Pagina 6 van de 43 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 427
  1. #51
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Hoi, dit is de originele kleur (mauritiusblau, LY5A). Zie je niet heel vaak, maar ik vind het wel erg mooi.

    Ondertussen ook de 3d printer aangezet om wat oud, gebroken of verweerd plastic en rubber te vernieuwen.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 29/12/2021 om 17:42.


  2. #52
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Hier wat printjes die ik gemaakt heb.

    Logo voor het slot van het dash. Niet perfect gelukt, eigenlijk net even te klein/teveel detail. Maar vanaf 3 meter ziet het er goed uit 😂


    Knopjes voor de heater, dopjes voor de ruitenwisser en koppelingscentreerdoorn


    Rubber voor de kofferbak



    Insert voor de deurgreep, meteen maar even porsche logootje erin gezet


    Seal voor de koplamp in progress


    Afdekkap voor het rolgordijntje.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 29/12/2021 om 18:55.


  3. #53
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ziet er goed uit! Handig dat je dit zo kunt maken.


  4. #54
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Gaaf! Onderdelen op maat.


  5. #55
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Voordat ik de auto weer op pootjes ga zetten, wilde ik nog even de voorophanging aanpakken. Ik vond het sturen niet heel erg strak/direct. Rij voor dagelijks verkeer een Alfa Romeo Mito, en het stuurgevoel daarvan vond ik 10x beter. Dus besloten de draagarmen in TPU bussen op te hangen.

    And while i'm at it... besloten ook de rolbar maar in TPU op te hangen, maar die bussen ga ik zelf printen (alhoewel het prima schijnt te kunnen, durf ik dat met de draagarmen toch niet aan, de rolbar heeft niet echt een veiligheidsfunctie, oude 924's hadden ze zelfs niet eens.)

    Anyhow, voordat ik kon beginnen, alles loshalen;

    Goed gereedschap is het halve werk


    en los, ging eigenlijk allemaal heel soepel. Boutjes zaten wel flink vast, maar die slagmoersleutel schijnt iets van 580nm te slaan.


    Oude rubbers eraf


    Veerpoot kaal halen zodat ik 'm eerst even kan spuiten (in de welbekende Brantho Korrux )


    Gespoten:


    Daarna de onderdelen opnieuw verzinken

    en klaar om weer geel te chromeren


    En dat verzinken is nu min of meer waar ik nog mee bezig ben, ben nu verder gegaan met alle boutjes en beugeltjes. Best lastig om goed te doen thuis, dus perfect is het niet, maar beter dan het was.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 04/01/2022 om 22:32.


  6. #56
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Inmiddels zit de voor ophanging links er weer gereviseerd onder, nieuwe remmen, nieuwe dempers en nieuwe bussen. Dus daarna kon ik de auto omdraaien. Wonderbaarlijk startte die ook vrijwel meteen, dus even uit de garage gereden, omgedraaid en weer terug en op pootjes. Daarna de ophanging rechts los gehaald zodat dat ook allemaal gereviseerd kan en alles afgeplakt zodat ik ook rechts kan schuren, plamuren en primeren. Nu druk aan het blocken.




  7. #57
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Dat gaat lekker zo. Maar wat een werk dat schuren, plamuren, afplakken en weet ik al niet meer. Maar ja, als je het mooi wilt hebben


  8. #58
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beer924 Bekijk Berichten
    Dat gaat lekker zo. Maar wat een werk dat schuren, plamuren, afplakken en weet ik al niet meer. Maar ja, als je het mooi wilt hebben
    Ja... Verschrikkelijk veel werk. Ik heb mij daar echt op verkeken... En als je eenmaal begint, kun je niet meer terug. Gelukkig ben ik inmiddels dichter bij het eind dan het begin, maar dit gaat nog wel even duren.

    Stiekem toch best nog wat plekjes om aan te pakken aan deze kant, maar geen laswerk oid. ( deukjes, her en der wat corrosie etc.) en wil het wel graag goed, of zelfs richting perfect


  9. #59
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Prachtig! Goed en grondig bezig. Je kunt het nu je zo ver bent inderdaad maar beter meteen goed doen!


  10. #60
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    350

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Is een Rollover Jig (auto rotisserie) geen idee voor het werk wat je doet, kun je makkelijk overal (360 graden) bij.
    Ik heb deze zelf gemaakt,zeer eenvoudig en het maakt het allemaal wat makkelijker om dingen te doen aan de carrosserie.

    Nog wat details photos van de bevestiging op de carrosserie


    red fuel&brake lines headlamps 009 (2021_03_22 08_33_08 UTC).jpg

    red underside 012.JPG
    red underside 013.JPG
    red underside 014.jpg

    succes met je project
    Laatst gewijzigd door Pierro; 12/01/2022 om 15:58.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •