mijn custom made spruitstuk, en die worden gewoon door megasquirt aangestuurd. meer stelt het eigenlijk ook niet voor, zit nog een verdampertje tussen natuurlijk maar de openingstijden van de injectoren worden door de computer bepaald.

    Ik was van plan een ringtank ipv het reservewiel te doen.
    Het gewicht achter de achteras had ik eigenlijk nog niet eens over nagedacht, maar dat heb ik wel over voor het goedkopere rijden, want daar heb ik eerlijk gezegd de auto voor gekocht en ik zie het niet zitten om elke keer euro 98 in mijn dagelijks vervoer te gooien a 1,60/liter en een vebruik van 1:12 als het meezit.
    Daar bovenop heb ik mijn compressie verhoogd waardoor ik bang ben voor pingelen, en omdat gas een hoger octaan heeft dan 98 is dit ook weer een enorm voordeel

    Ik wil er sowieso wel een themorstaat en oliekoeler tussen gaan gooien zodat de temperatuur zoveel mogelijk controleerbaar blijft.

    Als ik 60 liter achter mn achteras kwijt kan heb ik daar ongeveer 80 kg extra gewicht... lijkt me nog wel te doen... went vast wel aan wat ander rijgedrag en het circuit ga ik niet op

    hoe zit jouw gasvul aansluiting? ik wil de mijne een beetje subtiel wegwerken...en ik zie het ook niet zitten om teveel permanente veranderingen te maken aan de auto (als in, in de bodem boren enz enz, bij het reservewiel wil ik dat nog wel doen..)
    mowaaaaaaapp...


  4. #34

    Re: 924 van Erik

    Hoi, allen. Ik ben weer een stukje verder. Pas een nieuw blok gekocht. Mijn oude blok is volgens mij ok maar heeft net iets te veel vage zaken. Ik heb dus een nieuw blok en ga dit ombouwen naar moderne standaard, hierdoor raak ik de charmante maar erg in de weg zittende luchtweger en gasring kwijt en kan de motor eindelijk ademen. Er komen gasinjectoren in het spruitstuk. Ik wilde deze gieten, maar dat blijkt niet nodig te zijn. Ze blijken zoals altijd gewoon te bestaan. http://www.bs-autotune.nl Deze gast heeft ook een verbeterde megasquirt namelijk K-Data KdFi V1.3. Megasquirt blijkt wat piekspanningen te bevatten die niet zo goed zijn voor de processoren. Deze verbeterde versie heeft dat niet, verder werkt dat systeem op dezelfde processoren en kan je ook megasquirt uitbreidingen gebruiken op dat systeem. Daarnaast komen in het blok benzine injectoren. Deze zijn van bosch en hebben in een saab 900 uit 94 gezeten en zijn geschikt voor onze 2.0 blokjes.
    Nou ja verder voor ombouw de gebruikelijke parafenalia nodig. Broadband lambda, triggerweel, andere luchtklep (moderne zodat stationair lopen met het managmentsysteem afgesteld kan worden of alleen het systeem ervoor over zetten, dat moet ik nog uitzoeken) TPS en waarschijnlijk nog wel wat. Zo kan ik op beide fuels prima rijden en goede prestaties behalen. Blok wat eruit komt gaat in de revisie en wordt omgebouwt tot turbo blok. Gaat er dan uiteindelijk in ook met gas btw... Owja kop ombouwen tot gas van het nieuwe motortje kost ongeveer 300 euro, valt dus mee.
    voor nu gretz erik


  5. #35

    Re: 924 van Erik

    lol, ik had Bozma ook al een berichtje gestuurt.. wat ik allemaal eventueel moest gaan regelen ensparen om mn auto om te bouwen naar MegaSquirt.. zelf of met zijn ondersteuning
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  6. #36

    Re: 924 van Erik

    Kan zelf vrij veel. Injectoren plaatsen is een kwestie van gaten boren en tappen in het spruitstuk. Kan ook aan de onderzijde. Daar is wat meer ruimte. Lambda is ook makkelijk, zelfde principe. Gat boren en zo'n sondeschroefdraad meebestellen en op het uitlaatspruitstuk lassen. Triggr kan wa lastiger zijn, maar dat is ook weer niet te lastig, waarschijnlijk spacer ertussen. Na ja eigenlijk allemaal wel te doen. Alleen neem geen mega squirt maar die kdfi en zet er gelijk electronische injectoren op. Kben benieuwd naar de verbetering in prestaties? Maaree wat denk jij, ga jij dit ook doen?
    gretz erik


  7. #37

    Re: 924 van Erik

    937 racer


  8. #38

    Re: 924 van Erik

    nah, ik ga beginnen met een regelbare ontsteking (megajolt met EDIS) daarna es kijken wat er nog meer kan
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  9. #39
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tuk / Steenwijk
    Posts
    6,043

    Re: 924 van Erik

    Quote Originally Posted by erik van oort
    Kan zelf vrij veel. Injectoren plaatsen is een kwestie van gaten boren en tappen in het spruitstuk. Kan ook aan de onderzijde. Daar is wat meer ruimte. Lambda is ook makkelijk, zelfde principe. Gat boren en zo'n sondeschroefdraad meebestellen en op het uitlaatspruitstuk lassen. Triggr kan wa lastiger zijn, maar dat is ook weer niet te lastig, waarschijnlijk spacer ertussen. Na ja eigenlijk allemaal wel te doen. Alleen neem geen mega squirt maar die kdfi en zet er gelijk electronische injectoren op. Kben benieuwd naar de verbetering in prestaties? Maaree wat denk jij, ga jij dit ook doen?
    gretz erik
    Ik heb Nog een Turbo kop Liggen !!!! is dat niet een klap beter om daar injectoren in te plaatsen ???? M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #40

    Re: 924 van Erik

    Hij heeft al een turbokop van Boudewijn gekocht :grin:
    937 racer


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •