mijn ride

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scotch
    924 Fan
    • Oct 2011
    • 350

    [Project] mijn ride

    Hè, Ik dacht dat het nu wel eens tijd werd om een project aan te maken voor mijn ride, hij staat voorlopig stil...

    Afgelopen weekend op en neer naar Berlijn gereden en ben achter waarom ik de laatste weken in eens olie aan het lekken was. Een forse overdruk in het Carter. Nu heb ik gisteren een cilinder lekkage test gedaan en cilinder 1 en 2 lekken flink langs de zuigerveren. 3 en 4 zijn nog in orde. Nu wil ik bekijken wat het zou gaan kosten om het te repareren.

    Kosten bij benadering:
    Koppakking set €150,-
    Zuigerveren €125,- voor vier cilinders
    Vervangen olie en filter €40,-
    Kop vlakken €? Is dit noodzakelijk?

    Honen, als het moet:
    Setje €50
    Laten doen €200

    Werk:
    Denk dat het binnen 10 uur goed te doen is?

    Als ik het zo zie ben je al snel meer dan €400 kwijt dan is een vervangend blok misschien handiger. Ik ben benieuwd wat jullie denken dat verstandig is.
  • 924turbo2
    924 Freak
    • Dec 2007
    • 2956

    #2
    re: mijn ride

    je moet eerst je cilinderwanden en zuigers meten voordat je er wat zinnig over kan zeggen.
    937 racer

    Comment

    • M.B.H.
      924 Freak
      • Feb 2008
      • 6043

      #3
      re: mijn ride

      Originally posted by Scotch View Post
      Hè, Ik dacht dat het nu wel eens tijd werd om een project aan te maken voor mijn ride, hij staat voorlopig stil...

      Afgelopen weekend op en neer naar Berlijn gereden en ben achter waarom ik de laatste weken in eens olie aan het lekken was. Een forse overdruk in het Carter. Nu heb ik gisteren een cilinder lekkage test gedaan en cilinder 1 en 2 lekken flink langs de zuigerveren. 3 en 4 zijn nog in orde. Nu wil ik bekijken wat het zou gaan kosten om het te repareren.

      Kosten bij benadering:
      Koppakking set €150,-
      Zuigerveren €125,- voor vier cilinders
      Vervangen olie en filter €40,-
      Kop vlakken €? Is dit noodzakelijk?

      Honen, als het moet:
      Setje €50
      Laten doen €200

      Werk:
      Denk dat het binnen 10 uur goed te doen is?

      Als ik het zo zie ben je al snel meer dan €400 kwijt dan is een vervangend blok misschien handiger. Ik ben benieuwd wat jullie denken dat verstandig is.
      Kijk je naar de Kosten Dan is het om het even ++++++++++++ als je de hele handel klaar hebt weet je wat je hebt.
      Koop je een goed blok met de kop er nog op +++en bouw je de rest over dan zul je ongeveer het zelfde kwijt zijn .
      Maar het blijft altijd+++++++++++++++++++++++++++++++++ een gok hoe goed is dat blok wat je koopt ?????
      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

      Comment

      • ArvidW
        924 Gek
        • Aug 2008
        • 1035

        #4
        re: mijn ride

        Als je zuigerveren af zijn dan is de rest waarschijnlijk ook niet al te nieuw meer. Een ruim blok gaan honen en daarna de gesleten zuigers met nieuwe zuigerveren er terug in monteren lijkt mij niet de beste oplossing.

        Je kunt beter eens bij Martin gaan kijken of hij nog een net onderblok heeft liggen. Als je geluk hebt mag je misschien zelfs ter plekke het onderblok uit elkaar trekken en zuigers, veren, wanden en lagerschalen controleren op slijtage?

        Mijn ervaring is dat je prima onderdelen kunt uitwisselen. Mijn blok bestaat uit onderdelen van 6 verschillende (sloop) blokken en heeft hele nette compressie waardes, hoge oliedruk, perfecte koeling en loopt nog soepel ook.
        Last edited by ArvidW; 20-11-12, 11:35.
        Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

        Comment

        • Scotch
          924 Fan
          • Oct 2011
          • 350

          #5
          re: mijn ride

          Klopt helemaal. Lastige is dat ik ook al een beetje aan het rondkijken was naar een 924s of 944s ging hem waarschijnlijk toch te koop zetten op termijn. Nu kan ik haast beter gaan kijken of ik hem in indelen verkoop...

          Ik heb de auto nu achterin de werkplaats staan en ga van de week eens wat spullen afbouwen om te kijken hoe goed/slecht het er uitziet. Als ik meer weet post ik foto's. Je krijgt de zuigers er waarschijnlijk niet uit via de carterpan?

          Comment

          • jimfrey944
            Administrator
            • Jan 2008
            • 4533

            #6
            Ik weet niet hoe de staat is en de waarde van je 924
            Slopen van een echte sloper brengt als je geduld heb met verkopen van onderdelen 700 tot 900 € op
            Als hij iets netter is mooi interieur enz
            Is dat iets meer
            Ruilblok zou het beste zijn als je hem toch wil verkopen
            Die heb je voor 200 €
            Of je verkoopt hem zo
            sigpic

            porsche 924 martini 1977
            porsche 924 50 Jahre edition 1982
            BMW X3 3.0 high exclusieve

            Comment

            • Scotch
              924 Fan
              • Oct 2011
              • 350

              #7
              re: mijn ride

              Ik had verwacht zo rond de 1000 euro uit te komen als ik hem in onderdelen verkoop. Maar misschien is 700 wel realistischer. Zou sowieso een eeuwigheid duren denk ik. Hij ziet er verder netjes uit (behalve de voorstoelen) en rijd echt heel goed. Als ik prijzen op marktplaats een beetje volg denk ik dat hij vorige week nog rond de 2500 euro had mogen kosten.

              Ik zag op mp een paar blokken staan prijs varieert tussen 100 en 300 euro. Blijft wel een risico grote kans op rotte keer ringen als hij lang heeft stilgestaan. Misschien iemand hier nog wat in de aanbieding?

              Ik ga sowieso de kop er af halen dan weet ik iig wat ik heb.
              Last edited by Scotch; 20-11-12, 13:15.

              Comment

              • jimfrey944
                Administrator
                • Jan 2008
                • 4533

                #8
                Ik heb nog een stuk of 6 blokken staan
                Als je interesse heb geef je maar een pb
                sigpic

                porsche 924 martini 1977
                porsche 924 50 Jahre edition 1982
                BMW X3 3.0 high exclusieve

                Comment

                • M.B.H.
                  924 Freak
                  • Feb 2008
                  • 6043

                  #9
                  re: mijn ride

                  Originally posted by ArvidW View Post
                  Als je zuigerveren af zijn dan is de rest waarschijnlijk ook niet al te nieuw meer. Een ruim blok gaan honen en daarna de gesleten zuigers met nieuwe zuigerveren er terug in monteren lijkt mij niet de beste oplossing.

                  Je kunt beter eens bij Martin gaan kijken of hij nog een net onderblok heeft liggen. Als je geluk hebt mag je misschien zelfs ter plekke het onderblok uit elkaar trekken en zuigers, veren, wanden en lagerschalen controleren op slijtage?

                  Mijn ervaring is dat je prima onderdelen kunt uitwisselen. Mijn blok bestaat uit onderdelen van 6 verschillende (sloop) blokken en heeft hele nette compressie waardes, hoge oliedruk, perfecte koeling en loopt nog soepel ook.
                  Ja hoor er ligt hier nog wel het en ander op het schap.
                  Kom maar langs.
                  924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                  Comment

                  • Scotch
                    924 Fan
                    • Oct 2011
                    • 350

                    #10
                    re: mijn ride

                    Beide bedankt voor het aanbod! Ik ga eerst maar eens onderzoeken wat de staat is van mijn motor

                    Comment

                    • Scotch
                      924 Fan
                      • Oct 2011
                      • 350

                      #11
                      Re: mijn ride

                      Vandaag alles van het blok afgebouwd zodat de kop eraf kan en eventueel het hele blok eruit kan. Zometeen even kijken of ik de juiste sleutel vind bij de Hornbach voor de kopbouten dan kan ik kijken hoe het er van binnen bij staat. Of is het handiger gelijk het hele blok eruit te trekken?

                      Wat ik nu al tegenkwam:
                      Verdeelkap was beschadigt aan de binnezijde
                      Nokken zijn licht beschadigt
                      Bobine heb ik een deel van afgebroken bij het uitbouwen, was helemaal bros
                      D riem was een tand versprongen denk ik, kon het niet helemaal goed zien

                      Heb de nodige foto's gemaakt dus er komen ook nog wat beelden aan.

                      Comment

                      • M.B.H.
                        924 Freak
                        • Feb 2008
                        • 6043

                        #12
                        Re: mijn ride

                        als het goed is zitten de hijshaken boven aan de kop geschroeft dus ja die zijn wel handig als je het blok eruit wilt tillen
                        ook als je hem onderlangs laat zakken is dat handig dat je hem op kunt hangen
                        maar je kunt altijd de kop weer even terug svchroefen of iets anders verzinnen.
                        924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                        Comment

                        • Scotch
                          924 Fan
                          • Oct 2011
                          • 350

                          #13
                          Re: mijn ride

                          Net nog even de kop eraf getrokken, ik ben eigenlijk best positief als ik het zo zag.

                          Cilinder 1 en 2 zijn niet beschadigt. Maar er zijn ook geen hoonsporen meer te zien. In cilinder 3 en 4 zijn de hoonsporen nog zichtbaar. Kleppen zien er volgens mij nog prima uit.

                          Morgen weer een nieuwe dag, dan de koppaking eraf, alles schoonmaken en eens kijken of ik een zuiger eruit kan trekken.

                          Hier wat foto's

                          De verdeler (6maanden oud) met flinke beschadigingen.
                          IMG_3474.jpgIMG_3475.jpg

                          De kapotte bobine (heb ik net gesloopt met los draaien)
                          IMG_3478.jpg

                          De beschadigingen op de nokken:
                          IMG_3479.jpgIMG_3480.jpg

                          Vlak voordat de kop eraf ging:
                          IMG_3481.jpg

                          De cilinders:
                          IMG_3484.jpg

                          1 + 2 (met lekkage)
                          IMG_3482.jpg

                          3+4
                          IMG_3483.jpg

                          En de kleppen

                          IMG_3485.jpgIMG_3486.jpg
                          Attached Files

                          Comment

                          • M.B.H.
                            924 Freak
                            • Feb 2008
                            • 6043

                            #14
                            Re: mijn ride

                            Je hebt heel veel speling op de as waar de rotor op zit als ik je verdelerkap zo zie
                            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                            Comment

                            • Scotch
                              924 Fan
                              • Oct 2011
                              • 350

                              #15
                              Re: mijn ride

                              Ik zal morgen eens voelen hoeveel speling hij heeft. Hoeveel ruimte mag er ongeveer op zitten? Het kan deels ook komen omdat ik laatst de per ongeluk de verdelerkap half los trok terwijl de motor liep...

                              Verder nog op of aanmerkingen bij de foto's of moet ik betere foto's maken?

                              Comment

                              Working...
                              X