Pagina 8 van de 16 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 158
  1. #71
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_924
    boodschap is duidelijk,
    kan er wel inkomen dat het giswerk is om iemand online advies te geven zonder duidelijk beeld,
    en dat een motor niet afgesteld wordt met 1 schroefje alleen...

    zal zaterdag even wat dingen overlopen (proberen toch), qua brandstofopbrengst bij de injectoren, sproeipatroon, basisinstelling van de mengschroef enzo... in vergelijking met de elektronica is er nu weinig houvast; kabels horen aaneen te zitten, relais te schakelen enz... maar het motorgedeelte is echter allemaal nieuw voor mij, vandaar dat bijvoorbeeld een stelschroef die op-en neer kan bewegen, bij mij eerder als mankement overkomt dan als logisch gegeven
    Je hebt best kans dat je inbus er in blijft hangen en dat je daarom de klep mee trekt.
    Je mag hem dat ook niet afstellen terwijl je de sleutel er in laat zitten.
    Want dan komt de klep lastiger om te bewegen.
    Gezien deze klep omhoog word getrokken door het aanzuigen van de lucht
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  2. #72
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: 924... wedergeboorte?

    @ Frenske Misschien helpt het woord screenshots/printscreen je geheugen weer op te frissen?

    Van totale schermafbeeldingen word je toch niet echt blij.
    Had nog wel een mooi en makkelijk tooltje gegeven.


  3. #73
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924... wedergeboorte?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik Bekijk Berichten
    @ Frenske Misschien helpt het woord screenshots/printscreen je geheugen weer op te frissen?

    Van totale schermafbeeldingen word je toch niet echt blij.
    Had nog wel een mooi en makkelijk tooltje gegeven.
    hmmm, heb ik schijnbaar over het hoofd gezien.... Maar ik heb net een andere pc met Raampjes Levend, zal wel moeten met jullie nieuwerwets gedoe. Kan daardoor zijn gekomen. Helemaal blij er mee ben ik niet, mijn PET draait er niet op. Al op XP SP2 compibalteit gezet, doet het nog niet..... (K#T raampjes ook altijd) dus: H E L P!!!!
    Laatst gewijzigd door Frenske; 10/08/2011 om 15:36.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #74
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: 924... wedergeboorte?

    ff nieuw topic voor maken....


  5. #75
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Gisteren om te beginnen een nieuwe accuklem geplaatst

    Vervolgens de 'basisafstelling' gedaan, waarbij 1 kabel van de spinnekop losgemaakt werd, daarna pomp laten gaan; de brandstof kwam telkens traagjes omhoog, tot op een zeker punt dus, daarna 1/4e ingedraaid.

    Ook de injectoren losgemaakt, in flesjes gezet, en pomp laten gaan: geen gedruppel of lekken. (brandstof wordt op deze manier via de retourleiding terug naar de tank gepompt?) Als ik met de imbussleutel de stelschroef omhoogdhaalde, vernevelden de injectoren netjes, en alle 4 op het eerste zicht behoorlijk gelijkmatig, de totale opbrengst na 30sec is nog niet getest. Hoe ben ik normaal verondersteld dit te doen: de luchtweger manueel omhooghouden?

    Daarna gestart (van de eerste keer), en de motor heeft een 2-tal minuten gelopen zonder gas te moeten geven, een verbetering dus. Wel heb ik het vermoeden dat hij in stationair wat te laag in toeren staat, echter is het volgende puntje op mijn agenda om de toerenteller te laten werken, dus dan kan ik zien hoeveel toeren hij precies maakt.
    Na een kort testritje, 1e, 2e versnelling en achteruit, vergelijkbaar met de vorige keren, kwam er achteraf geen koelvloeistof (nu nog water) uit het expansievat, geen dampen te zien, en de motor voelde koeler aan.


  6. #76
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924... wedergeboorte?

    zie tussen je text:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_924 Bekijk Berichten
    Gisteren om te beginnen een nieuwe accuklem geplaatst

    Vervolgens de 'basisafstelling' gedaan, waarbij 1 kabel van de spinnekop losgemaakt werd, daarna pomp laten gaan; de brandstof kwam telkens traagjes omhoog, tot op een zeker punt dus, daarna 1/4e ingedraaid.

    Ook de injectoren losgemaakt, in flesjes gezet, en pomp laten gaan: geen gedruppel of lekken. (brandstof wordt op deze manier via de retourleiding terug naar de tank gepompt?) Als ik met de imbussleutel de stelschroef omhoogdhaalde, vernevelden de injectoren netjes, en alle 4 op het eerste zicht behoorlijk gelijkmatig, de totale opbrengst na 30sec is nog niet getest. Hoe ben ik normaal verondersteld dit te doen: de luchtweger manueel omhooghouden? ja, klep maueel omhooghouden, niet met de inbusbout trekken

    Daarna gestart (van de eerste keer), en de motor heeft een 2-tal minuten gelopen zonder gas te moeten geven, een verbetering dus. Wel heb ik het vermoeden dat hij in stationair wat te laag in toeren staat, ff je WUR schoonmaken, blijft wel eens rommel in achter welke in de benzine zit echter is het volgende puntje op mijn agenda om de toerenteller te laten werken, dus dan kan ik zien hoeveel toeren hij precies maakt.
    Na een kort testritje, 1e, 2e versnelling en achteruit, vergelijkbaar met de vorige keren, kwam er achteraf geen koelvloeistof (nu nog water niet te lang mee rijden, geeft corrosie tussen de verschillende gebruikte metalen, gevolgen bij langdurig gebruik kunnen desastreus zijn) uit het expansievat, geen dampen te zien, en de motor voelde koeler aan.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  7. #77
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Even een vraagje tussenin:

    Ik wil de contactpunten (aarding) vooraan bij de zekeringen/relais schoonmaken. De 2 'kroontjes' zelf hebben wat corrosie, de stekkertjes zien er ok uit, echter zal de elektrische verbinding in deze situatie niet echt denderend zijn... (vandaar misschien onstabiele pinkers, dode ruitenwissers, ...)

    De stekkertjes krijg ik er niet af met wat wrikken en bewegen, ook niet met een platte schroevendraaier als hefboom.
    Ik vrees dat het kroontje zelf zal breken/buigen als ik veel meer kracht uitoefen...

    Op de 2 kroontjes zijn in totaal een 3-tal ongebruikte plaatsen, dus ik zou er 3 mogen breken, maar misschien heeft iemand een beter idee/methode voordat ik dit probeer?, het lijkt me zonde om achteraf nieuwe/andere kroontjes te moeten plaatsen, ook is de bewegingsruimte wat beperkt op die plaats...


  8. #78
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Korte update:

    Heb de aardingspunten achteraan schoongemaakt, alsook beide lampmodules gedemonteerd, en alle contactpuntjes/stekkertjes, .... schoongemaakt (licht schuurpapier, dremel met mini-staalborsteltje).
    Resultaat: werkende achterverlichting, werkende pinkers, en werkende achteruitrijverlichting
    Ik denk dat ook de witte ronde stekkers schoongemaakt zouden moeten worden ivm met corrosie, alleen zijn die pinnetjes vanbinnen nogal moeilijk bereikbaar...

    Vorige week een lossend voorwiel binnengedaan bij de bandencentrale: nieuw ventiel, en velg werd schoongemaakt: heb maandag tevens gereden; 3 ritjes van elk een kleine kilometer: 1e, 2e, 3e en 4e versnelling. Alles verliep zonder incidenten. De voorremmen moeten wel nog nagekeken worden, aangezien hij nogal weinig remkracht heeft, maar ben tevreden met de resultaten totnutoe.


  9. #79
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    staat van gelijkvormigheidsattest

    Even een vraagje mbt het papierwerk (heb ik nog niet meteen nodig, maar wie weet hoe lang een aanvraag kan duren...):

    Bij de aankoop van mijn 924 had onderandere het gelijkvormigheidsattest waterschade opgelopen. Deze kleeft vast aan een/het roze inschrijvingbewijs.

    Hier de staat van het gelijkvormigheidsattest (op zich is alles wel nog leesbaar)


    Ik lees dat bij verlies, de importeur een nieuw exemplaar kan bezorgen, maar wat is jullie reactie hierbij: voldoende, randgeval, nieuwe aanvragen...?

    Wat is nu de meest logische volgorde qua: inschrijving, verzekering, platen, keuring, ... ?

    U moet de inschrijving van uw voertuig aanvragen met het roze formulier 'aanvraag tot inschrijving'. U vult dit formulier zorgvuldig en correct in en hierna zijn er twee mogelijkheden: de snelste manier is met het ingevulde document naar uw makelaar of verzekeraar gaan. Hij schrijft uw voertuig in via het internet en u ontvangt uw kentekenbewijs en nummerplaat vanaf de volgende werkdag.
    Dus eerst het roze 'aanvraag tot inschrijving' invullen (te bekomen bij de verzekeraar),
    eenmaal ingeschreven de auto laten keuren,
    en indien gekeurd, daarna de verzekering/nummerplaten verkrijgen?

    Nu lees ik op fgov.be:

    Indien u een voertuig wenst in te schrijven als oldtimer (zelfde voertuig, zelfde eigenaar) wenst in te schrijven, dient u dit aan te bieden voor een “oldtimer- keuring. Vervolledig het aanvraagformulier tot inschrijving, en laat hierop een vignet van uw verzekeraar aan brengen .
    Vervolgens dient u het aanvraagformulier tot inschrijving aan de DIV te bezorgen.
    Dus moet ik eerst met enkel het gelijkvormigheidsattest naar de keuring, en indien gekeurd, dan de inschrijving aanvragen?
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 12/09/2011 om 16:19.


  10. #80
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: staat van gelijkvormigheidsattest

    Gelijkvormigheidsattest kan er volgens de keuringmeester niet meer door, dit wordt dus een nieuwe aanvragen...

    Het dashboard is na een 2-tal maanden terug gemonteerd (monteren ging vreemd genoeg vlotter dan demonteren), en alle verlichting is werkend gekregen; zowel exterieur als in tellers, koffer, handschoenvakje, ... was wel verwonderd dat deze verlichting manueel aangezet wordt met de eerste stand van de mistschakelaar, en niet bijvoorbeeld automatisch met de gewone lichten.
    Resterende elektrische problemen zijn nu nog de snelheids- en toerenteller die niet werken, ruitenwissers en -sproeiers die niets doen, contactschakelaartje van de handrem plaatsen en nieuwe claxon monteren.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •