Page 8 of 154 FirstFirst ... 4567891011121858108 ... LastLast
Results 71 to 80 of 1537

Thread: 2.0 '79 | q01z

  1. #71
    Join Date
    May 2007
    Posts
    5,361
    Als je de boel uitelkaar hebt, zou je dan een foto van de achterkant willen maken? Ik wil graag het lampje van de temperatuurmeter vervangen zonder het paneel eruit te halen, maar ik kan niet zien waar ik moet zijn (heb alleen mijn acculampje kunnen vinden tot nog toe).


  2. #72
    hahaha nee jij bent lekker
    'haal jij het ff uit elkaar zodat ik het niet hoef te doen?'

    nee joh is goed Tom geen probleem!
    als ik me verveel maak ik er wel een stap voor stap handleiding van..
    kunnen we een HowTo topic gaan vullen met 'al' het onderhoud aan een 924..
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #73
    Join Date
    May 2007
    Posts
    5,361
    Lijkt me zinvolle info voor het forum.

    Helaas is mijn sleuteltijd beperkt... jammer. Buiten sleutelen in dit weer is ook niet bepaald mijn hobby.


  4. #74
    ik bedacht net dat ik het hier al best vaak over mn 'racertje' heb gehad.. terwijl jullie geen ideeee hebben waar ik het over heb (als jullie het uberhaubt al interesseerd )

    ondertussen issie niet meer helaas, door problemen met de motor was ik het zat.. maar goed, kleine geschiedenis les;

    gekocht als Citroen AX GT carburateur '89, standaard 85pk 1.4 met 117Nm op 739kg. (gekocht met kapot blok)

    eerst een keer helemaal opgebouwd tot straatwagen, maar dat was niet genoeg voor mij dus weer helemaal uit elkaar en opnieuw opgebouwd..

    laatste goed rijdende setup;
    motorblok:
    -onderblok peugeot 106 1.4xsi
    -cilinderkop AX GT Carburateur, geflowd, sportnokkenas (+-272gr inlaat), 2traps valstroom Solex Carburateur met aangepaste sproeiers en verhoogde benzinedruk (andere knikarmpomp)
    -spaghetti 4-2-1 spruitstuk Supersprint, open tussenpijp sebring cupeinddemper
    onderstel:
    origineel Citroen Cup, konigele schokdempers rondom, dikke torsiestaven achter + extra stabilisatorstang, voorveren Eibach 12cm verlaagt.
    veerpootbrug + draagarmbrug +
    originele devil cup rolkooi, geschroeft
    remmerij origineel, maar wel nieuw dus niet gereviseerd, maar nieuw

    verder was uiteraard al het gewicht eruit gehaald dat niet zinnig was.. dus bestond het geheel uit een kale koets (met dakbekleding tegen het dreunen) met lichtgewicht sparco replica kuipjes en een 106dashboard op maat gemaakt.

    maar goed, genoeg gelul.. foto's!


    aanschaf


    nieuwe motor, auto in testrij-opstelling..


    2e opbouw, net na het spuiten (met de hand en een spuitbusje.. )


    3e opbouw, wederom nieuwe motor, nu met striping en volledig klaar voor de showbeurs Fullspeed in 2006


    het interieur, lekker kaal! hier klaar voor de APK.. 1 stoel erin, snapoff naaf voor mn stuur, goed zichtbaar ook de rij met zekeringen met mn zelfgebouwde kabelboom (alles was appart gezekerd en appart schakelbaar) uiteraard met hoofdstroomschakelaar en brandblussers voor de veiligheid


    laatste opbouw qua exterieur, deze zou volledig beplakt worden maar zover ben ik dus nooit gekomen


    overigens nog even wat specs, ik heb nooit op de rollerbank gestaan met het goedlopende blok, maar voordat ik m had afgesteld en had aangepast met de nokkenas/geflowdekop +andere carb zette die +-95pk neer, geschat vermogen na de aanpassingen was +-115pk, op 685kg (weegschaal)
    eigen metingen;
    0-100 in 8sec (0-110 op de teller gefilmd)
    top, met GPS 210 op de teller, 208GPS, zonder GPS een keer in de benelux de 215 gepasseerd, dat was ook gelijk einde vd bak eigenlijk (iets meer dan 7000rpm)

    max rpm wat nog zinnig was: 8750rpm bij korte sprintjes tussen 2 bochten, daarna begonnen de kleppen dermate op willekeurige momenten op en neer te gaan dat het geen zin had om nog door te trappen

    over de wegligging:
    de ax was door het standaard cup onderstel (er is een AX-cup geweest) 12cm verlaagt en kneiterhard geveert, als ik me niet vergis 120N/m aan veerdruk en dat op nog geen 700kg.. verder was er door de veerpootbrug/draagarmbrug/rolkooi totaal geen mogelijkheid meer om te torderen wat er voor zorgde dat je bij droogweer met onbeperkte snelheid door bochten kon.. bij nat weer was het een ander verhaal, dan was het een soort gecontroleerd crashen en heel veel sturen.. (droogweer afstelling )

    nog 1 fotootje om het af te leren;


    deze motor met 2x een dubbele Solexcarb was uiteraard het gaafst.. maar liep door verzakte cilinderbussen niet goed en dat was voor mij de druppel..
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  5. #75
    Join Date
    May 2007
    Location
    Naarden
    Posts
    3,522
    Ziet er zeker niet verkeerd uit!! Jammer dat ie niet meer is...
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  6. #76
    Join Date
    May 2007
    Posts
    5,361
    Gaaf bakkie die AX!

    Quote Originally Posted by q01z
    Overigens,
    ik zag dat mijn (nog complete) porsche 924s stickers een beetje vervaagt zijn.. DUs ik ben ze nu aan het namaken in illustrator om ze opnieuw te kunnen vervaardigen!
    als ik de tekening perfect heb (ik ga m een paar keer uitdraaien om m perfect te maken, dus de print op het origineel hangen om te kijken wat er mis is) draai ik uiteraard gelijk een paar setjes uit.. voor als mensen nog wat missen

    dussuhm, als er 924's zonder stickers rondrijden (met of zonder S..)
    http://stores.ebay.co.uk/porsche-decal- ... idZ2QQtZkm

    Leuke ideeën en voorbeelden...


  7. #77
    thanks Tom!

    echt super

    overigens is er nog geen nieuws op mn 924 front, behalve dat ik m elke dag moet krabben en dattie het HEEL glad vind..
    net ook ff aan het glibberen, gaf beetje na de rotonde.. moest even flink sturen (was totaal onverwachts..)
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  8. #78
    Join Date
    May 2007
    Posts
    5,361
    Vooral de kant waarmee-ie glibbert, hij wil eens niet rechtdoor...

    Met dit weer merk ik wel dat ik heeeeeel erg aan een set banden van een behoorlijk merk toe ben. Koop nooit banden van Viking!


  9. #79
    en ook geen banden van Ceat oll:

    ach, je leert wel rijden zo..

    overigens ga ik maar es ff snel sparen voor het vervangen van mn Driem e.d.
    en uiteraard olie+water+filters+bougies.. verwensetje..

    wordt een dure kerst.. voor me andere auto ook nog grote beurt en nieuwe aandrijfas oll:
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  10. #80
    Join Date
    May 2007
    Posts
    5,361
    Gelukkig kun je het zelf doen, je zult ervoor naar een garage moeten... oll:


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •