2.0 '79 | q01z

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • q01z
    924 Freak
    • Jul 2007
    • 3217

    #61
    wat dacht je van opnieuw spuiten? :lol:

    ik begin al met sparen.. oll:
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

    Comment

    • q01z
      924 Freak
      • Jul 2007
      • 3217

      #62
      vandaag werden we wakker met een mooi ijszonnetje.. oftuwel, steenkoud maar wel mooi weer

      om die reden de porsche maar even op het pad gegooit om es te kijken of ik wat kleine dingen kon verhelpen..

      tempsensor
      mijn koelwatertempmeter deed het niet, ik had/heb nog steeds het vermoedde dat dat te maken heeft met een kapotte sensor/bedrading..
      met heel veel moeite de sensor maar es zichtbaar gemaakt;

      zie je m? ik dus ook niet, maar euhm onder de slangklem aan spruitstukzijde.. en dan daaronder op het blok.. niet echt iets waar je bij kan dus..
      met wat moeite de bedrading losgemaakt, was behoorlijk geoxideerd.. dus maar even opgeschuurt.. verder was de sensor ook behoorlijk geoxideerd, dus ook deze maar even opgeschuurd weet nmog niet of het werkt, maar het wijzertje beweegt iig als ik m op contact zet


      gebroken vacuumslang
      vorige week had ik al ontdekt dat ik een gebroken vacuumslangetje heb, wat door de vorige eigenaar was afgedopt..
      ik weet wel waar het opmoet, maar helaas is het palletje waar het opmoet dus ook afgebroken..

      de schroef zit dus in de afgedopte slang, iets hoger op de foto zie je een klein gaatje, hier hoort de slang aangesloten te zitten

      lekkende injector(rails)
      tsja, dit is iets nieuws voor me.. maar zo goed had ik ook nog niet gekeken onder de kap ops:

      de injector lekt bij de aansluiting op de rails.. zal wel een rubbertje zijn, maar geen tijd gehad om te kijken..

      wasbenzine spelen
      vandaag beetje met een kwastje wasbenzine gespeelt om het geheel ff IETS schoner te krijgen
      vies;

      iets schoner;


      niet werkende vacuummeter
      mijn vacuummetertje werkte niet.. na het verwijderen van het dashboardkastje werd al snel duidelijk waarom;

      juist, geen slangetje! maar ik kon niet echt een plek vinden om een slangetje naar het motorruim te gaan krijgen..

      tellerhuizen
      wat mist hier?

      idd.. vrijwel alles
      van mn linker klok deed de verlichting het niet, dat kwam voornamelijk omdat er geen lampjes inzaten..
      overigens is het ECHT een rotwerk om die klokken eruit te krijgen! heb welleens makkelijkere klusjes gehad..

      verder onder de kap de verpulverde geluidsdemping verwijderd, ging vrij gemakkelijk.. doos eronder, borstel eroverheen en binnen 5minuten was het helemaal schoon..

      en toen, begon het te regenen..
      morgen maar weer naar me werk
      Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

      Comment

      • hammer_rites
        924 Gek
        • Jul 2007
        • 999

        #63
        Originally posted by q01z
        overigens is het ECHT een rotwerk om die klokken eruit te krijgen! heb welleens makkelijkere klusjes gehad..
        Op je rug, half over de zitting van je stoel, je achterhoofd tegen de pedalen... Een vriend van me met een Lotus Elise noemt het: De Lotushouding. ;-)

        verder onder de kap de verpulverde geluidsdemping verwijderd, ging vrij gemakkelijk.. doos eronder, borstel eroverheen en binnen 5minuten was het helemaal schoon..
        Was bij mij ook helemaal vergaan. Elke keer als je de kap opendeed lag er van dat spul op de motor. Alleen de lijmlaag blijft wel hangen...

        Comment

        • q01z
          924 Freak
          • Jul 2007
          • 3217

          #64
          juist, ik had ook een mooi zwart besneeuwd motorblok.. en dat was ik zat
          en nu ben ik er vanaf
          moet nog ff zien of het terugkomt..

          overigens heb ik niet op me rug gelegen voor die tellers hoor!
          gewoon zittend vanaf de stoel..
          Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

          Comment

          • hammer_rites
            924 Gek
            • Jul 2007
            • 999

            #65
            Originally posted by q01z
            overigens heb ik niet op me rug gelegen voor die tellers hoor!
            gewoon zittend vanaf de stoel..
            Om het eraf te halen kom je daar wel mee weg, maar om het weer terug te zetten... Die kilometertellerkabel kan lastig zijn :-)

            Als je wilt zou je nog de toerenteller in het midden kunnen zetten bij het terugplaatsen.

            Comment

            • q01z
              924 Freak
              • Jul 2007
              • 3217

              #66
              daar was ik dus mee bezig..
              had het eigenmlijk ook zitten, maar die KMkabel komt dan onder een hele vreemde hoek en ik kreeg het allemaal niet meer echt aangesloten..
              eigenlijk zou de kabel dan even via een andere weg moeten, maar ik kon m niet echt makkelijk verleggen en het begon te regenen..

              wel zonde, want bij een sportwagen hoort de toerenteller in het midden
              Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

              Comment

              • Tom
                924 Freak
                • May 2007
                • 5361

                #67
                Heb je toevallig gezien waar het lampje voor de koelwatertemperatuurmeter zit, bovenin de klok misschien? Bij mij is-ie dood, en de temperatuur houd ik juist graag in de gaten... en ik vraag me af of ik 'm kan vervangen zonder mijn halve dashboard te slopen.
                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                Comment

                • q01z
                  924 Freak
                  • Jul 2007
                  • 3217

                  #68
                  jawel, dat heb ik gezien

                  idd bovenin de klok zitten kleine lampjes.. overigens bij alle tellers horen er lampjes te zitten en ik zag vanmorgen dat ze het bij mij niet allemaal meer deden ops: (had ik dus gisteren gelijk moeten vervangen..)

                  verder heb ik de porsche maar laten staan, bedacht met instappen dat ik m gister ben vergeten te ontluchten na het schoonmaken van mn koelwatertemperatuursensor (had m er ook utigehad) dus de AX maar ff gepakt..
                  Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                  Comment

                  • q01z
                    924 Freak
                    • Jul 2007
                    • 3217

                    #69

                    artistiekigheid


                    schoon?


                    artistiekigheid
                    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                    Comment

                    • q01z
                      924 Freak
                      • Jul 2007
                      • 3217

                      #70
                      goed nieuws! :-D

                      en dat nog wel in 2 delen..

                      het ontluchten is gisteren gelukt, athans.. vandaag geen problemen op en rit van 35km

                      EN mn laadspanning is weer goed! Dat wil zeggen; na het starten was de spanning altijd +-12v, met een beetje gasgeven kwam ik dan op de 13.8/14 en daar bleef deze dan ook.. echter vond ik dat gasgeven niet echt een succes, maar het is opgelost! dus dat hoeft niet meer :-D

                      het was eigenlijk heel simpel; k had geen accucontrolelampje (deze ontbrak volledig..) en tsja, dan gaat het met laadspanning gekgenoeg nooit goed..
                      ik bezit gelukkig een hele berg lampjes+sokkeltjes in alle maten, dus dat was zo opgelost

                      helaas ook een minpuntje;
                      2 van mn tellerhuislampjes doen het niet, die van mn benzinemeter en de rechter vd snelheidsmeter.. dus dat moet weer uit elkaar oll: had het natuurlijk ook moeten controleren toen ik het uit elkaar had he!

                      en nu; ga ik werken oll:
                      Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                      Comment

                      • Tom
                        924 Freak
                        • May 2007
                        • 5361

                        #71
                        Als je de boel uitelkaar hebt, zou je dan een foto van de achterkant willen maken? Ik wil graag het lampje van de temperatuurmeter vervangen zonder het paneel eruit te halen, maar ik kan niet zien waar ik moet zijn (heb alleen mijn acculampje kunnen vinden tot nog toe).
                        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                        Comment

                        • q01z
                          924 Freak
                          • Jul 2007
                          • 3217

                          #72
                          hahaha nee jij bent lekker
                          'haal jij het ff uit elkaar zodat ik het niet hoef te doen?'

                          nee joh is goed Tom geen probleem!
                          als ik me verveel maak ik er wel een stap voor stap handleiding van..
                          kunnen we een HowTo topic gaan vullen met 'al' het onderhoud aan een 924..
                          Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                          Comment

                          • Tom
                            924 Freak
                            • May 2007
                            • 5361

                            #73
                            Lijkt me zinvolle info voor het forum.

                            Helaas is mijn sleuteltijd beperkt... jammer. Buiten sleutelen in dit weer is ook niet bepaald mijn hobby.
                            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                            Comment

                            • q01z
                              924 Freak
                              • Jul 2007
                              • 3217

                              #74
                              ik bedacht net dat ik het hier al best vaak over mn 'racertje' heb gehad.. terwijl jullie geen ideeee hebben waar ik het over heb (als jullie het uberhaubt al interesseerd )

                              ondertussen issie niet meer helaas, door problemen met de motor was ik het zat.. maar goed, kleine geschiedenis les;

                              gekocht als Citroen AX GT carburateur '89, standaard 85pk 1.4 met 117Nm op 739kg. (gekocht met kapot blok)

                              eerst een keer helemaal opgebouwd tot straatwagen, maar dat was niet genoeg voor mij dus weer helemaal uit elkaar en opnieuw opgebouwd..

                              laatste goed rijdende setup;
                              motorblok:
                              -onderblok peugeot 106 1.4xsi
                              -cilinderkop AX GT Carburateur, geflowd, sportnokkenas (+-272gr inlaat), 2traps valstroom Solex Carburateur met aangepaste sproeiers en verhoogde benzinedruk (andere knikarmpomp)
                              -spaghetti 4-2-1 spruitstuk Supersprint, open tussenpijp sebring cupeinddemper
                              onderstel:
                              origineel Citroen Cup, konigele schokdempers rondom, dikke torsiestaven achter + extra stabilisatorstang, voorveren Eibach 12cm verlaagt.
                              veerpootbrug + draagarmbrug +
                              originele devil cup rolkooi, geschroeft
                              remmerij origineel, maar wel nieuw dus niet gereviseerd, maar nieuw

                              verder was uiteraard al het gewicht eruit gehaald dat niet zinnig was.. dus bestond het geheel uit een kale koets (met dakbekleding tegen het dreunen) met lichtgewicht sparco replica kuipjes en een 106dashboard op maat gemaakt.

                              maar goed, genoeg gelul.. foto's!


                              aanschaf


                              nieuwe motor, auto in testrij-opstelling..


                              2e opbouw, net na het spuiten (met de hand en een spuitbusje.. )


                              3e opbouw, wederom nieuwe motor, nu met striping en volledig klaar voor de showbeurs Fullspeed in 2006


                              het interieur, lekker kaal! hier klaar voor de APK.. 1 stoel erin, snapoff naaf voor mn stuur, goed zichtbaar ook de rij met zekeringen met mn zelfgebouwde kabelboom (alles was appart gezekerd en appart schakelbaar) uiteraard met hoofdstroomschakelaar en brandblussers voor de veiligheid


                              laatste opbouw qua exterieur, deze zou volledig beplakt worden maar zover ben ik dus nooit gekomen


                              overigens nog even wat specs, ik heb nooit op de rollerbank gestaan met het goedlopende blok, maar voordat ik m had afgesteld en had aangepast met de nokkenas/geflowdekop +andere carb zette die +-95pk neer, geschat vermogen na de aanpassingen was +-115pk, op 685kg (weegschaal)
                              eigen metingen;
                              0-100 in 8sec (0-110 op de teller gefilmd)
                              top, met GPS 210 op de teller, 208GPS, zonder GPS een keer in de benelux de 215 gepasseerd, dat was ook gelijk einde vd bak eigenlijk (iets meer dan 7000rpm)

                              max rpm wat nog zinnig was: 8750rpm bij korte sprintjes tussen 2 bochten, daarna begonnen de kleppen dermate op willekeurige momenten op en neer te gaan dat het geen zin had om nog door te trappen

                              over de wegligging:
                              de ax was door het standaard cup onderstel (er is een AX-cup geweest) 12cm verlaagt en kneiterhard geveert, als ik me niet vergis 120N/m aan veerdruk en dat op nog geen 700kg.. verder was er door de veerpootbrug/draagarmbrug/rolkooi totaal geen mogelijkheid meer om te torderen wat er voor zorgde dat je bij droogweer met onbeperkte snelheid door bochten kon.. bij nat weer was het een ander verhaal, dan was het een soort gecontroleerd crashen en heel veel sturen.. (droogweer afstelling )

                              nog 1 fotootje om het af te leren;


                              deze motor met 2x een dubbele Solexcarb was uiteraard het gaafst.. maar liep door verzakte cilinderbussen niet goed en dat was voor mij de druppel..
                              Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                              Comment

                              • captainfrasca
                                Administrator
                                • May 2007
                                • 3523

                                #75
                                Ziet er zeker niet verkeerd uit!! Jammer dat ie niet meer is...
                                Porsche isn't just a car, but a way of life!
                                1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                                Lees hier de regels van 924forum.nl

                                Comment

                                Working...
                                X