Pagina 2 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41
  1. #11
    Ingeschreven
    23/05/2010
    Berichten
    29

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    Bedankt alvast voor je aanbod, zogauw ik e.e.a. gecheckt heb dan meld ik het resultaat hier op het forum. Kom ik er niet uit dan zal ik je hulp inroepen. Enig idee of het blijven draaien van de pomp danwel met of zonder lopende motor de pomp kan beschadigen of wordt de systeemdruk mechanisch gecontroleerd via de brandstofdrukklep? Ik ben me ervan bewust dat het electrische probleem kortsluiting kan geven.


  2. #12
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    het is verder geen probleem voor de pomp, de druk wordt afgeregeld en het teveel aan peut vloeit weer terug naar de tank. Maar ik neem aan dat je de accupool losgooit?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #13
    Ingeschreven
    23/05/2010
    Berichten
    29

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    Update. Massa aansluingen gecontroleerd. Een stekker op de massa aansluiting aan het motorblok zat los die heb ik vastgezet, verder geen slechte massa gevonden. Probleem noch hetzelfde. Weet iemand de kabelkleuren die op het brandstofrelais zitten?


  4. #14
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    heb je de dikke massakabels ook doorgemeten? hebben vaak inwendige breuken waardoor ze teveel weerstend hebben.

    de kleurcoderingen kun je bv hier vinden: http://www.porsche924-944.nl/schema/...grams_924.html
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  5. #15
    Ingeschreven
    23/05/2010
    Berichten
    29

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    Ik heb de weerstand gemeten tusen accu en motor en op de kabel van motor naar grondplaat tegen schutbord waar de aansluiting zit van de dikke kabel bij de bobine. Weerstand 0.00. Ik ga even het schema bekijken op de link die je gestuurd hebt.

    ---------- Post added at 15:10 ---------- Previous post was at 14:52 ----------

    Als ik het schema lees kom ik tot de conclusie dat de transistor in het relais weleens de boosdoener kan zijn. Of de massa aan het relais niet goed is. Ga ik nu even meten.

    ---------- Post added at 15:16 ---------- Previous post was at 15:10 ----------

    Massa verbinding aan het relais is goed (0.00). Is het relais misschien toch defect?


  6. #16
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    Bij mij was jaren geleden het probleem dat het relais defect was en dat ik onderweg gewoon stil kwam te staan. Relais toen vervangen, de garage vertelde mij dat er een breuk op het printplaatje de oorzaak was. Je kan het proberen met een ander relais, of kijken of de solderingen op de print geen haarscheurtjes hebben.
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


  7. #17
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    ik heb nog een goed relais voor je liggen: 477 906 059. PB maar als je interesse hebt.
    937 racer


  8. #18
    Ingeschreven
    23/05/2010
    Berichten
    29

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    Vandaag het brandstofrelais vervangen. Dit relais begint ook te ratelen dus hier ligt het niet aan. iemand nog suggesties?


  9. #19
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    het witte blokje achterop je contactslot misschien? Is het ratelen regelmatig, als net een soort trom of is het onregelmatig?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  10. #20
    Ingeschreven
    23/05/2010
    Berichten
    29

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    Het ratelen begint enige tijd na het starten. Als de motor ongeveer een minuut draait begint het ratelen. De snelheid van het ratelen gaat steeds sneller, waarbij de motor steeds slechter gaat lopen. Dit laatste wijt ik aan mogelijk te lage brandstofdruk doordat de brandstofpomp niet voldoende stroom meer krijgt. Je zou kunnen stellen dat de schakelaar onder de luchtweger een verbinding maakt waardoor de bekrachtiging van het relais wordt verstoord. Neem je die stekker los dan houdt het ratelen op maar blijft de brandstofpomp continu bekrachtigd. Draai ik het contactslot uit dan stopt de motor met lopen. Zet ik contact dan weer aan zonder te starten dan hoor je dat de brandstofpomp constant draait.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •