Pagina 7 van de 43 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 425
  1. #61
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pierro Bekijk Berichten
    Is een Rollover Jig (auto rotisserie) geen idee voor het werk wat je doet, kun je makkelijk overal (360 graden) bij.
    Ik heb deze zelf gemaakt,zeer eenvoudig en het maakt het allemaal heel eenvoudig te doen aan de carrosserie.
    succes met je project
    Zeker mooi spul, en eenvoudig te bevestigen eigenlijk. Ziet er heel mooi uit, maar dan gaat de restauratie net een stapje verder dan ik wil denk ik. Ik hoop over een paar maanden weer te rijden. Idealiter doe ik van de zomer een trip door de Alpen. 😁

    Gelukkig is er ook niet echt laswerk of werk onder de auto. Qua lassen alleen wat 'extra' gaten bij de kentekenplaat pluggen en verder vooral wat oude roestplekjes goed aanpakken. Daarnaast wat kleine deukjes plamuren en wat werk aan de achterkant van de dorpel (keer opgekrikt geweest lijkt). Dus voorlopig kan ik er prima bij.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 12/01/2022 om 16:04.


  2. #62
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Weer een update die niet echt een update is... veel schuurwerk. Voorscherm heb ik qua blokken nu gehad, deur ook. Resteert 'slechts' het paneel bij het achterwiel, de gehele achterkant (Alhoewel daar weinig te blokken is, vooral veel los schuurwerk.) en dan alle (wiel)randen e.d. nog even onder handen nemen.
    Daarna epoxyprimer, plamuren, korrel 80 schuren, en dan richting de primerfiller + korrel 400 schuren. Zitten nog wel wat uurtjes werk in dus.



    Toch best nog wat high en low spots, maar heb het meeste met wat schuurwerk van de bestaande laklagen + hamertje tik er wel uit gekregen. Paar kleine plekken die iets plamuur nodig hebben.


    Meteen ook even de 'extra' gaten bij de kentekenplaat dichtgelast. Kan de plaat straks gewoon weer netjes via de originele gaten aan de beugeltjes (die n.b. los bij de auto zaten )


    (foto vertekent een beetje, maar het is prima strak geworden)


  3. #63
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Lekker als je dat zelf allemaal kunt. Ik heb me nog nooit gewaagd aan laswerk. Heb ook geen lasapparaat. Toch maar eens aan gaan beginnen. Degene die die gele lak erop gegooid heeft keek niet op een zakkertje meer of minder hè.......
    En al die vlekken zijn oneffenheden?


  4. #64
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Lassen is leuk en met mig zeker goed te leren. Beste tip die ik kan geven is met een goed apparaat te beginnen. Heb zelf een cebora 160; werkt heerlijk... Maarre.... Jouw auto is zo goed dat er geen laswerk nodig is?

    De lak zelf zit er eigenlijk nog wel aardig op (genoeg dat ik het aandurf erover te spuiten), maar je merkt gewoon dat ze qua strak schuren en detail snelheid over kwaliteit hebben verkozen. Deze zakker is toevallig de enige die in het zicht zit, maar het is wel tekenend voor het gebrek aan aandacht voor detail. Of... Ik ben gewoon een mierenneuker

    Over de deuken/low spots:
    Voor het schuren spuit ik de hele auto in met een lichte mist zwarte verf. Vervolgens schuur ik dan met een lang blok de auto. Omdat het blok niet vervormt, zie je dan aan de donkere plekken de 'low spots', plekken die lager dan de omgeving liggen. Dat kan om halve mm's gaan. Waar ik erbij kan tik ik die eruit met hamer en dolly, of met de trekker. Soms is wat beter schuren al voldoende. De meeste low spots krijg je zo wel weg, of iig verminder je de hoeveelheid benodigde plamuur.
    Overigens hoeft een low spot niet altijd een 'echte' deuk te zijn. Bij het voorscherm bijvoorbeeld zit af fabriek een low spot ter hoogte van de bevestiging bij de deur. Ook onder het achterraam is het plaatwerk 'apart'.


  5. #65
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ja ik herken het van eerdere projecten, waarbij ik dagen stond re schuren, plamuren, zwart nevelen, weer schuren en ga zo maar door. Maar daar heb je later dan ook wel je plezier van. En inderdaad hoeft er bij mijn auto niets gelast, gehamerd, geglazuurd, geschuurd enzovoort.


  6. #66
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Zal een hele verandering zijn na het spuiten
    Goed werk


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  7. #67
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Zo, project heeft even 6 weken stil gelegen, andere prioriteiten (vakantie, achtertuin bestraat, andere garage opgeruimd), maar nu gaat de focus weer naar de porsche.

    Dorpel van de passagierskant was achter een stukje ingedeukt, dus ik ben weer los gegaan met een hamer en dolly. Ik heb helaas geen foto's van helemaal in het begin, maar hier 1 foto van het bijna-eindresultaat en een foto van het eindresultaat. Bij het uitdeuken kwamen er ook nog 2 kleine gaatjes vanonder tevoorschijn, dus die meteen dichtgelast.


    Kaal en gelast:



    Volgende doel is alles in epoxyprimer krijgen en dan plamuren, maar voordat dat kan, moet ik de achterkant nog blokken, en dan alle randen en kieren schuren ;')
    Laatst gewijzigd door Riggard; 24/02/2022 om 22:55.


  8. #68
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ah mooi. Beetje bij beetje zie je het einde van het project naderen.
    Hier ook een beetje pas op de plaats. Alleen een beetje onderdelen schoonmaken en beoordelen op de staat.
    Ook andere prio's. En ik denk dat sleutelen aan de 924 bijna nog goeiekoper is dan ermee rijden. Wat een ellende daar in het oosten............


  9. #69
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Remklauwen vandaag gespoten.

    Qua schuren met korrel 80 schiet het ook op. Binnenkort alleen nog even plamuren.


    Met dit mooie weer wel balen dat ik niet kan rijden, maar komt vanzelf, en het motiveert weer om door te pakken.


  10. #70
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Mmm, donkerblauwe auto met gele remklauwen. Het mag opvallen?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •