Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 31 to 40 of 44
  1. #31

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    Zit eindelijk de pomp eronder, wil ik hem weer proefstarten, accu leeg!
    Dus nu hangt de accu aan de lader in de goede hoop dat hij straks weer genoeg pit heeft om te starten, en dan heb ik hopelijk eindelijk weer een werkende porsche!


  2. #32

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    Zonet de wagen geprobeerd te starten met volle accu, geen succes :sad:

    Startmotor doet zijn best, maar de motor geeft geen enkele pruttel. Lijkt erop dat op 1 of andere manier de brandstof niet wil aankomen


  3. #33
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Amersfoort
    Posts
    4,367

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    gekeken of de pomp wel draait??
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  4. #34

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    Pomp moet je horen lopen toch. Ook als je hebt proberen te starten en je draait te contact aan hoor je de pomp heel even zoemen en dan stopt ie weer.

    Hoe oud is je brandstoffilter?


  5. #35

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    Pomp loopt, heb net zelfs voor de zekerheid even pin 30 en 87 doorverbonden op de plek waar het relais hoort te zitten, en zodra ik stroom op de accu zet hoor ik de pomp enthousiast pompen.

    Brandstoffilter heb ik niet vervangen sinds ik de auto in mijn bezit heb, en heb ook geen idee wanneer die voor het laatst is vervangen. Maar het klinkt onwaarschijnlijk, vooral omdat de auto gewoon onder het rijden in 1x ermee stopte. Bij een verstopt filter verwacht ik dat de auto wel start/rijd maar veel slechter.

    Wat zou nog meer kunnen verklaren waarom de auto plotseling niet meer wil starten?


  6. #36

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    Je moet gewoon rustig, volgens de Haynes, alle componenten van je startsysteem checken.


  7. #37
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Amersfoort
    Posts
    4,367

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    komt er wel benzine uit de tank??

    zo ja

    komt er wel benzine uit je brandstof pomp??

    zo ja

    komt er benzine bij je brandstof filter??

    zo ja

    krijg je benzine bij je injectoren??

    zitten je inlaat slangen wel goed vast??

    dan kan je verder gaan met je ontsteking.

    heb je vonk op de bougie`s??

    zo niet

    heb je wel vonk van je bobine??

    zo niet

    krijg je wel spanning op je bobine??

    en anders verder kijken naar ontsteking kast je.

    heb je contact puntjes controleer deze dan op afstand.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  8. #38

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    Goed nieuws!

    De auto start weer en loopt beter dan ooit te voren, Probleem bleek em te zitten in een benzineleiding waar nog iets teveel lucht inzit, nadat ik met vol gas de auto voor 2 minuten heb geprobeerd nonstop te starten, kwam daar opeens weer het fantastisch geluid van een porsche te boven!

    Bij deze wil ik iedereen hier bedanken voor jullie fantastische hulp, het is fantastisch dat jullie zo voor elkaar klaarstaan!

    Ik ga nu even een proefritje maken met me porsche om weer te kunnen genieten !


  9. #39
    Join Date
    May 2007
    Posts
    5,361

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    Mooi, karren met die bak!


  10. #40

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    Toch goed nieuws met een tintje minder:

    Heb net een proefrit gemaakt, de wagen lijkt op dit moment geen kracht te hebben :sad:
    als ik gas geef dan hoor je de motor sputteren dat er te weinig brandstof wordt aangezogen. Als ik op de snelweg het gas ook maar iets te diep intrap, begint de auto te schudden en haperen omdat er een tekort aan brandstof is, 15km/u in zijn 2, 30km/ uur in zijn 3 en de rest moet in zijn 5 met heeeeeel langzaam extra gas geven om zo op de 120 uit te komen.

    Het type pomp is dezelfde als hier eerder is vermeld als goed werkend. Zou het nog kunnen helpen om het brandstof filter te vervangen?

    p.s. Met de oude maar nu defecte pomp, had ik geen problemen kwa stevig optrekken etc.

    Alvast dank


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •