Pagina 5 van de 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 55

Onderwerp: mijn eerste porsche

  1. #41
    Ingeschreven
    24/01/2008
    Berichten
    35

    Re: mijn eerste porsche

    Nee deze auto komt uit het uiterste zuiden van het land.

    Vandaag even snel een tweetal beugels in elkaar gelast om de stoel nog verder naar voren te zetten (5cm extra).
    Nu kan mijn vrouw tenminste ook goed de koppeling bedienen.
    Na het eerste ritje in deze nieuwe zitpositie is ook zij erg enthousiast over de rijeigenschappen van de 924.
    Ik zeg maar zoo da's korter als dierentuin.


  2. #42

    Re: mijn eerste porsche

    haha dat is een modificatie die een uitleg + howto + foto's verdient!
    aangezien ik ondertussen al aardig wat mensen in mn auto heb laten zitten die best een 924 willen, maar letterlijk niet bij de pedalen kunnen komen..
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #43
    Ingeschreven
    24/01/2008
    Berichten
    35

    Re: mijn eerste porsche

    Het is zo simpel, een uurtje werk als je de juiste middelen hebt.
    Ik heb een koker van 40mmx20mm gebruikt.
    Zaag twee stukken af van 400mm lang.
    Teken in het midden van de breede kant vier gaten af, 25mm 75mm 325mm en 375mm uit de kant, doe dit allemaal vanuit dezelfde kant.
    Boor nu de gaten die op 25mm en 325mm door de koker met 6.5mm en boor aan de bovenkant de koker door met 11mm.
    In deze gaten kun je nu een m6 inbusbout monteren op de plek van de oude bevestigings gaten.
    Gebruit hier m6 x 20mm inbus boutjes voor(4 stuks) de kop zit netjes in de koker en je hebt een mooie vlake bovenkant waar de stoel op komt.
    De andere twee gaten heb ik 16mm geboord en daar een massieve prop staal in gelast waar ik m6 schroefdraad in heb getapt.( en alles weer mooi vlak afgeslepen)
    Op deze nieuwe m6 gaten komt de stoel gebout met de originele bouten, het geheel staat nu 50mm naar voren en 20mm omhoog.

    Als je niet kunt lassen kun je de nieuwe gaten ook helemaal doorboren met 6.5mm en dan langere stoelbouten gebruiken met een moer aan de onderzijde.
    Succes.
    Ik zeg maar zoo da's korter als dierentuin.


  4. #44
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: mijn eerste porsche

    Mooie oplossing! Ik heb ook eens een niet te lange vriendin laten rijden in mijn auto, die kon met de stoel in de voorste stand net de koppeling vrij trappen.
    Bij mij staat de stoel maximaal naar achteren.


  5. #45

    Re: mijn eerste porsche

    Stefan, ik heb de beschrijving even gecopieerd naar het HowTo gedeelte!

    bedankt voor de duidelijke uitleg
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  6. #46
    Ingeschreven
    24/01/2008
    Berichten
    35

    Re: mijn eerste porsche

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefan
    Nee deze auto komt uit het uiterste zuiden van het land.

    Vandaag even snel een tweetal beugels in elkaar gelast om de stoel nog verder naar voren te zetten (5cm extra).
    Nu kan mijn vrouw tenminste ook goed de koppeling bedienen.
    Na het eerste ritje in deze nieuwe zitpositie is ook zij erg enthousiast over de rijeigenschappen van de 924.
    Hier Stefan zijn vrouw, July, : Ja ik ben erg blij met mijn "nieuwe" auto!!
    Vooral nu ik er fatsoelijk in kan rijden. M'n vorige auto, de 2cv, en deze auto: niet te vergelijken met elkaar!!
    Deze auto gaat gewoon 2 keer zo hard, aangezien mijn eendje net nog de 100 kon halen met wind mee, berg af!! Ha ha ha
    Ben er zeer tevreden mee, je voelt gewoon de power van de auto onder je kont zitten!!
    En hard dat die kan!!
    Stefan bedankt voor alles wat je nu met de auto gedaan hebt en wat je er nog mee wil gaan doen!!
    July :-D
    Ik zeg maar zoo da's korter als dierentuin.


  7. #47
    Ingeschreven
    05/01/2008
    Berichten
    441

    Re: mijn eerste porsche

    nou nou... niet overdrijven hoor over de power van de 924... voor die tijd was het best goed, maar laten we eerlijk blijven... voor nu is het gewoon leuk rijden. De rijeigenschappen zijn goed maar voor de acceleratie en pk's moet je echt geen 924 kopen. Ik kan me wel voorstellen dat het een wereld van verschil is met een 2cv...


  8. #48
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: mijn eerste porsche

    Ruim drie keer de cilinderinhoud, vijf keer zoveel vermogen, bijna twee keer zo hoge topsnelheid... en het dak van de 924 zit op dezelfde hoogte als de motorkap van de 2CV. Lijkt me best even wennen, ja...


  9. #49
    Ingeschreven
    24/01/2008
    Berichten
    35

    Re: mijn eerste porsche

    :-D July weer hier!!

    Nu ik een paar dagen in MIJN porsche heb gereden, moet ik echt eerlijk toe geven dat het snel went.
    Als ik dan weer in de Renault Megane Station stap moet ik weer even omschakelen naar het rijden in een moderne auto: stuurbekrachtiging, abs, elektrische ramen, achterruitverwarming die het doet!!!
    Ik ben trouwens wel benieuwd hoe lang deze auto mee gaat, hij is roestvrij en zo goed als origineel.
    Hoe ziet hij er over 5 jaar uit, vraag ik me dan af?
    Even nog een andere vraag: Zijn er mensen die in de winter start problemen hebben met de 924?
    In mijn eendje had Stefan alles zo aangepast dat hij altijd( met behulp van de shoke) starte.
    Ik weet niet hoe dat bij een 924 zit.
    Wie wel??
    JULY :-D
    Ik zeg maar zoo da's korter als dierentuin.


  10. #50
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: mijn eerste porsche

    Hallo July,

    allereerst ook welkom hier!

    924 heeft als starthulp/warmloophulp bij koud weer een secundaire luchtschuif en een drukregelaar in het brandstofsysteem.
    Deze dienen vanzelf de auto af te regelen.
    Handmatig met 'een kabelchoke' is niet van toepassing.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •