Pagina 40 van de 49 EersteEerste ... 30363738394041424344 ... LaatsteLaatste
Resultaten 391 tot 400 van de 484

Onderwerp: 933 project

  1. #391
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: 933 project

    en? al apk?

    Die foto herinner ik me, jij had inderdaad hele mooie zuigers!
    Vraag me af wat de 933 kop dan voor modificaties heeft, want wat ik altijd op 924board lees is dat de 931 kop al aardig optimaal geflowd is en dergelijke.
    Krukaspk's zijn niet echt interessant lijkt me, uiteindelijk gaat het er toch om wat je op je wielen hebt.
    Kun je met je EFI niet de ontsteking af laten stellen door de ECU icm een knocksensor? dat was eigenlijk mijn idee, maar omdat een 924 blok vrij rumoerig is schijnt zo'n pingelsensor weer niet helemaal optimaal te werken en je moet weer precies weten waar je zo'n ding op je blok moet schroeven...

    maar ik ga het toch maar doen.
    Dan kan je ecu (MS iig wel) het ontstekingstijdstip dusdanig vervroegen tot ie gaat pingelen, dan een stapje terug en dan staat ie als het ware optimaal.

    Ook leuk als je een keer in duitsland bent en dan octaan 100 kunt tanken, dan kan de ECU voor meer vermogen zorgen
    mowaaaaaaapp...


  2. #392
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: 933 project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    en? al apk?
    Zit er vandaag niet meer in, hehe. Ik had ze ook gevraagd die tik in de motor te onderzoeken, voor zover er geen langdurig sleutelwerk voor nodig was, en heb gezegd dat de auto vandaag niet klaar hoefde te zijn. Daar hebben ze dankbaar gebruik van gemaakt waarschijnlijk. Maar dat geeft niet.

    Over die tik gesproken: Nu ik in de auto zat, kan ik het duidelijk horen. Er is echt iets niet goed. Maar gezien de frequentie lijkt het me eerder iets met de kleppen te maken hebben, dan met de zuigers. Zou het nog te maken kunnen hebben met die afgebroken oliebuis...?

    Verder wil de motor absoluut niet draaien als-ie koud is, je moet echt gas blijven geven. Hij reageert wel een stuk directer op het gas. Voordeel van een potmeter boven een luchtweger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    Vraag me af wat de 933 kop dan voor modificaties heeft, want wat ik altijd op 924board lees is dat de 931 kop al aardig optimaal geflowd is en dergelijke.
    Misschien toch iets grotere kleppen, inlaat-/uitlaatkanaal bewerkt?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    Kun je met je EFI niet de ontsteking af laten stellen door de ECU icm een knocksensor? dat was eigenlijk mijn idee, maar omdat een 924 blok vrij rumoerig is schijnt zo'n pingelsensor weer niet helemaal optimaal te werken en je moet weer precies weten waar je zo'n ding op je blok moet schroeven...
    Dat klinkt inderdaad handig, maar wat je zegt, het is erg tricky om zoiets aftermarket te doen. Ik ben zeer benieuwd naar je resultaten!


  3. #393
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 933 project

    Nog nieuws/ ontwikkelingen ?
    937 racer


  4. #394
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: 933 project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2
    Nog nieuws/ ontwikkelingen ?
    Niet echt. Ben zaterdag even langs geweest voor een praatje en kop koffie, en deze week gaat er aan gewerkt worden.

    Wel gezien dat de vloer bij de passagiersstoel droog was, dus zo te zien is mijn accubak lekvrij inmiddels. En nu ik het toch over lekken heb: Na een paar runs op de rollenbank (toen-ie nog bij de tuner stond) heb ik geen olie zien druppen, dus hopelijk is dat ook verholpen.

    En ik heb _nog_ een setje gaskleppen gekocht, ditmaal van de GSXR600, die met 38mm perfect zouden moeten aansluiten op de inlaatopeningen van de 931 kop. En dat alles voor 65 euro inclusief verzendkosten. Die lage dollar is af en toe wel handig.


  5. #395

    Re: 933 project

    lekker bezig boudewijn
    die gaskleppen gaan straks wel mooi geluidje geven..

    hadden ze het rare geluid nou trouwens nog daadwerkelijk geidentificeerd? of is het gebleven bij een vermoedde?
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  6. #396
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: 933 project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z
    hadden ze het rare geluid nou trouwens nog daadwerkelijk geidentificeerd? of is het gebleven bij een vermoedde?
    Onderzoek naar de tik staat, naast de apk, ook deze week te gebeuren.


  7. #397
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: 933 project

    netjes gedaan met die gaskleppen.

    zaten er ook injectoren bij? enig idee of 1000 injectoren erin passen? dat zou natuurlijk helemaal perfect zijn, mochten de 600 injectoren te weinig opbrengst hebben.
    mowaaaaaaapp...


  8. #398
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: 933 project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    netjes gedaan met die gaskleppen.
    Ik had eerst niet in de gaten dat een "worldwide search" op ebay.nl helemaal niet worldwide is. Als je gaat zoeken op ebay.com krijg je een hoop andere hits. En waar gaskleppen van de gsxr600 niet te vinden waren op ebay.nl, waren ze wel voorhanden op ebay.com. Had ik dat eerder gemerkt, dan had ik die gsxr1000 gaskleppen waarschijnlijk niet gekocht.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    zaten er ook injectoren bij? enig idee of 1000 injectoren erin passen? dat zou natuurlijk helemaal perfect zijn, mochten de 600 injectoren te weinig opbrengst hebben.
    Beide sets zijn compleet, dus of de injectoren gaan passen zullen we snel zien. Maar het staat me bij (van een post van jou?) dat de 600 injectoren goed zijn voor 200pk. Waarschijnlijk ga ik daar niet overeen komen...


  9. #399
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: 933 project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hammer_rites
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    netjes gedaan met die gaskleppen.
    Ik had eerst niet in de gaten dat een "worldwide search" op ebay.nl helemaal niet worldwide is. Als je gaat zoeken op ebay.com krijg je een hoop andere hits. En waar gaskleppen van de gsxr600 niet te vinden waren op ebay.nl, waren ze wel voorhanden op ebay.com. Had ik dat eerder gemerkt, dan had ik die gsxr1000 gaskleppen waarschijnlijk niet gekocht.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    zaten er ook injectoren bij? enig idee of 1000 injectoren erin passen? dat zou natuurlijk helemaal perfect zijn, mochten de 600 injectoren te weinig opbrengst hebben.
    Beide sets zijn compleet, dus of de injectoren gaan passen zullen we snel zien. Maar het staat me bij (van een post van jou?) dat de 600 injectoren goed zijn voor 200pk. Waarschijnlijk ga ik daar niet overeen komen...
    ik merkte ook dat ebay best wel ruk is qua zoeken... sommige dingen kun je niet terugvinden terwijl je precies op de titel zoekt...en er zit altijd kutzooi tussen van velgen/chiptunemeuk/weet ik veel wat...

    de 1000 injectoren schijnen tot 300 pk te gaan... dus 600jes moeten 200 pk wel halen... dat zei ik in mn mail en dat blijft logisch denk ik... zal wel goed gaan...
    mowaaaaaaapp...


  10. #400
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: 933 project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    de 1000 injectoren schijnen tot 300 pk te gaan... dus 600jes moeten 200 pk wel halen... dat zei ik in mn mail en dat blijft logisch denk ik... zal wel goed gaan...
    Ach, je komt er snel genoeg achter op de dyno. En als injectoren de enige drempel zijn, is dat nu een easy fix geworden

    Well, als de 1000 injectoren gaan passen op de 600...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •