Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
  1. #1
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Trackday in een 944 basic rijden, intresse peiling

    Ik heb een 944 basic cup auto gekocht (170pk), zouden er mensen zijn die interesse hebben om hier een sessie van 20 min. op circuit Zandvoort te rijden.

    Kosten moet je uitgaan van 195 euro per sessie. Dit is inclusief tracksessie vrijrijden, brandstof, slijtage van remmen en banden, etc. Uiteraard heb je wel eigen risico bij eventuele plaatschade.

    Kosten worden mede bepaald door de dure Pagid racing remblokken en semi-slicks.
    937 racer


  2. #2
    Ingeschreven
    22/08/2010
    Berichten
    515

    Re: Trackday in een 944 basic rijden, intresse peiling

    Ik persoonlijk zou dat te duur vinden en dat geld liever in mijn 924 stoppen

    En het heeft natuurlijk ook wel iets om juist met je eigen 924 op een circuit te rijden

    Maar ik kan me op zich best voor stellen dat er interesse voor is


  3. #3
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Trackday in een 944 basic rijden, intresse peiling

    ok, eerlijk antwoord daar heb ik wat aan.
    937 racer


  4. #4
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Locatie
    Vreeland
    Berichten
    93

    Re: Trackday in een 944 basic rijden, intresse peiling

    De 924 lijkt me wel een geschikte auto daarvoor. is weer eens wat anders dan de BMW's of Sierra's.
    Het schade-risico vind ik altijd een vervelende factor. Daarom zou ik eerder mijn eigen 924 de sporen geven.


  5. #5
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Het gaat hier om een 944 niet om een 924
    De prijs lijkt mij wel enigszins redelijk


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #6
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Trackday in een 944 basic rijden, intresse peiling

    Ik denk inderdaad de prijs behoorlijk hoog ligt. Als je kijkt naar arrangementen bij Bleekemolen dan kan je bijvoorbeeld voor een kleiner bedrag het circuit op met een 911. Dat zal dan geen 20 minuten sessie zijn, maar dan krijg je wel ook terrein rijden met een 4x4, karten en een slipproef erbij.

    Als je doel is om echt te oefenen op het circuit dan is het misschien de moeite waard, maar voor mij zou het teveel geld zijn voor 20 minuutjes. Ik denk ook dat een deel van de lol van een trackday is dat je het met je eigen auto doet...


  7. #7
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Bij blekermolen mag je dan alleen trijntje rijden
    En het is een sessie van 4 à 5 ronden
    Ik heb het namelijk al eens gedaan
    Geeft niet het gevoel van een tracday
    Rijden is nu eenmaal duur
    De prijs is redelijk maar ik weet niet of je veel klanten krijgt


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #8
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Trackday in een 944 basic rijden, intresse peiling

    Het kan wel goedkoper maar dan moet ik er straatbanden opzetten en straat remblokken.

    Je bent echter aan een sessie vrijrijden al 30 euro kwijt en je verstookt ook wel 20 a 25 euro brandstof. Uiteraard heb je ook een stuk afschrijving van je motorblok.

    Waarschijnlijk ga ik de auto toch maar demonteren. De 924 turbo is toch nog een stuk spectaculairder!
    937 racer


  9. #9
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Trackday in een 944 basic rijden, intresse peiling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2 Bekijk Berichten
    Het kan wel goedkoper maar dan moet ik er straatbanden opzetten en straat remblokken.

    Je bent echter aan een sessie vrijrijden al 30 euro kwijt en je verstookt ook wel 20 a 25 euro brandstof. Uiteraard heb je ook een stuk afschrijving van je motorblok.

    Waarschijnlijk ga ik de auto toch maar demonteren. De 924 turbo is toch nog een stuk spectaculairder!
    Ik snap dat de kosten er gewoon zijn. Misschien zijn er mensen die er wel het geld voor hebben, voor mij als student zou het alleen te duur zijn in verhouding tot bijvoorbeeld het uitgebreidere totaalpakket van Bleekemolen (ook al is dat minder racen en meer hard rijden zoals Jim zegt).

    Als je echt een race ervaring wilt hebben dan kan ik me voorstellen dat dit juist een goede deal is, al helemaal als je je zorgen maakt over de slijtage aan je eigen auto.


  10. #10
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Trackday in een 944 basic rijden, intresse peiling

    Prijsverlaging, voor 30 euro kan je 20 minuten mee rijden in een 924 turbo :-)
    937 racer


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •