Pagina 5 van de 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 76
  1. #41
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Koel/stroomproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerben1986
    En wat betreft het brandstof bij de injectoren krijgen probleem: Volgens mij bouwt de pomp druk op als je hem op contact zet. Dus met de luchtweger omhoog zou er dan toch al brandstof bij de injectoren komen?
    Nee. Het relais van de brandstofpomp heeft een extra signaaltje nodig afkomstig van de bobine. Dat signaal is er alleen bij draaiende motor. Dit is een beveiliging om te voorkomen dat in geval van een ongeluk er ergens benzine uit spuit...


  2. #42
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Koel/stroomproblemen

    Oke, dan zullen we hier mee aan de slag gaan, bedankt hiervoor!
    En wat betreft mijn vragen m.b.t. het vervangen van de koppakking?


  3. #43
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Koel/stroomproblemen

    Een goede beschrijving (zij het in het Engels) staat in de Haynes-vraagbaak. Kop vlakken is alleen nodig als-ie krom is, dat kun je checken met een volkomen recht stuk staal.


  4. #44
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Koel/stroomproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944
    om je pomp te laten lopen is de voorgaande handeling wel goed maar
    om je injectoren te testen kan je beter gewoon even starten !!
    injectoren hebben namelijk een aan sturing nodig van de computer om te openen !!!

    (we hadden je probleem niet goed begrepen denk ik)
    hebben we het hier Over een 924 gewoon dan is er geen Computer in jou auto te vinden
    Maar lees in tips en tricks Test kast/ Brandstof Daar heb ik het een en ander voor een gewone
    924 Uitgelegt
    computer daar bedoel ik mee de ecu (fuel injection control unit)het is net hoe je het ziet
    probeer een beetje duidelijke taal te schrijven voor mensen die net iets op auto gebied leren kom er nu achter dat je beter beestjes bij hun naam kan noemen om verwarring te voorkomen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #45
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Koel/stroomproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944
    om je pomp te laten lopen is de voorgaande handeling wel goed maar
    om je injectoren te testen kan je beter gewoon even starten !!
    injectoren hebben namelijk een aan sturing nodig van de computer om te openen !!!

    (we hadden je probleem niet goed begrepen denk ik)
    hebben we het hier Over een 924 gewoon dan is er geen Computer in jou auto te vinden
    Maar lees in tips en tricks Test kast/ Brandstof Daar heb ik het een en ander voor een gewone
    924 Uitgelegt
    computer daar bedoel ik mee de ecu (fuel injection control unit)het is net hoe je het ziet
    probeer een beetje duidelijke taal te schrijven voor mensen die net iets op auto gebied leren kom er nu achter dat je beter beestjes bij hun naam kan noemen om verwarring te voorkomen
    Ja want anders kun je een verkeerde oplossing aan dragen,
    Al hoewel je bent toch informatie nodig om een diagnoze op afstand te kunnen stellen.
    Dus begin ik meestal bij de basis.
    Pas als die duidelijk is dan :arrow: stap voor stap door naar de oorzaak :wink: M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #46
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Koel/stroomproblemen

    Heren, heren, wat een discussie's weer.

    Wij gaan vandaag het volgende doen:
    Injectoren testen, kijken of ze goed zijn. Zo nee, vervangen of reviseren. (Kun je dat reviseren zelf ook? Ik heb ooit eens iets gelezen over uitkoken in heet water.)
    Kijken hoe de motorolie erbij staat/ligt, is daar ook iets raars aan te zien. Indien dat niet klopt -> oorzaak zoeken, indien het koppakking vervangen wordt, dan moet dat volgende week plaatsvinden denk ik.

    Oftewel, wordt vervolgt, ik houd jullie op de hoogte.


  7. #47
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Koel/stroomproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerben1986
    Injectoren testen, kijken of ze goed zijn. Zo nee, vervangen of reviseren. (Kun je dat reviseren zelf ook?
    Ik heb goede injectoren liggen, 1300km geleden ultrasoon gereinigd, en opbrengst/spray-patroon is uitstekend.

    Stuur maar een pb als je geinteresseerd bent.


  8. #48
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Koel/stroomproblemen

    Vorderingen: We hebben de injectoren losgehaalt en even met verse benzine doorgespoten. Hij loopt nu op zich goed.
    Alleen na een tijdje wordt het steeds minder. En er komt witte rook uit de uitlaat, dan begint hij ook slechter te lopen, bijna als een tractor. Terwijl hij wel netjes start op 4 poten.

    Hoe kunnen we testen dat het echt de koppakking is? Zijn daar ook andere trukjes voor dan alleen de witte rook uit de uitlaat? Want dat kan misschien ook komen omdat we al enige tijd niet met hem hebben gereden.


  9. #49

    Re: Koel/stroomproblemen

    ik zal je niet zeggen dat dit tot nu toe niet best klinkt, daar wordt je misschien depri van

    euhm je zou met een compressiemeter (te leen bij een garage of verkrijgbaar bij de betere autospeciaalzaken) de compressie kunnen meten..
    simpelweg;
    -auto warm laten draaien
    -bougiekabels losnemen
    -compressiemeter in 1e bougiegat draaien, auto starten.. compressiemeter slaat naar een waarde..
    -herhaal dit bij de andere cilinders

    de compressie mag eignelijk niet meer dan 1bar verschillen tussen de cilinders, anders looptie niet mooi.. wat de compressie moet zijn bij een 924 weet ik niet uit m hoofd, maar staat wel in de haynes of zelfs op autoweek.. een te lage compressie duidt op een slechte koppakking, een te hoge is opzich niet erg..
    in de haynes staat het overigens ook nog wat gedetaileerder uitgelegt.. mocht je die hebben..
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  10. #50
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Koel/stroomproblemen

    Uiteraard heb ik een Haynes, alleen geen compressiemeetapparatuur.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •