Pagina 5 van de 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 79
  1. #41

    Re: 924S Le Mans 09/1989

    mooi issie iig wel! heel mooi kleurtje dat zilvergrijs en hij staat wel schattug op de foto!

    owh wacht, we hadden het over de 924..

    ook erggg mooi, of het nou een echte lemans is of niet.. ik vind m zeer sjiek!
    van zweeden zit hier in de buurt, heeft altijd veel spul staan.. zitten overigens tegenwoordig in VLissingen geloof ik.

    dat originele gereedschapssetje is wel gaaf dat zijn wel dingen die ik mis .. en heb je dan ook de originele compressor bij de band? ik vroeg me al af hoe je daar in godsnaam mee thuis kon komen, totdat ik vorige week las dat daar een compressor bij hoorde....
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  2. #42
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: 924S Le Mans 09/1989

    Ook al is het misschien geen S LM, ik vind 'm toch mooi...


  3. #43
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: 924S Le Mans 09/1989

    Ik heb de foto's van !Ik-rij-belastingvrij! vergeleken met "The Original..." van Morgan, en gebaseerd op dat boek zie ik de volgende discrepanties:

    - binnenrand van de gaten in de velg zouden turquoise moeten zijn
    - de bies met de "Le Mans" tekst in het midden zou turquoise moeten zijn
    - buitenspiegels wijken af qua vorm
    - stootstrip aan de zijkant zou moeten stoppen achter de voorwielen, en voor de achterwielen
    - interieur zou grijs-turquoise gestreept moeten zijn, met turquoise biezen

    Ook lijkt de auto op de foto's van !Ik-rij-belastingvrij! wat hoog op z'n poten te staan, als de Le Mans 10mm aan de voorkant verlaagd was, en 15mm aan de achterkant.

    Verder:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2
    Voorste stabilisatorstang van 21,5 achter van 18mm
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Space
    Voor 23, achter 20 :wink:
    Volgens Morgan:
    21.5mm voor, 20mm achter.

    Bovenstaande sluit natuurlijk niet uit dat het toch om een Le Mans versie gaat, er kan heel wat gebeuren in 20 jaar... Het zou mooi zijn als er een code M755 te vinden was.


  4. #44
    Ingeschreven
    03/02/2008
    Berichten
    171

    Re: 924S Le Mans 09/1989

    Hoe dan ook, ik vind hem echt zeer gaaf!

    gefeliciteeerd!


  5. #45
    Ingeschreven
    28/10/2007
    Locatie
    Schoonebeek
    Berichten
    124

    Re: 924S Le Mans 09/1989

    Precies, mooie auto :-D (ook al zou het geen echte le mans zijn) De spoiler opties, airco etc kon je eind jaren tachtig op elke S bestellen 8) , veel plezier ermee!
    Arjan

    1987 - Porsche 924S


  6. #46
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924S Le Mans 09/1989

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z
    mooi issie iig wel! heel mooi kleurtje dat zilvergrijs en hij staat wel schattug op de foto!

    owh wacht, we hadden het over de 924..

    ook erggg mooi, of het nou een echte lemans is of niet.. ik vind m zeer sjiek!
    van zweeden zit hier in de buurt, heeft altijd veel spul staan.. zitten overigens tegenwoordig in VLissingen geloof ik.

    dat originele gereedschapssetje is wel gaaf dat zijn wel dingen die ik mis .. en heb je dan ook de originele compressor bij de band? ik vroeg me al af hoe je daar in godsnaam mee thuis kon komen, totdat ik vorige week las dat daar een compressor bij hoorde....
    dit setje Q
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #47

    Re: 924S Le Mans 09/1989

    Bedankt voor alle reactie's
    Ik begin nu ook te twijfelen of het wel een Le Mans is oll:
    Als het er niet een zou zijn vindt ik die stickers aan de zeikant wel erg raar.
    Ik ga er vanuit dat het de orginele lak is dus die zouden er dan later opgeplakt zijn oll:
    Wat houdt dat optie code M755 nou precies in?
    Kan ik dat ergens terug vinden?
    Als het morgen wat beter weer is ga ik het eens goed bekijken allemaal :wink:
    Dat compressortje heb ik er trouwens niet bij helaas.

    Wat ik niet snap is rood gekleurt, onze is van 29-09-1989.
    Dat zou betekenen dat hij dus geen Le Mans is omdat hij niet tussen die datums geproduceerd is, of dat het een ''speciale'' weet ik veel wat voor Le Mans uitvoering is, want hoe komen ze anders aan stickers met grijze biezen zoals er bij onze op zit, die kunnen dus eigenlijk niet bestaan omdat ze groen moeten zijn
    Kortom, ik snap het niet helemaal, maar het blijft een mooie auto voor een mooie prijs



    Porsche 924S Le Mans special edition was built to celebrate Porsche’s 12th outright win in the Le Man 24 Hour.

    A total of 980 Le Mans models were manufactured between July and September 1987, 200 black and 50 white cars were sold in West Germany, 500 for the US market but all were black, and 113 black and 117 were for the‘Rest of the World’ markets.

    Paint finish and interior trim was only offered in two colour combinations - Alpine White with Ochre/Grey detailing or Black with Turquoise detailing. The exterior side stripes were broken by scripted ‘Le Mans’ logos on the lower part of the door, while the rims of the holes in each wheel were in the appropriate Ochre or Turquoise.

    The upholstery of the white Le Mans was grey/ochre striped flannel cloth with ochre piping or grey/turquoise with turquoise piping for Black cars. All the cars had the 14 inch steering wheels, with cloth door panels colour-coded to match the cloth inserts on the sports seats which were fitted as standard. .

    All cars came with a 160 BHP engine plus an electric tilt/removable sunroof fitted as standard.

    The Le Man was slightly lower than the standard S by10mm at the front and 15mm at the rear, with stiffer springs and gas-filled shock absorbers all round. It was also given sport anti-roll bars with diameters of 21.5mm at the front but 20mm, rather than 14mm, at the rear.

    Wheels were telephone dial cast alloy 6J x 15 at the front and 7J x 15 at the rear.
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  8. #48
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: 924S Le Mans 09/1989

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !Ik-rij-belastingvrij!
    Wat houdt dat optie code M755 nou precies in?
    Kan ik dat ergens terug vinden?
    Bij de gewone 924 zit er een optie-sticker in de ruimte voor het reservewiel. Vaak is die plakker in de loop der tijd verdwenen, maar jouw 924S is wat recenter natuurlijk. En dan ga ik er vanuit dat die sticker nog steeds op diezelfde plek wordt geplakt...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !Ik-rij-belastingvrij!
    Kortom, ik snap het niet helemaal, maar het blijft een mooie auto voor een mooie prijs
    Precies, een goede 924S voor die prijs is een prima koop, en als er nog een bonus aan vast zit in de vorm van een speciale uitvoering is dat mooi meegenomen, maar niet meer dan dat.


  9. #49

    Re: 924S Le Mans 09/1989

    Ik ben benieuwd, er zaten zat stickers in zag ik vandaag met het terug plaatsen van het reservewiel, waarschijnlijk dat hij dus nog wel aanwezig is.
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  10. #50
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: 924S Le Mans 09/1989

    datum,jaar aanduiding op kenteken zegt niets over het bouwjaar van de auto.
    Auto kan b.v. een jaar in de showroom gestaan hebben voor verkocht te zijn.

    chassisnummer kan enigzins uitsluitsel geven:

    Bouwjaar is te bepalen en door het bouwnummer (laatste 4 cijfers)als deling los te laten op het totaal aantal gebouwde auto's in zeg maar 11 maanden geeft iets een idee van in welke maand in elkaar geschroefd. Door de dalende verkopen zal er geen constante productie zijn geweest en wie weet zijn de laatsten voor verkoop in al in elkaar geschroefd en op de markt gedumpt bij de dealers...vandaar lange standtijd in showroom....

    LeMans of niet :
    LeMans stickers en spoilers waren in het verleden natuurlijk altijd te plaatsen.
    Tegenwoordig is digitaal elke sticker lijkt mij wel na te maken.
    Interieur kan er uitgerooft zijn.
    Zijstrips waren volgens mij ook een ander type...

    Maar goed:
    LeMans of niet,indien 924S in goede en nette staat een prima aanwinst!
    dus niet te veel maar :grin: :!: :wink:


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •