Pagina 21 van de 43 EersteEerste ... 1117181920212223242531 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 210 van de 426
  1. #201
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Meestal gebruik ik PETG of TPU (flexibel). Als ik iets heel flexibel moet hebben pak ik TPA (Rubbers voor de afdichting van de achterklep)
    De grepen zijn uit PETG.

    PLA is leuk voor dingen die niet heel structureel zijn en weinig belast worden; knoppen van de ventilatie heb ik daarmee gedaan, maar verder eigenlijk niks.

    ABS staat nog wel op mijn lijstje, maar eigenlijk nooit mee gewerkt en TPE volstaat voor nu.


  2. #202
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Toen ik de porsche kocht, zaten er 2 verschillende deurpanelen in, niet heel storend, maar ook niet heel mooi.

    Laatst voor weinig geld op marktplaats een set identieke deurpanelen gekocht, in perfecte staat en met porsche logo.

    1 nadeel, ze waren bruin... Nu niet meer





    Hierna de achterkant nog even in de epoxy zetten zodat ze goed blijven.

    Ook de deur opgehangen en ontvet, morgen spuiten, hopelijk echt de laatste keer 😂


  3. #203
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Deurpanelen zien er mooi uit zo. Ben wel benieuwd hoe het zich op de lange duur houdt. Ik neem aan dat je het karton aan de achterzijde in de epoxy hebt gespoten om zo kromtrekken door vocht te voorkomen?


  4. #204
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Yup, hoe het zich houdt op lange termijn is even de vraag. Op voorhand heb ik wel research gedaan en de consensus leek dat het duurzaam is; zelfs op stoelen... De deurpanelen krijgen in die zin weinig te verduren.
    Goed ontvetten en schuren is het belangrijkst, dat kostte ook het meeste tijd.

    Vandaag de deur gespoten, wilde eens een ander spuitpistool uittesten, dus dat gedaan. Maar geef toch de voorkeur aan m'n sagola. Er zit nu wat sinaasappelhuid in, dus dat wordt wat extra polijsten


  5. #205
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Zo op de foto is dat sinasappelhuidje nog niet zo te zien. Maar je had ons toch al beloofd dat je moest polijsten..........


  6. #206
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ja, sowieso is lakwerk lastig te beoordelen op foto's.

    Vanmiddag even lekker onder de pergola aan de deur gewerkt, in de garage veel te warm. Hier wat close ups van het polijstwerk.
    Midden geschuurd, onderkant moest nog


    Hier van wat dichterbij, zie je onder wel het sinaasappelsapje


    En na het polijsten


  7. #207
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ja een duidelijk sinaasappelhuidje. Komende week kun je je borst wel nat maken met dit soort werk. Wordt nogal warm.


  8. #208
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    En er hangt weer een deur aan


  9. #209
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Vanavond ook de hoge temperaturen maar weer getrotseerd in de garage, motorkap erop, achterlichten, kentekenplaat en sloten erop... we zijn er nog niet, maar de eerste rit van 2022 komt in het zicht!




    (let niet op de zooi in de garage, opruimen doe ik meestal pas als ik klaar ben met klussen )


  10. #210
    Ingeschreven
    08/12/2009
    Locatie
    Lille
    Berichten
    119

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Prachtig werk dat je aan het leveren bent!
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •