Pagina 4 van de 4 EersteEerste 1234
Resultaten 31 tot 33 van de 33
  1. #31
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: weber carburateurs op je 924

    Topic staat al tijdje open , maar mijn bescheiden mening.

    ---------- Post added at 00:54 ---------- Previous post was at 00:46 ----------

    Opdrijven van een motor doe je idd niet door 1 zaak te veranderen.
    Anders zou je er alles kunnen opgooien.

    Even voorbeeldje, als je webers wil plaatsen ga je toch het 1 en ander moeten aanpassen.
    Uitlaat kan nog verwaarloosbaar....

    Kijk met webers geef je VEEL meer zuurstof en vooral Benzine....
    Als jou motor dit niet kan verwerken, verdrinkt hij gewoonweg.
    Jij kan toch ook niet meer opdrinken dat je keelgat kan verwerken, de rest loopt er naast ....

    -Dus plaatsen van webers, zeer goed LATEN afstellen met apperatuur.
    -Maar ook jou nokkenas en je kleppen worden hier best aangepast, eventueel mogelijk grotere kleppen
    maar zeker andere klepveren zodat de opening van de inlaatklep langer blijft openstaan maar agresiever sluit
    samen met een scherpere nokkenas natuurlijk die dit mee waarmaakt.

    Als je dan nog uitlaat aanpast, ben je helemaal vertrokken, maar uitlaat wordt ook berekend...
    r is een bedrijf die deze volledig handgemaakt vervaardigt, dan kan je kiezen tussen meer koppel of meer snelheid.

    Dus je bent een Hélé hoop GELD kwijt s
    + veel meer slijtage van je blok.

    Vergeet niet racemotoren daar wordt constant aan gesleutelt en voor de onderdelen....
    Daar hebben ze sponsor voor, dus voor ons niet betaalbaar s
    Zo krijgt hij meer benzine.


  2. #32
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: weber carburateurs op je 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door replica Bekijk Berichten
    Topic staat al tijdje open , maar mijn bescheiden mening.

    ---------- Post added at 00:54 ---------- Previous post was at 00:46 ----------

    Opdrijven van een motor doe je idd niet door 1 zaak te veranderen.
    Anders zou je er alles kunnen opgooien.

    ................

    Zo krijgt hij meer benzine.
    Volgens mij overdrijf je nu een beetje hoor, zo erg is het allemaal niet.

    Nokkenas wisselen kan prima zonder grotere kleppen of sterkere klepveren, vermogenstoename kun je met groot gemak voelen

    Uitlaat hoeft niet persee berekent te worden, zorg je ervoor dat hij vanaf de downpipe 60mm is heb je voelbare vermogenswinst.

    Slijtage aan het blok zou ik me ook niet druk om maken. Met alle bovengenoemde aanpassingen zit je misschien op 140-150pk. Dan vliegen de drijfstangen echt nog niet om je oren.


    De goedkoopste manier van je auto opvoeren is je K-jettronic simpelweg rijker af te stellen, staat hij voor APK op zeg 1.5% co dan loopt hij ongeveer 15 AFR tijdens cruisen en 14AFR op volgas. Stel je dit terug naar ongeveer 13AFR op volgas zit er merkbaar meer pit in het motortje. Brandstofverbruik stijgt dan wel, maar dat doet hij met Webers nog veel sneller.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  3. #33
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: weber carburateurs op je 924

    Hogere slijtage bij circuit komt niet door Webers of andere tuning. Het heeft meer te maken met de extreme toerentallen. Op het circuit zit je constant in de hoge toeren. Goed getuned blok kan zo tegen de 8000 toeren draaien. Uiteraard is de slijtage dan hoger dan bij een standaard blok wat met 3500 toeren rustig op de snelweg rijdt.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •