Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beer924
    924 Gek
    • Aug 2021
    • 786

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ziet er indrukwekkend uit. Lijkt allemaal ook maar net te passen. Ben erg benieuwd hoe dat dan loopt. Is dat dan te vergelijken met een 924 turbo of hoe moet ik dat dan zien? Je zult met een compressor, die naar ik aanneem voortdurend meedraait in tegenstelling tot een turbo vermoedelijk geen gat hebben, waardoor je in 1 keer een trap in je rug krijgt. Of heb ik het verkeerd?

    Comment

    • Riggard
      924 Fan
      • Jan 2021
      • 469

      Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

      Klopt, past allemaal maar net. De kit is erg goed uitgedacht allemaal, dat vond ik wel mooi.

      Karakteristiek van een compressor zou wat vlakker moeten zijn. Dus geen turbo gat (en vooral bij die oude auto's is dat turbo gat soms echt wel irritant).

      Qua vermogen is het allemaal niet over the top, de compressor draait op beperkte boost, geloof 0.3 a 0.4 bar. Van wat ik las kom je dan waarschijnlijk rond de 150pk uit.

      Doel is uiteindelijk ook niet maximaal vermogen. Degenen die m al hebben geïnstalleerd zijn vooral lovend over de toename in koppel, het schijnt het allemaal gewoon nét wat leuker te maken.

      Ik denk dus dat je ergens tussen een 924s en turbo uitkomt.

      Comment

      • Beer924
        924 Gek
        • Aug 2021
        • 786

        Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

        Dat turbogat van vroeger ken ik. Rete irritant en soms bloedjelink. Het karakter van een 924S of een turbo ken ik niet. Nooit mee gereden en ook nooit overwogen. Ik zag een mooie rooie 924. Nooit in verdiept welk type het was..................................... Misschien had ik dat wel moeten doen, maar ik heb nu deze hele gewone doodnormale 2.0 met slechts 120 pk waar ik er denk ik gemiddeld 40 van gebruik. Hahahaha. Ach wie weet nog eens een nieuw project. Een 944 serie 2 staat nog wel op mijn verlanglijstje. Ik heb nu gezien dat ik nog wel wat ruimte over hou in de garage voor de ultra brede schermen........

        Comment

        • Riggard
          924 Fan
          • Jan 2021
          • 469

          Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

          En weer wat gespoten.







          Gelukkig ben ik nu grotendeels klaar met alle kleine spulletjes en hoekjes waar je slecht bij kunt. .. Je bent 2u aan het afplakken voor een half uur spuiten. Nu op naar de wat grotere delen (gehele zijkant), dan begint het echt wat te worden.
          Last edited by Riggard; 17-05-22, 21:54.

          Comment

          • Beer924
            924 Gek
            • Aug 2021
            • 786

            Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

            Kijk dat gaat lekker zo! Ben je die workmate niet vergeten te spuiten?

            Comment

            • Riggard
              924 Fan
              • Jan 2021
              • 469

              Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

              Haha, die workmate is een ideaal bankje om spuitwerk op te stallen of de verf te mengen. Als je goed kijkt, heeft ie al aardig wat kleuren van de regenboog verzameld. Het blauw zat er voldoende op, dus deze spuitgang heb ik even overgeslagen. Als ik weer met roze ga spuiten komt de workmate aan de beurt!

              Comment

              • Beer924
                924 Gek
                • Aug 2021
                • 786

                Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                Nog een likje blauw erbij op de workmate en je bent heel erg bij de tijd.........

                Comment

                • jel
                  924 Fan
                  • May 2012
                  • 407

                  Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                  Ik heb ook overwogen die compressorkit te kopen. Ik ben benieuwd hoe die bevalt!

                  Comment

                  • Riggard
                    924 Fan
                    • Jan 2021
                    • 469

                    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                    Originally posted by jel View Post
                    Ik heb ook overwogen die compressorkit te kopen. Ik ben benieuwd hoe die bevalt!
                    Leuk! ik laat het zeker weten, maar het kan wel even duren, eerst spuiten, dan de motor eruit... dan alles weer in elkaar

                    Tot dusverre zijn alle reviewers die ik lees enthousiast over de kit. Die Ciprian die het bouwt, is ook een fijne gast. Ik wilde een groter gasklephuis monteren (van een Golf GTI), toen heb ik samen met hem een inlaatbuis ontworpen daarvoor; ik heb de mal voor de aansluiting zelf geprototyped & geprint, hij heeft 'm in het design opgenomen. Je merkt dat hij weet wat ie doet en er lol in heeft.
                    Het is wel een prijzig setje, maar als ik zie wat je krijgt vind ik het wel waard.

                    Comment

                    • jel
                      924 Fan
                      • May 2012
                      • 407

                      Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                      Heel gaaf!

                      Ik hoop dat hij de kit nog even aanbiedt; wellicht heb ik er volgend jaar tijd voor!

                      Comment

                      • Riggard
                        924 Fan
                        • Jan 2021
                        • 469

                        Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                        Laatste bericht dat ik lees, is dat hij er waarschijnlijk nog 5 zou doen dit jaar, en dan ging focussen op een ander design. Die 5 zijn voor zover ik kan lezen vergeven, maar ik zou er gewoon een berichtje aan wagen als je interesse hebt.

                        Mijn redenatie was dat zo'n kit z'n waarde sowieso wel houdt, dus zelfs als je 'm doorverkoopt zul je er niet veel slechter van worden.

                        Comment

                        • Riggard
                          924 Fan
                          • Jan 2021
                          • 469

                          Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                          Soms zit het mee... En soms zit het tegen.
                          Wilde gister dus het voorscherm en de deur spuiten, daarmee begonnen en ging best goed... Alleen na de eerste laag vormden zich op beide panelen een paar 'vis ogen' in de lak; kleine stipjes waar de verf op een druppeltje olie of andere vervuiling stuit. En ik had de panelen nog wel 2x ontvet... als kers op de taart ook nog een zakker op het voorpaneel.






                          Daarna besloten iets te doen waar mijn kans op succes groter was... De voorophanging monteren zodat hij straks weer op zn pootjes kan... Dus ik op zoek naar alle onderdelen, kan ik dat bovenste lager nergens meer terugvinden hele garage overhoop, geen succes.
                          Dan maar een ander exemplaar wat ik had liggen, is welleenswaar niet gespoten, maar het zal.
                          En op het moment dat ik alles ga monteren, zie ik nog een kartonnen doosje staan... Blijkt het lager al die tijd onder m'n neus te hebben gestaan.

                          Nouja, inmiddels wel aardige vorderingen gemaakt met de ophanging. (foto's volgen)

                          Voor de panelen moet ik maar even kijken of het te repareren is, of dat ik alles helemaal moet schuren en spuiten. In die zin was ik bewust begonnen met de losse delen, zodat ik die buiten de garage kan schuren en geen stof heb. Van wat ik echter lees, zou ik dit nog wel kunnen fixen met een penceeltje met extra verf en wat polijsten.
                          Last edited by Riggard; 22-05-22, 07:09.

                          Comment

                          • Riggard
                            924 Fan
                            • Jan 2021
                            • 469

                            Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                            Nou... zelfs het knap posten van foto's lukte blijkbaar niet ;') Poging 2:







                            Gisteravond ben ik toch even verder gegaan met de ophanging, maar het werd al laat, dus alles laten liggen, vandaag vol frisse moed verder gegaan.
                            Zo trof ik de situatie aan na gisteren;


                            En zo was het een uurtje later


                            De panelen ook nog maar wat beter geïnspecteerd, lak zit er prima op;


                            De fisheyes moet ik wel kunnen fixen met een fijn kwastje en daarna wat polijstwerk. De druiper krijg ik er wel uit met een verf-vijltje, en daarna ook polijsten. Ik ga nu eerst de hele zijkant spuiten, met de verf die ik dan over heb doe ik de spot-repairs, en daarna lekker polijsten. Mocht niet niet lukken kan ik altijd nog alles terugschuren en opnieuw spuiten.
                            Last edited by Riggard; 22-05-22, 22:14.

                            Comment

                            • Beer924
                              924 Gek
                              • Aug 2021
                              • 786

                              Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                              Leuk verhaal. Heel herkenbaar dat je zo spullen denkt kwijt te zijn. Jammer van de spuitprobleempjes. Maar jij lost dat volgens mij wel op. En lekker sleutelen zo zonder voorschermen. Heb je zo heerlijk de ruimte. Vooral doorgaan zo.

                              Comment

                              • captainfrasca
                                Administrator
                                • May 2007
                                • 3525

                                Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                                Lekker bezig zo te zien!!
                                Porsche isn't just a car, but a way of life!
                                1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                                Lees hier de regels van 924forum.nl

                                Comment

                                Working...
                                X