Frankenporsche

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pascal924
    924 Fan
    • Nov 2007
    • 364

    #76
    Re: Frankenporsche

    Hè Joran,
    Ziet er mooi uit. Hoop ook dat je snel weer vorderingen kan maken. Was leuk dat je ff langst kwam. ��
    Zal ook eens een draadje beginnen op het forum van een van Mn projecten. ��

    Comment

    • Joran
      924 Fan
      • Aug 2014
      • 164

      #77
      Re: Frankenporsche

      weer even een tijd geleden maar inmiddels is het plaatwerk aan de voorkant aardig af op de koplampen na,
      ik ben ook nog bezig geweest met het afstellen van de motor hier had ik wat tegenslagen.

      mijn lambda sensor was stuk gegaan al de 4de keer dus heb ik besloten naar ander merk lambda controller te wisselen.
      de oude controller staat er een beetje om bekend dat uit het niets de lambda sensor te rijk aan begint te geven en na calibratie gewoon weigert op te starten.

      verder heb ik waarschijnlijk een slag te grote injectoren geplaats, ik krijg de oude niet rustig op stationair en lage belasting
      tijdens stationair schiet de auto gewoon blauwe vlammen opzich wel grappig maar het hoort niet.

      dus nieuwe injectoren bestellen van 900cc naar +- 600cc en dan nog de koplampen plaatsen.
      en dan APK waardig maken, dat zijn allemaal kleine dingetjes.
      Porsche 924/931/944/951/928/930 1980
      Porsche 987c 2007

      Comment

      • Beer924
        924 Gek
        • Aug 2021
        • 783

        #78
        Re: Frankenporsche

        Gaat allemaal best wel weer voorspoedig. Maar dat met die Lambda..... uhm heeft dat te maken met alle aanpassingen? Ik heb zo'n ding volgens mij.......

        Comment

        • Joran
          924 Fan
          • Aug 2014
          • 164

          #79
          Re: Frankenporsche

          Originally posted by Beer924 View Post
          Gaat allemaal best wel weer voorspoedig. Maar dat met die Lambda..... uhm heeft dat te maken met alle aanpassingen? Ik heb zo'n ding volgens mij.......
          de lambda sensoren zelf zijn heel betrouwbaar, alleen de controller die er aan zat was dat niet.

          Ik gebruikte een innovate lc-2 lambda controller en deze heb ik nu vervangen voor een spartan 3,
          de gene waarvan ik de lc-2 had gekocht verkoopt ze zelf ook al niet meer en hij had ook rare gevalletje met de lambda sensoren in combinatie met de lc-2.

          en aangezien lambda sensoren niet bepaald goedkoop zijn en de lc-2 nogal kieskeurig was welke lambda sensor je gebruikte terwijl dit gewoon universeel zou moeten zijn, besloten om te wisselen naar een andere controller.
          Porsche 924/931/944/951/928/930 1980
          Porsche 987c 2007

          Comment

          • Beer924
            924 Gek
            • Aug 2021
            • 783

            #80
            Re: Frankenporsche

            Ik zie nu dat ik het woordje niet was vergeten. Haha, dan krijg ik natuurlijk dit antwoord. Ik heb dus volgens mij zo'n lambdasonde niet in de 924. Maar dat is dan ook maar een standaard kolengestookte 2.0 natuurlijk

            Comment

            • Riggard
              924 Fan
              • Jan 2021
              • 469

              #81
              Re: Frankenporsche

              Benieuwd hoe de spartan je bevalt! ik heb 'm hier ook liggen, maar nog niet de tijd gehad om 'm erop te zetten.

              Comment

              Working...
              X