Pagina 47 van de 49 EersteEerste ... 3743444546474849 LaatsteLaatste
Resultaten 461 tot 470 van de 484

Onderwerp: 933 project

  1. #461
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: 933 project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    dat was ook een van de eerste dingen die ik wilde hebben, een adapter voor de laptop, is ook het enige waar ik die laptop voor heb, dus wil niet in de bush met rotte afstelling staan en dan geen stroom hebben

    vond ze alleen nogal prijzig, 50-100 euro...maargoed... hoort erbij.
    Ik heb nu een Trust dingetje, 30 euro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    Ik maak me een klein beetje zorgen om het afstellen bij mijn auto...nog niet echt gekeken hoe ik het precies moet gaan doen dus dat is nog een grote waas voor me...
    Je gaat toch een lc-1 kopen? Misschien dat je MS zelf een fuel mapping kan laten maken aan de hand van het lambda-signaal. Ontsteking is natuurlijk een ander verhaal...


  2. #462
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: 933 project

    Motor staat op marktplaats?


  3. #463
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: 933 project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Motor staat op marktplaats?
    Klopt, ik probeer eens een andere verkoopstrategie.


  4. #464
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: 933 project

    ms kan met automatic mixture control geloof ik zelf een mapping maken. Weet niet of dat optimaal is, wilde eigenlijk met mijn AI kennis een optimalisatiealgoritme schrijven omdat MS toch op C draait tegenwoordig...en dat kan ik vast wel.
    maargoed, de startparameters moeten dan wel kloppen dus dat ga ik eerst maar doen.

    Wat ga je doen als iemand zijn zuurverdiende centen in jouw leuke blok investeert? origineel blok erinlepelen? of praat je ze dan de auto erbij aan?
    mowaaaaaaapp...


  5. #465
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: 933 project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    Wat ga je doen als iemand zijn zuurverdiende centen in jouw leuke blok investeert? origineel blok erinlepelen? of praat je ze dan de auto erbij aan?
    Hehe... Dan gaat de rest ook in onderdelen weg waarschijnlijk. Een ander blok erin gooien is me teveel werk.


  6. #466
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: 933 project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hammer_rites
    Er zit een groot probleem bij de ontsteking, die staat extreem laat afgesteld, anders gaat-ie pingelen.
    Ik moet terugkomen op deze opmerking: Op de Emerald kan je de ontsteking fixeren, als hulpmiddel bij het afstellen. Dus ik zet 'em op 0, pak de stroboscoop, mik op het vliegwiel, maar geen merkteken te zien... dan maar aan de voorkant, en zo op het oog lijkt het merkteken op de poelie een graad of 15 vóór het meetpuntje te staan. Mmm... Dan maar eens kijken waar de missende tand op het trigger wheel staat ten opzichte van de sensor op TDC. Dat blijkt zo'n 145 graden te zijn. Even vergelijken met de referentiewaarde in de ECU... en die is 134!

    Het lijkt er dus op dat als de ECU nu denkt op TDC te staan, het eigenlijk 145 - 134 = 11 BTDC is. Maw, je kan 11 graden optellen bij de ontstekingstabel, en dan zien de waarden er opeens een stuk normaler uit.

    De tuner lijkt een fout gemaakt te hebben.


  7. #467

    Re: 933 project

    dit is wel een serieuze fout ook oll:

    nu is de theorie nooit zoals de praktijk, maar 11 graden verschil is wel vrij bizar!
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  8. #468
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: 933 project

    Het maakt voor het echte onstekingstijdstip natuurlijk niet uit, want de combinatie referentiewaarde+ontstekingstabel blijft gelijk, maar het is wel slordig. Ik blijf ook denken dat ik ergens een denkfout maak, maar waar...?


  9. #469
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: 933 project

    Vanochtend de referentiewaarde voor het nulpunt ingesteld, bleek 21 graden te verschillen met de waardes van Beek Autoracing. Dus 21 graden opgeteld bij de ontstekingsmap, en nu ziet die map er normaal/gezond uit.

    Mailtje gestuurd naar Beek om even te overleggen, maar lijkt mij een vergissing van hun kant.

    Zat nog even te denken dat dat van invloed kan zijn op vermogen, omdat de injectoren een verkeerde openingstijd krijgen, maar aangezien de injectoren "grouped" zijn, en bij elke slag spuiten, zal dat niet veel uitmaken. Denk ik tenminste! Als je daar meer over weet, laat ons delen in je kennis.

    Het lijkt er ook op dat de mapping is gedaan met racen in gedachte, want bij deellast, dus lichte acceleratie, loopt-ie even te arm, om daarna netjes terug te keren tot een goede Lambda-waarde. Vollast is geen probleem.

    Na de proefrit van vandaag ga ik ook de olie verversen. Volgende rit is met volsyntheet Silkolene 15W50 100% ester: http://www.710oil.co.uk/pdf/PRO%20R%201 ... 0Wheel.pdf

    Ben benieuwd of ik dat ga merken.

    Motor is bij deze officieel ingelopen.


  10. #470
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: 933 project

    Wat vind je er nu van, of is je nieuwe verkooppoging genoeg antwoord op die vraag?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •