Pagina 6 van de 13 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 129

Onderwerp: 924S van Coppe218

  1. #51
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Locatie
    Venray
    Berichten
    235

    Re: 924S van Coppe218

    Nou het gaat van kwaad naar erger. Het probleem met het vocht is nog niet opgelost (nog steeds geen kabels gehaald) en het volgende dient zich aan, ditmaal erger. ik zal vanaf nu de auto moeten laten staan tot het is opgelost. Oliedruk wordt niet meer voldoende opgebouwd. Oliedruk loopt wel op met de toeren dus pomp doet het wel. Ik heb nu op internet 3 mogelijke oorzaken gevonden:

    * Olieaanzuigbuis gescheurd, hierdoor wordt lucht mee aangezogen.
    * Overdrukplunjer blijft openstaan
    * Krukaspoulie zit niet met voldoende moment vast (210nm) waardoor de pomp slipt.

    De laatste lijkt me stug, deze is afgelopen tijd niet los geweest. De eerste optie lijkt me het meest waarschijnlijke aangezien volgens enkele kenners dit kan ontstaan bij forse trillingen. Dit is ontstaan toen de motor dreigde af te slaan door het vocht en het niet altijd op 4 cilinders lopen op dat moment. Dit betekend dat het carter eronderuit moet. Op zich niet onoverkomelijk echter voorlopig geen tijd om dit op te pakken. Waarschijnlijk blijft hij daarom stilstaan tot januari/februari. Dan zal ik iets meer tijd ervoor kunnen vrijmaken.
    Porsche 924S 1986


  2. #52
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924S van Coppe218

    Jij heb geen geluk zo te lezen.
    Nou het kan zo zijn dat het olie verdeelbuisje boven de nokkenas geschuurd is .
    Of dat het kunstof knietje waar hij mee op de kop is aangesloten kopot is.
    Om dat te kontroleren is niet zo veel werk.
    Kleppendeksel er af en je weet het.
    Maar is je olie niet te dun ??
    Door dat je nogal op 3 poten gelopen hebt, kan er benziene in je olie zijn gekomen.
    Ruik maar eens aan je peilstok ,het zal niet de eerste keer zijn dat zonder dat het nodig is een blok uit elkaar word gehaald.
    Sterkte BDW
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #53
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: 924S van Coppe218

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coppe218 Bekijk Berichten
    Oliedruk wordt niet meer voldoende opgebouwd.
    Wat geeft de meter aan en wanneer?
    924S, model 1987
    Rechnungsdatum 21-11-1986


  4. #54
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924S van Coppe218

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Jij heb geen geluk zo te lezen.
    Nou het kan zo zijn dat het olie verdeelbuisje boven de nokkenas geschuurd is .
    Of dat het kunstof knietje waar hij mee op de kop is aangesloten kopot is.
    Om dat te kontroleren is niet zo veel werk.
    Kleppendeksel er af en je weet het.
    Maar is je olie niet te dun ??
    Door dat je nogal op 3 poten gelopen hebt, kan er benziene in je olie zijn gekomen.
    Ruik maar eens aan je peilstok ,het zal niet de eerste keer zijn dat zonder dat het nodig is een blok uit elkaar word gehaald.
    Sterkte BDW
    Heeft een S ook datzelfde euvel aan de olieleiding in de cilinderkop als de NA?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  5. #55
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924S van Coppe218

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    Heeft een S ook datzelfde euvel aan de olieleiding in de cilinderkop als de NA?
    Nou dat weet ik niet!!!
    Maar inderdaad als we het over een S hebben.
    Dan zal het anders zijn dan mijn verhaal.
    Die is bedoeld voor een NA.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #56
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Locatie
    Venray
    Berichten
    235

    Re: 924S van Coppe218

    Zoals Frenske al zei. Het gaat om een S en daarbij geldt de smeerleiding erboven niet. Wat ik wel nog ga controleren is de brandstof in de olie. Het lijkt me stug, maar het is de goedkoopste en simpelste oplossing.

    De oliedruk stationair is net onder de 1 bar en loopt op naar 2 bar bij 3000 toeren en 3 a 4 bar daarboven. Oliedruk klopt. Stationair brandt ook het oliedruklampje en beginnen de klepstoters meteen te tikken. Het probleem is dus echt de oliedruk en geen electrische storing in de meter. We gaan het zien en het gaat helemaal goed komen.

    edit: ik had gewoon een project nodig om mijn 100ste post te halen en om dus 924 fan te worden genoemd.
    Porsche 924S 1986


  7. #57
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924S van Coppe218

    gefeliciteerd met je nieuwe status!! (alleen jammer dat ie over een mankement moet gaan ...)
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  8. #58
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Locatie
    Venray
    Berichten
    235

    Re: 924S van Coppe218

    Ach, als je bang bent voor mankementen moet je geen 25 jaar oude auto gaan rijden. En aangezien mijn DV niet voor mijn risico is hou je wat over voor een hobby. Nu alleen de tijd nog.
    Porsche 924S 1986


  9. #59
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924S van Coppe218

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coppe218 Bekijk Berichten
    Ach, als je bang bent voor mankementen moet je geen 25 jaar oude auto gaan rijden. En aangezien mijn DV niet voor mijn risico is hou je wat over voor een hobby. Nu alleen de tijd nog.
    waarheid als een koe.....

    Wat bedoel je met "mijn DV"?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  10. #60
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924S van Coppe218

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    waarheid als een koe.....

    Wat bedoel je met "mijn DV"?
    Dagelijks Vervoermiddel Ha Ha we moeten bij de tijd blijfen
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •