Pagina 5 van de 14 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 131

Onderwerp: Velgen opknappen

  1. #41
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Velgen opknappen

    Ho wacht effe, jij hebt een kleinere offset omdat je 4-gaats hebt, blijkbaar 33.8mm uit je plaatje. Mijn 5-gaats offset is 52.3mm, en dat betekent dat mijn naaf al zo'n 18mm verder naar buiten steekt. Vandaar dat ik met een 23mm offset (waarmee ik de breedte van een 944 zou krijgen) buiten de carrosserie kom.

    Sorry voor mijn fuckup.


  2. #42
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Velgen opknappen

    Nou ik zal je eerlijk zeggen dat ik daar alleen maar blij van wordt dat je een vergissing maakte. In het begin bekroop mij echt wel eens het onbehaaglijke gevoel dat het niet zou passen.

    Maar ik verwacht geen problemen. Ik nog steeds maar een velg af maar ben eigenlijk van plan om er maar eens een band op te gaan laten zetten zodat ik het zeker weet of het past. Maar dan denk ik weer; wat nou als ik over een maand kom en dezelfde banden zijn er niet meer. Kortom ik moet ze nu maar snel afmaken en gaan monteren.


  3. #43
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Velgen opknappen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hammer_rites
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ReMo
    Het zijn 15inch Rial velgen, breedte 7J met een ET van 23. Het gewicht zou ik niet weten maar ik zal ze wegen.
    Met de banden wilde ik eigenlijk achter 225 breed plaatsen en voor 195 of 205. Maar in deze maten is het moeilijk om dezelfde banden (merk en profiel) te vinden. Waarschijnlijk wordt het 195-60-15 of 205-55-15.
    Ik heb vandaag nog even bij de mijne gekeken, en 7" breed, 23mm offset, en 205 banden gaat niet werken, zowel voor als achter steken ze dan buiten de carrosserie.

    Martin heeft smalle banden, waardoor ze vanaf de velgrand meteen naar binnen buigen. (Welke maat heb je Martin, 185?)
    Achter 205 / 60 R15 ---- Voor 195 / 65 R15 M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #44
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Velgen opknappen

    Kleine update. Er gebeurd niet zo heel veel. Tweede velg is af, ben dus met de derde bezig. Dit is wel de minste dus met het meeste werk. Enfin na deze set nooit meer ................... :grin:


  5. #45
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Velgen opknappen

    De eerste velg is leuk, maar daarna wordt het lopende band-werk... gelukkig heb je ook makkelijke velgen gekozen voor een opknapbeurt. oll:


  6. #46
    Ingeschreven
    06/05/2008
    Berichten
    124

    Re: Velgen opknappen

    :-D :-D :-D mijn complimenten :-D :-D :-D


  7. #47
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Velgen opknappen



  8. #48
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Velgen opknappen

    Bedankt voor het meedenken. Ik had ze al besteld bij een bedrijfje in Engeland. (zelfde prijs). Past perfect een ziet er suoper uit. Hoop komende week het project af te ronden. Dan nog banden erop en foto's plaatsen van het eind resultaat. :-D


  9. #49
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Velgen opknappen

    Moet ik misschien ook een keer aan gaan denken. Het aluminium van mijn velgen is hier en daar aan het roesten..


  10. #50
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Velgen opknappen

    Alle vier de velgen zijn klaar. Voor het nette schuur en spuit ik nog even de randen waar de banden tegenaan komen Vandaag via Ebay centreerringen besteld. En dan hopelijk eind van de maand banden monteren. :grin:

    Nu wil ik er van de verborgen ventiele op monteren. Heeft iemand daar ervaring mee? Hier in de buurt kosten ze 60 euro. Vind ik veel geld.

    Op Ebay.de vindt je voor rond de 12 euro, maar ik heb geen idee hoe de kwaliteit dan is.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •