Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 44
  1. #1
    Ingeschreven
    03/08/2009
    Berichten
    87

    Exclamation 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    Beste allemaal,

    Ik ben sinds een klein half jaar de trotse eigenaar geworden van een Porsche 924.

    Tot op heden heb ik nooit motorische mankementen gehad aan de wagen (meestal alleen technische problemen als metertjes die mee knipperde met het knipperlicht (slechte aarde)).

    Nu was ik vandaag op de snelweg richting huis aan het rijden, en na ongeveer een uur op de weg, besloot de motor er opeens mee op te houden.

    Heb zekering S17 nagekeken die naar de brandstofpomp toeloopt, deze is in orde.
    Het brandstofpomp relay heb ik gecontroleerd, en deze lijkt gewoon netjes aan en uit te tikken. Nu kon ik deze niet doorverbinden om het te testen, en ik moest toch weer verder zien te komen.

    Uit eindelijk de ANWB gebeld, ze hebben een mannetje langs gestuurd en die denkt dat de brandstofpomp defect is. Hij weet het alleen niet zeker.
    Weten jullie misschien nog wat dit plotselinge stilvallen van de motor kan verklaren, alles lijkt ernaar te wijzen dat er geen benzine in de motor meer word gepompt. En de auto is ook niet meer te starten.
    Kunnen nog andere dingen aan de wagen het probleem veroorzaken?

    Ik heb een redelijk technische achtergrond en wil het liefste zoveel mogelijk zelf herstellen aan de wagen! :-)

    Alvast bedankt voor jullie reacties!:thumb:


  2. #2

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    welkom hier!

    allereerst, is er gecontroleerd of de auto vonk krijgt? ik neem aan dat de wegenwacht daar wel mee bezig geweest is ook.,. maar ik vraag het toch maar even

    je zou eigenlijk de pompopbrengst moeten testen.. of die voldoende druk opleverd!
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #3
    Ingeschreven
    03/08/2009
    Berichten
    87

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z Bekijk Berichten
    welkom hier!

    allereerst, is er gecontroleerd of de auto vonk krijgt? ik neem aan dat de wegenwacht daar wel mee bezig geweest is ook.,. maar ik vraag het toch maar even

    je zou eigenlijk de pompopbrengst moeten testen.. of die voldoende druk opleverd!
    Er is een vonk aanwezig, de startmotor is afgelopen jaar vervangen en de dynamo is nog in goede staat, ook de accu heeft geen mankementen. ik heb het verdeelkapje van de ontsteking gecontroleerd en deze is ook in orde (geen zwarte putjes op de contacten).
    Ik heb vernomen dat de brandstofpomp zit bevind bij het rechter achterwiel in de buurt. Als ik weet waar deze precies zit kan ik hem loshalen en de pomp zelf controleren. Ik heb ook gelezen dat er sommige 924's zijn uitgerust met een 2de brandstofpomp? Als dit het geval is, is dit alleen voor de 924S? of is dit van een bepaald bouwjaar?

    Ik kwam namelijk op internet 2 brandstof pompen voor de 924 tegen, de interne en de externe. Welke heeft de grootste kans op een defect?

    Alvast bedankt! :-)


  4. #4
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    Meestal is de externe de boosdoender....

    Hij zit zegmaar als je vanaf de achterkant kijkt net voor het rechter achterwiel.. (rechts van de reservewielbak)
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  5. #5
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    De pomp die onder de auto naast het rechter achterwiel hangt heeft de meeste kans op overlijden. Sommige 924s (geen idee welke modellen, kan mijn boek even niet vinden) hebben inderdaad een extra opvoerpomp in de tank.

    Een brandstofleiding losmaken en de sleutel even omdraaien geeft wel aan wat er mis is... en check ook even het brandstofpomprelais, dat wil nog wel eens problemen met slechte soldeerverbindingen geven.


  6. #6
    Ingeschreven
    03/08/2009
    Berichten
    87

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    Ik ga zo dadelijk de pomp loshalen aan 1 kant om te zien of de benzine nog word gepompt als ik het contact omhaal. Ook zal ik het relais even uit zijn socket halen, en de contacten tijdelijk doorverbinden om te kijken of het euvel zich daar bevind.

    Ik houd jullie op de hoogte!


  7. #7
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    haal hem dan ff los bij het brandstoffilter, dan hoef je niet zo moeilijk te doen. en dan kun je er makkelijker ff een bekertje of iets dergelijks onder hangen....
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  8. #8
    Ingeschreven
    03/08/2009
    Berichten
    87

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    Zojuist even de pomp onderzocht, pomp is inderdaad defect, kabels krijgen spanning maar de pomp geeft geen enkele reactie meer.

    Heb al gezocht dat deze pomp nieuw 225€ ongeveer kost. Weet er toevallig iemand uit welke donorwagens ik eenzelfde pomp kan bemachtigen?

    Klopt het dat een VW Golf GTI toevallig eenzelfde pomp heeft?


  9. #9
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    Welcome!

    Er is nog een topic over een brandstofpomp , en koste een stuk minder en beviel net zo goed!

    Ik kan het topic niet terugvinden nu maar zoek anders even via de zoekfunctie!

    Succes!
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  10. #10
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: 924, op snelweg afgeslagen, niet meer te starten

    De pomp die onder mijn 924 hangt is van Bosch en bedoeld voor een Peugeot of Citroën, kostte iets van 135 euro.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •