Pagina 7 van de 49 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 484

Onderwerp: 933 project

  1. #61
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z
    wauw dat ziet er mooi uit
    Dank u!

    lijkt een beetje op een verstelbare nokkenaspoulie, maar wat ist? ops:
    blokje is ook mooi schoon trwns... gereviseerd opgebouwd zeker?
    Dat tandwiel wordt gebruikt om de positie en snelheid van de krukas te bepalen. Er komt een sensor op te staan, en op 1 bepaald punt is er een tandje verwijderd. Het signaal wat zo door de sensor/tandjes wordt gegenereerd bepaald positie/snelheid van je krukas.

    Dan weet je nog niet de stand van nokkenas (of je bijvoorbeeld in compressie- of uitlaatslag zit bijvoorbeeld) maar in beide gevallen laat je de bougie vonken. Wasted spark heet dat. Ik had ook mijn verdeler kunnen houden, dan had je geen wasted spark hoeven te gebruiken. Maar zo is het simpeler.

    Blok is inderdaad gereviseerd en voorzien van een laagje verf. Niet dat ze dat nou zo geweldig gedaan hebben, maar goed...


  2. #62
    ach die verf brand je er toch wel af

    maaruhm, gewoon voor de ontstekingstiming dus dat verklaart!

    wel mooi..
    kwam er nog ook een vrij programmeerbaarmanagement op?

    en zo ja, welke?
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #63
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z
    maaruhm, gewoon voor de ontstekingstiming dus
    Ook voor de inspuiting. Samen met het signaal van de gasklep-, O2- en watertemp. sensor. Misschien ook luchttemp?

    Het motormanagement gaat waarschijnlijk van Emerald komen, omdat Beek Autoracing daar de meeste ervaring mee heeft. Is verder vrij programmeerbaar, en er zit geen rare licentiemeuk aan vast. Een vriend van me die nog wel eens rondhangt op Engelse forums hoort er een hoop goeds over.


  4. #64
    nice
    ben erg benieuwd..

    zit ook al de hele week te dagdromen om weer een racer op te bouwen.. en dan es een keer flink los vriend van me werkt bij van Kronenburg en die zei gelijk al (toen ik vertelde dat ik een 924 had gekocht) 'owh dan moet je maar ff met een zak geld langskomen, zullen we es kijken of we er 500pk uit kunnen halen'

    nou lijkt me 500pk best haalbaar (geblazen) maar niet echt goed voor de auto.. maar een 200+ zou wel lekker zijn met wat aanpassingen aan het management/cilinderkop+nokkenas..

    maar ach, dromen..


    die kooiconstructie trwns, heb je die zelf op maat gemaakt, of is deze gekocht?
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  5. #65
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z
    zit ook al de hele week te dagdromen om weer een racer op te bouwen.. en dan es een keer flink los vriend van me werkt bij van Kronenburg en die zei gelijk al (toen ik vertelde dat ik een 924 had gekocht) 'owh dan moet je maar ff met een zak geld langskomen, zullen we es kijken of we er 500pk uit kunnen halen'
    Kronenburg... werkt daar niet iemand met een 700pk volvo 240? Die jongens wil ik nog weleens bezoeken met m'n andere auto (zie sig.)

    Wat betreft de geblazen 924 motor: Ik heb me laten vertellen dat voor langdurig gebruik van hoge vermogens (> 250pk op circuits, autobahn) de motor ongeschikt is, hij kan z'n warmte niet meer kwijt. Onderdelen zijn wel vreselijk sterk, en richting 500pk is wat dat betreft niet ondenkbaar, maar misschien meer voor een drag strip?

    die kooiconstructie trwns, heb je die zelf op maat gemaakt, of is deze gekocht?
    Zit nog geen kooi in, die staat op het programma als de motor klaar is. Heb daar wel iemand voor op het oog. Een vent bij mij in de buurt, heeft al wel meer custom werk gedaan voor m'n 924, en ook een van de weinigen in Nederland die FIA certificaten mag uitdelen aan rolkooien.

    Krijg net trouwens een telefoontje van Renntech dat de bak klaar is. Had inderdaad met een vergrendeling te maken, maar anders dan oorspronkelijk gedacht. Het bleek dat een druppel loctite per ongeluk voorkwam dat een bepaald plaatje op de juiste plaats schoot... Oh well, zaterdag ophalen, zondag inbouwen.

    Edit: qo1z, ik bedenk me net dat je een 924S hebt. Mijn opmerkingen over vermogen waren van toepassing op de 2-liter..


  6. #66
    geweldig spul af en toe, dat locktight
    alleen niet op de verkeerde plaatsen!

    ik dacht ff dat je al een kooi had.. maar heb me dus vergist
    heb je al een beetje een idee wat je wil, oftuwel, wil je nog een beetje in de auto kunnen komen of ga je echt puur voor de veiligheid?

    die gasten van kronenburg zijn best cool, of athans diegene die ik ken..
    zijn met een astraatje bezig van een oud klasgenoot, 2liter met straks 700pk.. eerste motorbanktest was 527pk, maar dat was een tijdelijke setup met heel weinig turboboost (meer om te testen of de rest niet vastliep en er geen ristricties waren..)

    met volvo blokjes kunnen ze ook veel!
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  7. #67
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Tis bewezen door Porsche, een 924 Carrera GTS of GTR met 375 pk.. uit een 2.0 ltr.


  8. #68
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer aard
    Tis bewezen door Porsche, een 924 Carrera GTS of GTR met 375 pk.. uit een 2.0 ltr.
    Dat zat eraan te komen...

    Komkom, Meneer aard, hoe bewezen is "Tis bewezen" als je geen enkele informatie hebt over die motor? Of voorbeelden van mensen die het gerepliceerd hebben? Dat er 375pk uitkwam zal best, maar de vraag is hoever het afwijkt van het standaard blok. En ik gok dat dat wat meer is geweest dan alleen een grotere turbo/radiateur/intercooler...

    Mijn info komt tenminste van iemand met tuning-ervaring en eigenaar van 924 Carrera GT...

    Kijk hier bijvoorbeeld eens: http://www.utzon.se/gamla/937/924E.html


  9. #69
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z
    ik dacht ff dat je al een kooi had.. maar heb me dus vergist
    heb je al een beetje een idee wat je wil, oftuwel, wil je nog een beetje in de auto kunnen komen of ga je echt puur voor de veiligheid?
    Oh joh, daar vraag je me wat. In principe ga ik voor de veiligheid, en als ik me erin moet wurmen is dat geen probleem. Het zou alleen kunnen dat er voor de openbare weg eisen zijn. Zo mag je bijvoorbeeld geen 6-punts gordels dragen, wel 4-punts. Dat heeft dan weer te maken met hoe makkelijk je uit je auto gesleept kan worden in geval van een ongeval. Als iemand weet of dikke x-bars achter het portier daar bijvoorbeeld roet in het eten gaan strooien, laat het me weten...

    Leuk filmpje van Kronenburg, we hadden het dus over hetzelfde bedrijf :-)

    Edit: Dat van die 6-punts gordel en apk neem ik terug. Ik hoor tegenstrijdige berichten hierover, maar wat nou de waarheid is...


  10. #70
    utieraard

    zocht eigenlijk naar een filmpje van een autocross wagen die ze met een VAG product hebben gevult met over de 500pk
    gewoon een buisframepje met 500pk achterin en achterwielaandrijving.. meer niet oll:
    maar die kon ik niet vinden
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •