931 aan het verbeteren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rappendaf
    924 Fan
    • Oct 2012
    • 267

    931 aan het verbeteren

    ik ga eerst de 931 rij klaar maken en zo de fouten er al rijdend uit halen .pas dan ga ik de caroserie doen hier foto van men eventuele intercoeler007.jpg006.jpg005.jpg001.jpg ook een foto van men olie cooler . wil hem op de plaats van de veel te kleine standaart hangen .wat denken julie aub tips de intercooler wil ik voor de radiator hangen en de radiator laten verzwaren d.m.v een ander net of een 944 radiator maar van welk type 944 om plaats te maken wou ik de radiator naar de motor toe verplaatsen het is de bedoeling om met de wagen af en toe een track day te doen m.v.g raf
    Last edited by rappendaf; 22-10-12, 23:39.
  • ArvidW
    924 Gek
    • Aug 2008
    • 1035

    #2
    Re: 931 aan het verbeteren

    Die IC lijkt mij wat aan de krappe kant. Alle tegendruk die je met je intercooler creƫert moet door de turbo gecompenseerd worden. Het gevolg is hetere lucht na de compressor en een hogere tegendruk voor de turbine, beide wil je niet hebben. Geen IC is beter dan een veel te kleine IC.

    Op Ebay.de of ebay.co.uk kun je voor 100-120euro een gloednieuwe intercooler kopen die bekant zo groot is als je hele radiateur. Dat is in een 931 waarschijnlijk niet zo handig maar voor een 924NA past het best netjes:
    2012-6-22%u00252520Intercooler%2520location%252001.jpg
    2012-6-22%u00252520Intercooler%2520location%252006.jpg

    Je kunt ook een 951 intercooler in het front paneel van je 931 bouwen, al zit je dan wel met je koplamp motor arm.
    Last edited by ArvidW; 23-10-12, 09:09.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

    Comment

    • rappendaf
      924 Fan
      • Oct 2012
      • 267

      #3
      Re: 931 aan het verbeteren

      ik heb de carrera gt intercooler ook nog en ga deze ook bijhouden . tenzij me iemand 1200 euro geeft wat ik niet zo snel zie gebeuren .denk ik dat ik deze er ga opbouwen .al heb ik mijn twijfels of deze wel rendabel gaat zijn het word na stationair draaien met de kap open al enorm heet in de motor ruimte .den moet ik enkel een s2 inlaat hebben en dat moet te vinden zijn .in elk geval ga ik niet liggen gaten maken of stukken weg flexen in de caroseri in de kap zou ik nog met kunnen leven .[ATTACH=CONFIG]9162[
      Attached Files

      Comment

      • maup
        924 Fan
        • Nov 2009
        • 249

        #4
        Re: 931 aan het verbeteren

        Misschien kan je temperatuur isolatieband om je uitlaatspruitstuk wikkelen om de temp. omlaag te krijgen? Is o.a. te koop bij BCCP in Gramsbergen.

        Comment

        • rappendaf
          924 Fan
          • Oct 2012
          • 267

          #5
          Re: 931 aan het verbeteren

          weet niet of dat een goed idee is daar de boel zo al heel heet wordt om dan de zaak in te wikkelen .dan blijft de hite nog meer gevangen en ergens moet de hite er uit kunnen .ik denk dat een grote oliecooler en intercooler en eventuele extra windaanvoer d.m.v blazers het best is .maar waar kan je dit alles steken ? en het uitlaatspruitstuk is van gietijzer en durft wel eens te barsten heb ik begrepen .ik wil de auto zo goed mogelijk koelen zonder te flexen enz . heb ondertussen de remmen los gemaakt nieuwe remvloeistof nieuwe koelvloeistof olie filter ga nu nieuwe riem leggen al ligt deze er nog maar 4400 km op maar wel van 1997 m.v.g raf alle tips zijn welkom

          Comment

          • rappendaf
            924 Fan
            • Oct 2012
            • 267

            #6
            Re: 931 aan het verbeteren

            moest iemand intreseren ? ga straks nog eens fotos plaatsen .ik heb de binnen spatborden geschildert .de vorige eigenaar was begonnen met verf enzo weg te schuren top op het ijzer. god zei dank is dit maar op hele kleine schaal gebeurd . mvg raf

            Comment

            • rappendaf
              924 Fan
              • Oct 2012
              • 267

              #7
              Re: 931 aan het verbeteren

              zo hier de fotos de 007.jpg pasagierskant .aan de balk is er een las gelegt dit is aan de pasagierkant .volgens mij niet origineel welke reden heeft dit volgens julie [ATTACH=CONFIG]9168[/TTACH]006.jpg004.jpg003.jpg ik heb bij een opkoop een oud balanseer aparaat gekocht om hiermee velgen te polieren .man gaat dat goed en snel
              Attached Files
              Last edited by rappendaf; 25-10-12, 14:20.

              Comment

              • rappendaf
                924 Fan
                • Oct 2012
                • 267

                #8
                Re: 931 aan het verbeteren

                net gezien dat de remschijf voor bestuurders kant 2 barsten heeft.ik was net aan het denken welke ontsteking ik er het best op kan zetten .het mooiste zou zijn dat ik dezelfde ontsteking als iemand op zen 931 heeft koop dan kan ik de maping van deze persoon gebruiken .of gaat dit niet ?tegen vergoeding wel te verstaan geld onderdelen of zo mvg raf

                Comment

                • M.B.H.
                  924 Freak
                  • Feb 2008
                  • 6043

                  #9
                  Re: 931 aan het verbeteren

                  nee dat zal niet gaan dat is allemaal ingebakken in de motronnic bij een type 2 Turbo
                  zit er helemaal niets meer in verdeler ? BDP sensor ? motronnic ?
                  924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                  Comment

                  • 924turbo2
                    924 Freak
                    • Dec 2007
                    • 2956

                    #10
                    Re: 931 aan het verbeteren

                    type 1 naar 2 ombouwen is zo 'even' niet te doen. Je hebt zeer veel onderdelen nodig, allemaal zeldzame dure delen. Goedkoopste is een type 2 donor auto kopen.
                    937 racer

                    Comment

                    • ArvidW
                      924 Gek
                      • Aug 2008
                      • 1035

                      #11
                      Re: 931 aan het verbeteren

                      Turbo 2 is beter vanwege onstekingsmodule, sterker spruitstuk en zuigers ?
                      Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                      Comment

                      • rappendaf
                        924 Fan
                        • Oct 2012
                        • 267

                        #12
                        Re: 931 aan het verbeteren

                        ik bedoel een Megasquirt of zo . motonic heb ik me al eens in verdiept .toen ik mijn ascona naar 2.4 omgebouwd heb 8 jaar terug .ben toen naar een l jetronic van manta b gegaan deze was simpel en zelf te beinvloeden

                        Comment

                        • rappendaf
                          924 Fan
                          • Oct 2012
                          • 267

                          #13
                          Re: 931 aan het verbeteren

                          002.jpg002.jpg003.jpgik bedoel een Megasquirt of zo . motonic heb ik me al eens in verdiept .toen ik mijn ascona naar 2.4 omgebouwd heb 8 jaar terug .ben toen naar een l jetronic van manta b gegaan deze was simpel en zelf te beinvloeden velgen de losse vernislaag er af geschuurd en dan met alupoets wat opgepoetst
                          Last edited by rappendaf; 26-10-12, 21:59.

                          Comment

                          • ArvidW
                            924 Gek
                            • Aug 2008
                            • 1035

                            #14
                            Re: 931 aan het verbeteren

                            Als turbo 2 alleen andere onstekingsmodule heeft dan turbo 1 zou een megajolt + EDIS setup ook al voldoen.

                            Wat wil je uiteindelijk bereiken met je 931? Megasquirt of iets soortgelijks is leuk maar hoeft niet altijd een voordeel te zijn ten opzichte van K-jettronic. Het correct afstellen van alle koude start, na start, opwarm regelingen en stationair regelingen is een tijdrovende bezigheid. Zover ik weet kun je 210+pk uit de K-jet halen zonder modificaties.
                            Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                            Comment

                            • rappendaf
                              924 Fan
                              • Oct 2012
                              • 267

                              #15
                              Re: 931 aan het verbeteren

                              ik had gelezen dat de s1 ontsteking zou kunnen leiden tot een te warme motor en niet geschikt zou zijn voor vermogenwinst .wat ik wil bereiken zo veel mogelijk vermogen zonder dat ik de boel opblaas daarom ook de grote oliecooler en intercooler en een grotere radiator .omdat dit blijkbaar het probleem is met de s1 koeling .ik wil de auto af en toe max 4 keer per jaar als track day auto gebruiken voor de rest wat puzzel ritjes en vooral genieten .van de wagen die me al mateloos boeit sinds die uit kwam .ben zelfs aan het overwegen om 1 van mijn 2 ascona b waarvan 1 al 20 jaar in mijn bezit te verkopen .maar eerst wil ik met de 931 eens wat km maken .de ascona heeft 174.6 pk en 930 kg gewicht dus 930delen door 174.6 is 5.3kg per pk .ik wil dat de 931 minstes dezelfde prestaties neerzet maar door dat de 931 1180 kg weegt zal hij daar meer vermogen moeten voor hebben 1180delen door 210 is 5.6 kg pk en met die wegliging dat is een droom voor mij altans en een te realiseren droom .ook heb je met de 931 meer moglijkheden binnen een betaalbaar budget i.v.m remmen .deze heeft origineel al flinke schijven .en hij is natuurlijk veel mooier en het is een porsche en dat merk aan de fantastiche technik als je dan andere autos van die jaren ziet bv ascona dat is middeleews t.o.v porsche mvg raf^ps sorry voor de schrijf fouten
                              Last edited by rappendaf; 26-10-12, 23:40.

                              Comment

                              Working...
                              X