Results 1 to 9 of 9
  1. #1

    Oplichtertje op marktplaats

    Ik wil dit even aan jullie melden, voor het geval dat zij ook contact met jullie opneemt.

    Twee weken geleden heb ik een gezocht advertentie geplaatst op marktplaats voor een zwarte armsteun.

    Kreeg direct een malitje van: Lisa Klein van der Kooij dat zij hem had liggen en ik hem voor 50 euro mocht overnemen. Ik, zoals ik altijd doe, het geld overgemaakt en gewacht op het pakketje. Niks meer vernomen van haar dus maar even een mailtje gestuurd met de vraag of hij al verzonden was. Dit heeft ze zaterdag 1 september gedaan en ze stuurde ook een track and trace code mee in de mail.

    Op die track and trace code was niets te vinden op de site van de tnt dus nog maar even afgewacht en nog een mailtje naar haar gestuurd. Tot op vandaag nog niets vernomen, dus ben ik maar gaan googlen op haar bankrekeningnummer. En wat blijkt: oplichting eerste klas, bij een 50-tal mensen zoals ik.

    Ik ben bang dat ik die 50 euro niet meer terug ga zien, niet het einde van de wereld, maar wel enorm vervelend.

    Wees dus alert op deze truckjes van mevrouw van der Kooij.

    Gegevens:

    Mail: lisakleinvanderkooij@gmail.com
    Bank: 2018629433 t.a.v l van der kooij

    Ik las ergens dat ze in Middelburg woont.

    Er is ook al door de andere "gedupeerde" aangifte gedaan bij de politie. Is er nog iets wat ik zelf kan ondernemen, wellicht via haar bank?


  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    3,388

    Re: Oplichtertje op marktplaats

    Bedankt voor je melding hier. Jammer van de gang van zaken.
    Heb uiteraard even snel een check gedaan.

    Overgemaakt geld kun je helaas niet terug vorderen zonder toestemming van de andere partij.


  3. #3

    Re: Oplichtertje op marktplaats

    Nee klopt, ik heb wel zojuist de betreffende bank gebeld (even opgezocht via IBAN nummer). Gaat om de NIBC bank. Zij gaan hier even werk van maken en nemen contact met me op. Dit is gelukkig een wat kleinere bank dan ABN of Rabo, dus nemen het wat persoonlijker op.


  4. #4
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    spanbroek
    Posts
    4,533

    Re: Oplichtertje op marktplaats

    Ongeschreven marktplaats regels :
    Plaats nooit zoekkertjes
    Bied geen gratis knaagdieren aan (die gaan als slangen voer)
    Maak nooit geld over naar aangeboden elektronica maar haal het op
    Reageer niet op buitenlandse bieders
    Vraag altijd het adres en controleer of dat klopt
    Er woord ook vaak (te)hoog geboden op je spullen door handelaren die het zelfde aanbieden om zo de prijs hoger te doen lijken
    Vul ze zo maar aan
    Het is jammer van het mooie idee van mp maar je word vaak bedondert zonder je het weet


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #5

    Re: Oplichtertje op marktplaats

    tja achteraf is mooi wonen

    ik doe het eigenlijk al 6 jaar zo, en het is tot nu toe altijd netjes gegaan. Dus dit is weer een klapje in het gezicht van het goede vertrouwen hoop in de mensheid

    Voortaan maar wat meer informatie regelen.

    Ben overigens benieuwd waar de bank mee komt. Ben net nog gebeld dat ze er werk van gaan maken.


  6. #6
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Honselersdijk
    Posts
    82

    Re: Oplichtertje op marktplaats

    Volgende keer als je iets koopt kan je het onder rembours op laten sturen. Dan betaal je aan de deur bij de postbode als je het pakketje binnen krijgt. Zo doe ik het altijd en lijkt mij het veiligst voor de verzender en ontvanger.


  7. #7

    Re: Oplichtertje op marktplaats

    Wat ik ook altijd extra doe (geen idee of het werkt) is hier even checken

    https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

    En ik zou deze hier ook meteen melden.

    https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml


  8. #8

    Re: Oplichtertje op marktplaats

    Ik heb vaak als ik dingen te koop vraag dat er reacties komen van oplichters. Vraag altijd om foto's, vaak nemen ze niet de moeite om een foto van Google te halen. Vraag om meer info, je kan soms er wel uit opmaken dat ze totaal niet weten waar ze het over hebben.

    En de beste tip, tik het banknummer in op Google, voordat je geld overmaakt !

    - - - Updated - - -

    2018629433 - Google zoeken
    937 racer


  9. #9

    Re: Oplichtertje op marktplaats

    Ja de tips en dergelijke weet ik allemaal. Normaliter ga ik alleen nog een beetje uit van het goede van de mens Ging dus 6 jaar goed. Maarja nu maar voortaan wat voorzichtiger zijn.


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •