De Porsche 924 van Tom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meneer aard
    924 Gek
    • Sep 2007
    • 1129

    #61
    Mjah de kachel doe ik enkel aanzetten omdat ik meestal toch dan wat kouder heb maar dan sowieso beter is, koelt ie nog ff wat meer af Maar de fan kickt netjes in en in de zomer goede temps.

    Comment

    • Tom
      924 Freak
      • May 2007
      • 5361

      #62
      Vanavond eindelijk de Philips Extreme-lampen gemonteerd die ik al sinds december vorig jaar had liggen. ops:

      Het verschil is ongelofelijk groot. Met de standaardlampen ben ik al een paar keer 's nachts uitgestapt om te kijken of de verlichting wel werkte, alleen op donkere plekken zag je een flauw verlichte plek tot ongeveer een meter voor de auto. De Extremes hebben daar drie meter van gemaakt, je kunt ook weer op de auto voor je zien dat je verlichting werkt en hard rijden in het donker is weer goed te doen. :-D Uitstekende upgrade, vooral omdat ik de lampen voor iets van 25 euro heb gekocht.

      Ik heb wel gezien dat de lampunits aan vervanging toe zijn, dat wordt dus een volgende klus samen met relais en betere bedrading.

      Ook de auto maar weer eens gewassen, zelfs in het donker kon ik al zien dat-ie er stukken beter uitziet.
      924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

      Comment

      • FROST
        924 Fan
        • Oct 2007
        • 227

        #63
        Zijn die dingen 25 euro per stuk in de winkel, tom? Want dan ga ik er ook een paar bestellen/kopen. Ik heb het gevoel dat mijn verlichting ook waardeloos is.
        THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE

        Comment

        • Tom
          924 Freak
          • May 2007
          • 5361

          #64
          Vermoedelijk is-ie dat dan ook...

          Ik heb iets van 25 euro of 30 euro voor de set betaald op de Motorshow in Essen, volgens mij kost een set iets van 45 euro in de winkel normaliter.
          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

          Comment

          • Ropor
            924 Fan
            • Jun 2007
            • 162

            #65
            Als het zo een verbetering is dat is het die 45 euro ook wel waard!!
            924, 1984

            Comment

            • Tom
              924 Freak
              • May 2007
              • 5361

              #66
              Ze claimen 80% meer licht tegenover standaard 60/55 W H4s. Dat wil ik geloven, ik had het zelf nog wat hoger ingeschat eerlijk gezegd.

              Ik vind het ook wel zo'n bedrag waard, vooral omdat die lampen meestal vrij lang meegaan.
              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

              Comment

              • Tom
                924 Freak
                • May 2007
                • 5361

                #67
                Aanvullinkje: vandaag voor het eerst wat donkere weggetjes opgezocht- er is licht! Hoe donkerder het is, hoe meer het opvalt dat deze lampen een beste bak licht geven. Het licht haalt de wegbelijning goed naar voren, in het donker zie je duidelijk de stralenbundels. Ik ben dik tevreden.
                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                Comment

                • q01z
                  924 Freak
                  • Jul 2007
                  • 3217

                  #68
                  das dus een goede tip voor andere 924 liefhebbers
                  Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                  Comment

                  • FROST
                    924 Fan
                    • Oct 2007
                    • 227

                    #69
                    ...gelijk halen dus die lampjes
                    THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE

                    Comment

                    • Tom
                      924 Freak
                      • May 2007
                      • 5361

                      #70
                      Als je licht even slecht is als het mijne was, zeker doen.

                      Afgelopen week werd ik getrakteerd op een nieuw fenomeen: als ik de auto start en wegrijd, geeft de voltmeter iets tussen de 8 en 10 V aan. Gas geven maakt geen verschil en aan de verlichting kan ik zien dat er ook echt niet wordt geladen.
                      Als ik 80 of sneller rijd en de auto maakt wat toeren, zie ik de voltmeter ineens terugspringen naar 12,5 V. Nog niet super, maar er wordt weer geladen. Mijn conclusie: de koolborstels van de dynamo zitten vast (slijpsel?) en komen los als er wat toeren worden gemaakt.

                      Op een Audi-meeting vandaag kreeg ik van iemand een gereviseerde Bosch-dynamo met een gloednieuwe spanningsregelaar. Hij ziet er identiek uit aan mijn dynamo, dus binnenkort maar eens wisselen en kijken wat dat uithaalt.
                      924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                      Comment

                      • captainfrasca
                        Administrator
                        • May 2007
                        • 3525

                        #71
                        Ik denk dat inderdaad je koolborstels aan gort zijn Tom..... Gelukkig is de dynamo vervangen niet zo heel spannend.
                        Porsche isn't just a car, but a way of life!
                        1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                        Lees hier de regels van 924forum.nl

                        Comment

                        • FROST
                          924 Fan
                          • Oct 2007
                          • 227

                          #72
                          Nu we het toch over Lampjes hebben:
                          Ik moet mijn letjes ook eens gaan schoonborstelen; was gisteravond naar een maat van me toen ik er halverwege achterkwam dat zowel mijn linkerknipperlicht het begaf en mijn rechterkoplamp uit was. :shock: Snel aan de kant gaan staan, een klapje tegen de voorbumper gegeven en ze deden het allebei weer...Misschien ook een beetje last van vocht in de lampen zelf, want heb aan de ringen een beetje roestvorming.
                          THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE

                          Comment

                          • Tom
                            924 Freak
                            • May 2007
                            • 5361

                            #73
                            Alle contacten eens goed schoonmaken helpt vaak...
                            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                            Comment

                            • Tom
                              924 Freak
                              • May 2007
                              • 5361

                              #74
                              Interessant genoeg, nu de 'nieuwe' dynamo in de kofferbak ligt besluit de oude om gewoon weer netjes te laden... oll:

                              Overigens: hoort er verlichting te zitten achter de kachel- en ventilatieschuiven in de middenconsole van een '80er? Lijkt me op zijn minst een stuk praktischer in dit donkere jaargetijde.
                              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                              Comment

                              • Meneer aard
                                924 Gek
                                • Sep 2007
                                • 1129

                                #75
                                Dat klopt Tom, Ik had dit eerst ook niet totdat ik een paar losse draadjes vond en in het schema bij de verlichting behoorde.

                                Deze er netjes opgesoldeerd en voila. Ik wil je best helpen uitpluizen met de elec. of andere problems. Moet je maar ff gil geven oid.

                                Comment

                                Working...
                                X