VW1302's 80er Porsche 924

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VW1302
    924 Wannabe
    • Feb 2008
    • 13

    VW1302's 80er Porsche 924

    Goedemorgen allemaal. Ik zal me hier maar even voorstellen.
    Ik ben Roel, en woon in Roermond. Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een rode 924 uit 1980 met wat werk. De enige foto's die ik momenteel heb zijn die uit de advertentie. Nieuwe foto's volgen nog.
    Feauteaus:


    Mijn autorijdende leven is begonnen in een groene VW 1302 (kever), die momenteel een complete restauratie tot germanlook kever ondergaat (944 remmen, typ4 motor en de hele reutemeteut).
    02 in betere tijden:

    Ik heb toen een 1300 blok gekocht, en omgebouwd naar een 1600 met twee enkele carbs en een spaghettie uitlaatje, maar die kon blijkbaar niet helemaal meekomen met mijn rechtervoet en is dus gesneuveld.

    Na een paar jaar in die auto gereden te hebben heb ik een 67er 1300 (ratlook) kever gekocht voor dagelijks gebruik, en deze lichtelijk geslammed (8cm versmalde en verlaagde vooras, dropped spindels, smartbandjes, etc.):
    <-- deze hoogte was alleen maar voor de foto hoor, op de straat had ik ruime grondspeling van ongeveer 4cm 8) ).
    Dit was een geweldige auto, maar helaas heb ik hem op een dag per ongeluk bij een wegversmalling met de medewerking van een Fiat lichtelijk ingekort. In verband met gebrek aan tijd heb ik hem toen maar verkocht (en ik heb er stiekem nog steeds spijt van ops: ).

    Omdat ik weer eens wat anders (veiligers , het is toch min of meer mijn dagelijkse auto) wilde ben ik toen op zoek gegaan naar een net belastingvrije auto, en is het uiteindelijk een 924 geworden. Wat een geweldige auto's, jammer dat ik ze niet eerder ontdekt heb. Vooral het verschil tussen de 34pk van mijn kever en de 125pk van de P is best een leuke vooruitgang 8) .

    Er is nogal wat werk aan de auto, en vermoedelijk zal hij nooit in showroomstaat komen (maar dat is ook niet mijn doel, en hij was niet te duur). Zo moet ik de hele lak aanpakken, zijn het dashboard en de voorstoelen gescheurd (maar goed, dat hoort dus blijkbaar bij de 924).
    Gister heb ik eventjes een paar dingen vervangen: distributieriem, spanrol, bougies, oliefilter, olie, brandstoffilter, v-snaar, koelvloeistof. De distributieriem was de eerste die ik ooit verving, en het viel me 100% mee, maar die bougies waren een ramp: in de tijd die ik eraan gespendeerd heb had ik met gemak mijn keverblok kunnen uitbouwen, bougies vervangen en weer inbouwen (en dat anderhalf keer), maar goed, het is gelukt.

    Voor de toekomst wil ik het interieur en de lak aan gaan pakken (en ik zeg nog niet hoe ik dit laatste ga doen, merken jullie vanzelf wel als het klaar is :lol: ). En als het allemaal meezit speelt er ook nog een "944-remmen-en-C2-velgen" idee door mijn hoofd, maar dat is geen pre, we zien wel.
    - 924 1980 Rood (Daily)
    - VW 1302 1972 Groen (In 12.858 stukjes)
  • Tom
    924 Freak
    • May 2007
    • 5361

    #2
    Re: VW1302's 80er Porsche 924

    Welkom, leuke Kever en mooie 924!
    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

    Comment

    • LWB
      924 Freak
      • Dec 2007
      • 3388

      #3
      Re: VW1302's 80er Porsche 924

      Hoi,

      welkom hier :-D
      groet,
      Laurens
      924 2.0 mj1984


      Lees hier de regels van 924forum.nl

      Comment

      • VW1302
        924 Wannabe
        • Feb 2008
        • 13

        #4
        Re: VW1302's 80er Porsche 924

        Dankjulliewel!

        Hier nog een paar foto's die ik net gemaakt heb. Sorry voor de kwaliteit, ik had alleen mijn telefoon bij me.

        - 924 1980 Rood (Daily)
        - VW 1302 1972 Groen (In 12.858 stukjes)

        Comment

        • M.B.H.
          924 Freak
          • Feb 2008
          • 6043

          #5
          Re: VW1302's 80er Porsche 924

          Ook welkom dat ziet er niet gek uit :lol:
          en zo te zien aardig orgineel Mooi man
          924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

          Comment

          • Tom
            924 Freak
            • May 2007
            • 5361

            #6
            Re: VW1302's 80er Porsche 924

            Dat dubbele pijpje staat 'm ook niet verkeerd.
            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

            Comment

            • q01z
              924 Freak
              • Jul 2007
              • 3217

              #7
              Re: VW1302's 80er Porsche 924

              ey welkom!

              mooie collectie kevers ook gehad die TE lage is wel super bruut..

              en je 924 mag er ook wezen! wel zonde van je bekleding, mjah dat is vaak zo bij 924's natuurlijk.. en wat Tom zegt.. dat dubbelloops-uitlaatje ziet er goed uit! lekker basic
              Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

              Comment

              • captainfrasca
                Administrator
                • May 2007
                • 3525

                #8
                Re: VW1302's 80er Porsche 924

                Welkom, Ik heb zelf ook een 1302, geweldig leuke auto's, lekker spartaans!! Hmm moet ik toch ook maar weer eens aan gaan werken, hij staat al te lang stil in de garage, schaam schaam.....
                Porsche isn't just a car, but a way of life!
                1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                Lees hier de regels van 924forum.nl

                Comment

                • Ik-rij-belastingvrij
                  924 Gek
                  • Dec 2007
                  • 1216

                  #9
                  Re: VW1302's 80er Porsche 924

                  Welkom, welkom
                  EINDELIJK iemand van bij mij uit de buurt 8)
                  Ik woon in Nederweert namelijk (30 km van Roermand, naast Weert).
                  Mooie Kevers!
                  Die foto van de groene zal wel gemaakt zijn tijdens het keverweekend in Budel?
                  De 924 die je hebt gekocht stond voor 1250 euro te koop, ik wou hier ook voor gaan kijken toen ik op zoek was.
                  Ik ben toen niet gaan kijken omdat de moeder van de eigenaar aan de telefoon kwam toen ik belde, de vorige eigenaar is namelijk een jonge jongen geweest met net zijn rijbewijs toch?
                  Dat vond ik samen met het feit dat de auto van 1977 is (en dus roest) reden genoeg om niet te gaan kijken oll:
                  Maargoed, super dat er iemand van het forum bij mij in de buurt woont :-D
                  Mischien is het een idee om samen naar de meeting te rijden :mrgreen:
                  Dan moet jij wel komen natuurlijk :wink:
                  Succes verder met het opknappen van je 924!
                  Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
                  Porsche 924S, 1989.

                  Comment

                  • Tom
                    924 Freak
                    • May 2007
                    • 5361

                    #10
                    Re: VW1302's 80er Porsche 924

                    Van 1980, volgens de eerste post...
                    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                    Comment

                    • Ik-rij-belastingvrij
                      924 Gek
                      • Dec 2007
                      • 1216

                      #11
                      Re: VW1302's 80er Porsche 924

                      Ow, in de tekst van MP stond 77 volgensmij oll:
                      Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
                      Porsche 924S, 1989.

                      Comment

                      • VW1302
                        924 Wannabe
                        • Feb 2008
                        • 13

                        #12
                        Re: VW1302's 80er Porsche 924

                        Dankjulliewel voor jullie reacties :!:

                        Originally posted by M.B.H.
                        Ook welkom dat ziet er niet gek uit :lol:
                        en zo te zien aardig orgineel Mooi man
                        Hij is niet echt helemaal origineel hoor. De uitlaat is een of andere Sebring brulpijp (iedereen vraagt of mijn uitlaat lek is :lol: :lol: ), en eerlijk gezegd vind ik hem net iets te ver naar buiten steken om echt mooi te zijn, maar goed, dat zijn details. Verder zit er een alu veerpootbrug onder de motorklep en zit er rechts naast de lichtschakelaar een schakelaar om manueel de koelfan achter de radiateur aan te zetten (ik ben er nog niet achter of die ook via een temp sensor werkt, zou wel handig zijn ). Verder zit er links onder het dashboard een drukknop die niks doet; ik kwam er gister achter dat er ook geen bedrading op aangesloten is oll: . En verder moet ik eerlijk toegeven dat ik nog niet echt genoeg verstand van de 924 heb om fatsoenlijk te kunnen bepalen wat nou wel en niet origineel is.

                        Originally posted by q01z
                        mooie collectie kevers ook gehad die TE lage is wel super bruut..
                        Die kever is niet TE laag hoor :wink: :lol: :lol: . Ik heb hem als daily gebruikt, en dat was best te doen (bij gebruik van een niergordel). De auto rijd nu in Haarlem weer als daily rond bij de nieuwe eigenaar.

                        Originally posted by !Ik-rij-belastingvrij!
                        Welkom, welkom
                        EINDELIJK iemand van bij mij uit de buurt 8)
                        Ik woon in Nederweert namelijk (30 km van Roermand, naast Weert).
                        Mooie Kevers!
                        Die foto van de groene zal wel gemaakt zijn tijdens het keverweekend in Budel?
                        De 924 die je hebt gekocht stond voor 1250 euro te koop, ik wou hier ook voor gaan kijken toen ik op zoek was.
                        Ik ben toen niet gaan kijken omdat de moeder van de eigenaar aan de telefoon kwam toen ik belde, de vorige eigenaar is namelijk een jonge jongen geweest met net zijn rijbewijs toch?
                        Dat vond ik samen met het feit dat de auto van 1977 is (en dus roest) reden genoeg om niet te gaan kijken oll:
                        Maargoed, super dat er iemand van het forum bij mij in de buurt woont :-D
                        Mischien is het een idee om samen naar de meeting te rijden :mrgreen:
                        Dan moet jij wel komen natuurlijk :wink:
                        Succes verder met het opknappen van je 924!
                        Die foto van de groene kever is gemaakt na afloop van een Cruisenight bij de Mac in Veldhoven in september 2006.

                        De 924 stond inderdaad voor 1250 te koop op MP (maar daar heb ik hem natuurlijk niet voor gekocht :wink: ). De eigenaar zal midden dertig geweest zijn en had een net huis, een hond en twee kleine kinderen, dus ik denk dat je toch in de war bent met een andere 924 op MP. Overigens is de auto echt van 1980 (tenminste, ik ga er van uit dat ik mijn autopapieren mag geloven :wink: ).

                        Samenrijden naar meetings lijkt me wel een strak plan, maar ik heb over het algemeen niet zo heel veel vrije tijd in de weekenden. Zijn er veel 924 meetings? Ik neem aan dat ik de 924 qua meetings niet kan vergelijken met de kever 8) .
                        - 924 1980 Rood (Daily)
                        - VW 1302 1972 Groen (In 12.858 stukjes)

                        Comment

                        • Space
                          924 Fan
                          • Feb 2008
                          • 617

                          #13
                          Re: VW1302's 80er Porsche 924

                          He nog een Keversiter erbij! Tof. Er zijn hier wel meer keverliefhebbers. Ik heb zelf een 1303 (die lichtblauwe op de cover van de Keverwereld). Goede keus de 924. Ik heb er ook eentje, nu twee weken al weer. Kom je ook naar de meeting op 6 april? Ben ook wel benieuwd naar de 924 meetings. De kever meetings heb ik een beetje gezien; met een 1303 wordt je toch met de nek aangekeken :wink:.

                          Gr,
                          Han
                          S power!

                          Comment

                          • VW1302
                            924 Wannabe
                            • Feb 2008
                            • 13

                            #14
                            Re: VW1302's 80er Porsche 924

                            Originally posted by Space
                            He nog een Keversiter erbij! Tof. Er zijn hier wel meer keverliefhebbers. Ik heb zelf een 1303 (die lichtblauwe op de cover van de Keverwereld). Goede keus de 924. Ik heb er ook eentje, nu twee weken al weer. Kom je ook naar de meeting op 6 april? Ben ook wel benieuwd naar de 924 meetings. De kever meetings heb ik een beetje gezien; met een 1303 wordt je toch met de nek aangekeken :wink:.

                            Gr,
                            Han
                            Ja inderdaad, ik ben ook keversiter, haha. Wie zijn er dan nog meer van KS? En je 1303 kende ik trouwens al, wat een stoer apparaat is dat toch zeg.
                            Misschien een stomme vraag, maar heb ik een paar jaar geleden niet bij jou dat 1300AB keverblokje gekocht in Wijchen? Volgens mij was jij dat, toch?
                            De kevermeetings ben ik eerlijk gezegd nog niet op uitgekeken hoor.
                            Inderdaad jammer dat de 02 en de 03 zo'n ondergewaardeerde modellen zijn.

                            Ik weet nog niet of ik naar de meeting van 6 april ga, ik moet eens kijken of ik dan vrij heb.
                            - 924 1980 Rood (Daily)
                            - VW 1302 1972 Groen (In 12.858 stukjes)

                            Comment

                            • LWB
                              924 Freak
                              • Dec 2007
                              • 3388

                              #15
                              Re: VW1302's 80er Porsche 924

                              zo heeft elk merk wel een:


                              HEEEELE GROTE HAAKJES...ondergewaardeerd model....HELEEEE GROTE HAAKJES. :mrgreen:

                              blijft gewoon top zón kever. (en wie had die ook al weer ontworpen..... :wink: )
                              groet,
                              Laurens
                              924 2.0 mj1984


                              Lees hier de regels van 924forum.nl

                              Comment

                              Working...
                              X