Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16

Onderwerp: remytjuh1994

Ingeschreven
    05/06/2012
    Vandaag heb ik de 924 helaas uit moeten zwaaien, na er 2 jaar plezier van te hebben gehad. En ook zeker veel geleerd te hebben! Ik zal af en toe nog eens t forum in de gaten houden voor n meeting! Lijkt me leuk om bij te zijn als liefhebber, maar niet meer als eigenaar. Op mijn verlanglijstje staat voor over een paar jaar een 924S, zodra er geld en tijd is!

Groetjes Remy
    Porsche 924 bj 1981 modjr 1980
    Suzuki Swift Eco 1.0 2002

Ingeschreven
    26/03/2011

Re: remytjuh1994

jammer, heb je de koper op het forum gewezen?
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

Ingeschreven
    05/06/2012
    Jazeker, misschien zien we hem hier nog terug!

Ingeschreven
    05/06/2012

Pffffffttt, ik zal hier eens wat stof afblazen!

Na 6 jaar afwezigheid en zonder Porsche te zitten ben ik weer terug! Gelukkig nu wat jaartjes ouder geworden, ietsjes verstandiger én wat meer verstand en ervaring van de autotechniek.

Nou ja, dit avontuur begon halverwege januari toen ik per ongeluk op Facebook een oproep langs zag komen (via-via kennis) dat iemand een nieuwe eigenaar zocht voor een Porsche 924 uit 1980. De auto was van hun vader geweest, die was 1,5 jaar geleden overleden, en ze wilden graag zien dat de auto in goede handen terecht zou komen i.p.v. zo de veiling op te gaan. Nou, na wat contact heen en weer wat foto's en info gekregen, auto stond al 5 jaar stil in een garagebox in Tilburg. Zodoende zat ie flink onder het stof, banden waren compleet leeg, maar hij leek wel redelijk compleet. Dus, laatste week van januari wezen kijken en direct weer verliefd natuurlijk! Het zijn zulke ongelofelijk prachtige wagens, en ik zag toen al dat er best wat potentie in deze wagen zou kunnen zitten. Én voor deze prijs (€1000) kon ik hem uiteraard niet laten staan!

31 januari was het dan eindelijk zo ver;

De bus van mijn werk geleend, met de auto-ambulance van een bevriend bedrijf, en lekker opgehaald vanuit Tilburg naar Den Bosch.

Toen kwam de technische uitdaging, lopend krijgen én kijken hoe hij er APK-technisch uitzag.
    Na nieuwe benzine, schoonmaken van de injectoren (gelijk nieuwe o-ringen geplaatst) en nieuwe bougies was het eigenlijk gelijk starten-lopen!
    Op technisch vlak heeft de vorige eigenaar er flink wat aan lopen sleutelen. De remleidingen (koper) en slangen rondom zijn nieuw, nieuwe draagarmen en stabilisatorrubbers voor, spoorstangen nieuw, deel van de uitlaat nieuw, ik kan zo nog wel ffkes doorgaan.

Toch nog zelf lekker aan t sleutelen gemoeten;

- Koppelingskabel vervangen (was gebroken tijdens de eerste proefrit )
    - Remmen ff losgehaald, schoonmaken en invetten.
    - Oliewissel + filter uiteraard
    - Nieuwe ruitenwissers voor + achter
    - Raamkrukjes vervangen (nieuw €2,48 bij Autodoc)
    - Nieuwe pookhoes
    - Nieuwe gasveer achterklep
    - 4x nieuwe Vredestein banden op de originele 14" velgen
    - Distributieriem en v-snaar liggen klaar, distributiekap alvast gedemonteerd en weer mooi zwart gespoten. (scheelt heel wat voor het aanzicht)
    - Nu nog eventjes in afwachting van een set bougiekabels, cilinder 2 slaat door.
    - Nieuwe APK sinds 11-03-2020, voor 2 jaar
    - Kilometerteller gerepareerd via een linkje op dit forum, tandwieltje was gebroken waardoor de teller niet meer opliep. (stond sinds 1996 stil)

Nouja, ik heb nog wat te sleutelen voordat er weer lekker mee gereden kan gereden. Maar gelukkig is alles overzienbaar en doe ik het met plezier, als technisch alles "oké" is gaan we beginnen aan het interieur en exterieur. Die hebben hier en daar ook echt flinke aandacht nodig!

Zo, dat waren wat foto'tjes en mijn voorstelronde. Ik ben erg benieuwd of mensen deze auto herkennen of eventueel de vorige eigenaar gekend hebben gezien de stickers van de Porsche 924 club!
    Laatst gewijzigd door remytjuh1994; 18/03/2020 om 21:34.

Ingeschreven
    03/01/2008

Mooi exemplaar hoor
    Ik heb veel met deze club gedaan maar herken de auto niet

porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve

Ingeschreven
    31/08/2014