Pagina 8 van de 38 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 373

Onderwerp: 924 van Thijs

  1. #71
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 van Thijs

    Ik denk dat je erg ver gaat om het stuur er uit te halen
    Een 924 is natuurlijk niet zo veel waard en is te opvallend om verkocht te worden
    Maar goed als jij er een beter gevoel bij heb zal ik het zeker doen
    Met datsoort systemen komt je stuur vaak een stuk naar voor
    Je moet even weten hoeveel tanden het stuur is en de dikte van de as en dan zijn er wel oplossingen voor


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  2. #72
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: 924 van Thijs

    Heb mijn opvallend rode 924S nu al ruim 4 jaar afwisselend in een volkswijk in Arnhem en een rustige woonwijk een nabijgelegen dorp aan de straat staan. Net zoals Jim denk ik niet dat diefstal een groot gevaar is, heb zelf wel eens angstige gedachten over vandalisme of joyriding. In mijn slechtste buien zie ik een groepje opgeschoten jongens voor me die mijn auto gaan bekrassen of het onzalige idee hebben om er een stukje in te gaan rijden. Ik heb geen extra maatregelen genomen behalve een opzet stuurslot dat ik altijd gebruik in de stad. Ik weet dat het niet veel voorstelt maar kan net wat extra vertraging geven waardoor de jongens aan mijn auto voorbij lopen.
    Daarnaast heb ik mijn auto goed verzekerd. Ik denk dat dat het beste is wat je kunt doen. Je auto laten taxeren en WA casco verzekeren. Gaat het mis dan is de taxatie waarde het uitgangspunt en niet de veel lagere dagwaarde.
    Het idee van het stuur lijkt me omslachtig, je zou het stuurslot als alternatief kunnen overwegen. Een hoes lijkt me persoonlijk ook teveel de aandacht trekken. Die zou je zo kwijt kunnen zijn en als ze dan toch bezig zijn weet je het maar nooit. Een schakelaar op je min pool van de accu is ook een idee, dan komen ze er niet snel mee weg. Moet je wel steeds de kap openen...
    924S '87


  3. #73
    Ingeschreven
    05/06/2012
    Berichten
    141
    Opgaand op dat laatste idee, een relaistje tussen de minpool met een schakelaartje onder het dashboard of in je dashboard kastje. Of redelijk makkelijk te fiksen, een alarm inbouwen. Als deze er al niet in zit natuurlijk!
    Gr. Remy
    Porsche 924 2.0 bj 1980
    Subaru Justy 1.6 AWD bj 2003
    Suzuki Swift Sport bj 2009


  4. #74
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 van Thijs

    Een relai is niet aan te raden die geeft niet genoeg spanning door
    Die minpool schakelaar is idd een goed ide
    Ik had een minpool schakelaar op mijn 944 de kabel had ik verlengt en naar binnen gebracht en onder het dachboard geplaatst in het handschoenebakje
    Laatst gewijzigd door jimfrey944; 20/02/2014 om 05:15.


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #75
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Bedoel je zoiets jim? Massa schakelaar 12-24 volt 100 A | Accuweb.nl

    Bedankt voor de bruikbare tips heren, het relativeert alles weer een beetje. Volledig casco valt zo te zien best mee (zit bij TVM) en scheelt een boel zorgen. 't Is overal erg krap en als ik zie hoe belabberd mensen inparkeren had ik even het idee dat er elke 5 minuten een deuk in zou worden gereden.


  6. #76
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 van Thijs

    Ja precies die


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  7. #77
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: 924 van Thijs

    Informeer voor je verzekering ook even bij AFIC | Financieringen, verzekeringen, advies Dit bedrijf wordt o.a. gerund door iemand van het Porsche forum. Snelle reactie bij vragen en een prima premie.
    924S '87


  8. #78
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Om nog even te reageren op de AFIC verzekering, dat ziet er niet verkeerd uit. 225 voor volledig casco, maar met een behoorlijk eigen risico. Dat ligt bij TVM een stuk lager, en zo ook de premie.

    Een praktische vraag voor de 29e, ik heb een nieuwe pierburg pomp liggen, welke type kan ik niet achterhalen . Mijn 924 rijdt op dit moment prima dus ik weet niet of mijn in-tank pomp nog werkt (denk het niet gezien ouderdom) . Heeft het nu nut om de in-tank pomp te vervangen voor een filter? Het hangt er even vanaf hoeveel tijd zoiets zou kosten, het moet wel in de planning passen voor de sleuteldag veronderstel ik.

    Naar aanleiding van dit topic: http://community.924forum.nl/f24/int...-filter-26831/


  9. #79
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 van Thijs

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijsch Bekijk Berichten
    Om nog even te reageren op de AFIC verzekering, dat ziet er niet verkeerd uit. 225 voor volledig casco, maar met een behoorlijk eigen risico. Dat ligt bij TVM een stuk lager, en zo ook de premie.

    Een praktische vraag voor de 29e, ik heb een nieuwe pierburg pomp liggen, welke type kan ik niet achterhalen . Mijn 924 rijdt op dit moment prima dus ik weet niet of mijn in-tank pomp nog werkt (denk het niet gezien ouderdom) . Heeft het nu nut om de in-tank pomp te vervangen voor een filter? Het hangt er even vanaf hoeveel tijd zoiets zou kosten, het moet wel in de planning passen voor de sleuteldag veronderstel ik.

    Naar aanleiding van dit topic: http://community.924forum.nl/f24/int...-filter-26831/
    Dan moet je tank helemaal leeg om een filter te plaatsen IPV pomp kost iets meer tijd maar het aftappen kun je met de brandstof pomp doen
    moet je niet te veel benz. in de tank hebben want je moet het tijdelijk ook even opslaan.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #80
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Oké een duidelijk verhaal. Ik heb de onderdelen in huis (met dank aan alpo) en ze gaan volgende week mee richting steenwijk.

    Was voor filter + pakking + stuk slang totaal ong 50 euro kwijt, goedkoper dan een nieuwe pomp.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •