Page 6 of 7 FirstFirst ... 234567 LastLast
Results 51 to 60 of 68
  1. #51

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Quote Originally Posted by -Bassie- View Post
    zorg effe dat ze bij die garage er dan wel wat van weten.

    K jet is best wel makkelijk als je weer hoe het werkt
    De garage behoort tot de 'bosch car -' dus ik neem aan dat ze iets van het systeem weten . Ik zal het voorzichtig peilen.


  2. #52

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Vandaag een compressiemeting gedaan. De controle druk met een warme motor bedroeg slechts 0,5 bar! Volgens haynes moet dit 3,4 tot 3,6 zijn. Dat scheelt echt gigantisch.

    Vervolgens wilde ik een systeemdruktest doen, maar dat leidde tot het afslaan van de motor.. Wat dat betekent, weet ik niet, maar het is volgens mij niet goed. Misschien heeft dat te maken met het feit dat de CO schroef op een onzin waarde staat afgesteld. De meter geeft wel even een druk van 5 bar weer tot de motor afslaat. Dan springt de meter tot 3 bar en zakt langzaam terug.

    Ik denk dus dat de WUR zijn taak niet helemaal goed meer doet. Alleen van de systeemdruk zit me niet helemaal lekker. Ik weet niet wat dit kan betekenen.

    Dit is mijn logica:
    De CO schroef staat niet goed afgesteld, ik denk te rijk. Als het mengsel te rijk is en niet wordt afgeremd door de WUR, dan verzuipt de motor. Als ik dus de WUR uit het systeem neem door de systeemdruk te meten (zit een dichte klep op de meter, die op de leiding naar de WUR staat) krijgt de motor te veel brandstof en slaat af.

    Is dit logisch? Ik hoop op veel input!


  3. #53

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Waarom laat je je CO dan niet even afstellen?
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  4. #54

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Quote Originally Posted by ShroudedVeil View Post
    Waarom laat je je CO dan niet even afstellen?
    Dan moet de rest van het brandstof en luchtsysteem natuurlijk eerst goed functioneren. Als mijn WUR stuk is heeft het weinig nut om de CO stelschroef op een foutieve waarde af te stellen als ik hem ga vervangen.

    Ik heb nu 2 oude WURs van duncan liggen die ik morgen ga testen. Hopelijk is er een goed en kan ik dan de CO schroef laten afstellen.


  5. #55

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Gefixt. Ontsteking opnieuw getimed, kleppen gesteld, WUR vervangen en tot slot de CO schroef afgesteld.

    Motor loopt nu ook een stuk mooier. Mag een slotje op.


  6. #56

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Mooi :-)
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  7. #57
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    2,962

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    fijn dat het is opgelost, nu lekker toeren:thumb:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  8. #58

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Denk je dat je er bent, niet dus. Laatst was ik lekker aan het rijden, begint de motor weer te sputteren. Langs de kant gezet, motor uit, 5 minuutjes gewacht, en hij deed het weer prima.

    Hij had laatst bij het starten ook moeite. Ik heb met de stroboscoop gekeken hoe het signaal was op de bougiekabel van cylinder 1, maar dat was niet constant. Het was niet regelmaatig geflits. Na 5 minuten uitstaan was het signaal al een stuk constanter, ik denk zelfs gewoon goed, maar dat vind ik lastig oordelen.

    Er gaat dus iets mis in de ontsteking. Ik snap alleen niet waarom hij zo'n slecht signaal geeft en na 5 minuten uitstaan wel een goed signaal..

    Er is toch geen onderdeel wat warm moet worden in de ontsteking? Of zou het te maken kunnen hebben met de vacuumvervroeging?


  9. #59
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tuk / Steenwijk
    Posts
    6,043

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    als je een punten ontsteking hebt kijk dan eens naar de speling zijdelinks op de Assss ;-)
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #60

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Hoeveel mag de speling van de contactpuntjes zijn? Kan ik deze speling vinden door de krukas te draaien tot de puntjes open staan? Ik heb dit nog nooit gedaan.

    Of is het misschien handiger om de contactpuntjes te vervangen en af te laten stellen bij een garage?


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •