Pagina 8 van de 10 EersteEerste ... 45678910 LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 96
  1. #71
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Je kunt een super basic uitlaatgasanalyse doen met een stukje papier en tape. Wanneer de auto zo stottert even stil gaan staan, papiertje op paar centimeter van uitlaat af plakken. Een paar keer goed gasgeven en dan kijken wat er op je A4 is afgebleven.

    Is die zeiknat van de benzine maar geen kool dan heb je waarschijnlijk een of meerdere bougies die niet goed ontsteken op dat moment
    Benzine en kool, waarschijnlijk veel te veel brandstof
    Helemaal schoon, waarschijnlijk te weinig brandstof


    Even investeren in een wideband sensor met meter (Innovative motorsports MTX-L) zou overigens ook geen kwaad kunnen in het opsporen van het probleem.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  2. #72
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jel Bekijk Berichten
    Zojuist weer een testritje gemaakt. Warm weer, zonnetje op de motorkap, en na 10 min was het weer raak. Toch doorgereden tot het probleem zo erg was dat rustig optrekken al een moeilijk verhaal werd. De brandstofpomp blijft wel gewoon doordraaien, dat kon ik duidelijk horen.

    Ook weer bevestigd dat het probleem zich alleen onder belasting voordoet. Optoeren vanaf stationair gaat prima, daadwerkelijk optrekken niet.

    Aangezien optoeren vanaf stationair prima gaat denk ik niet meer dat het een electronica probleem is. Terug naar het brandstofsysteem... :p
    Je brandstof systeem word geregeld door druk !
    de druk kan alleen weg vallen als er zich spontaan iets opent zodat je injektoren een te lage druk krijgen om open te blijven .
    of de luchtweger niet omhoog kan.
    dus als de pompen goed lopen en voldoende druk geven ( hebben we gemeten dat dat zo is. ) kan het daar niet in zitten.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #73
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Zit plaatje van je luchtwegen wel goed in het midden
    Je zou de lucht weger eens om kunnen ruilen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #74
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Zit plaatje van je luchtwegen wel goed in het midden
    Je zou de lucht weger eens om kunnen ruilen

    De luchtweger zit niet helemaal netjes in het midden, hij staat een beetje schuin maar laat verder in dichte stand geen lucht door. dit heb ik samen met Martin gevonden. Hij kan echter nog wel soepel bewegen en we vonden toen dat het een kwestie was van fijnafstelling. Bovendien zou het gek zijn als dit bij een hogere temperatuur pas voor problemen zou gaan zorgen en ook in deze erge mate.

    Maar goed, laten we het maar eens proberen. Hoe kan ik de schijf bijstellen?


  5. #75
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    De arm en het schijfje kunnen uitzetten als het warm word zodat hij niet meer goed sluit of opent je zou kunnen kijken of hij nog genoeg ruimte heeft als hij warm is en het probleem heeft

    Afstellen gaat dmv de bout in het midden los te draaien en met een voelermaat de ruimte te verdelen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #76
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ik heb zojuist de luchtweger gecontroleerd. Bij nader inzien zit deze naar mijn inzicht goed, mooi in het midden. Wellicht een klein beetje verzonken, maar ik verwacht dat dit normaal is. Hij kan ook probleemloos en soepel bewegen.


  7. #77
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ook als hij warm is


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #78
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Gisteren weer een lange rit gemaakt, met problemen. Nu viel het mij op dat het relais wat helemaal links boven zit heel erg heet wordt. Ik heb de haynes even niet bij me, maar dat is toch het fan relais? Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?


  9. #79
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ik denk het niet
    Of in de massa lijn moet daar iets niet goed zitten dat het relay valse massa krijgt bv via brandstof relay .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #80
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Nou, er is weer nieuws.

    Vorig weekend heb ik een lampje direct over mijn bandstofpomp aangesloten en op het dashboard geplakt. Dit met het doel om te controleren of de pomp misschien (kort) uitvalt tijdens het rijden. Als dat het geval zou zijn, dan is het probleem gericht op te lossen.

    Pomp zag er zelf nog nieuw uit en de aansluitingen keurig, daar zag ik dus zo snel geen probleem. Maar nu komt het mooie; ik rij al een week met de nieuwe sfeer verlichting op mn dashboard en helemaal zonder problemen. Vorig weekend een lange rit gemaakt in warm weer, diverse ritten door de week en vandaag weer een rit in de volle zon. Met lampje lijkt het probleem helemaal opgelost!

    Dit is natuurlijk zeer opmerkelijk want het lampje was helemaal niet bedoeld om het probleem op te lossen. Ik kan mij de volgende oorzaken bedenken;

    - Om het lampje aan te sluiten heb ik de bedrading van de pomp los gehaald en weer aangesloten, wellicht zat hier een slechte verbinding. Dit is wel opmerkelijk aangezien de bedrading er nieuw en goed uit zag en dit niet echt iets is wat van temperatuur afhankelijk is.

    - Het lampje zorgt voor een extra belasting over de pomp wat het probleem oplost.

    Iemand van jullie nog andere ideeen?

    Thanks!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •