924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar links

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marabou
    924 Wannabe
    • Dec 2014
    • 19

    924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar links

    Hoi Hoi

    Ik heb sinds kort een kloppend geluid rechts achter tijdens het rijden.

    Het kloppend geluid is het best te horen als ik rustig door de een bocht naar links ga.
    Op lage toeren is het het hardste te horen.. bij hogere toeren kan je het nog lichtjes horen.
    Als ik naar rechts draai is het geluid weg totdat ik weer recht rij dan komt het weer even op.
    Als de koppeling ingedrukt word hoor ik het niet.
    Heb al nieuw vet in de rubbers gedaan van de cardan maar dat helpt niet.
    Ik heb laats wel mijn remschoenen vervangen en de moer van rechter achterwiel zat wel heel stevig vast en heb dan ook heel wat moeite gehad om die te lossen.
    Ben nu helemaal gefocust op het geluid waardoor ik het nog harder ga horen :-(
    Iemand een idee?
  • ptol
    924 Gek
    • Jun 2011
    • 1261

    #2
    Re: 924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar li

    Homokineet?

    Comment

    • M.B.H.
      924 Freak
      • Feb 2008
      • 6043

      #3
      Re: 924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar li

      Die moer moet je ook stevig vast trekken 350 nm
      Als je het wiel van het wegdek is heb je dan veel speling op de lagers ??
      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

      Comment

      • Marabou
        924 Wannabe
        • Dec 2014
        • 19

        #4
        Re: 924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar li

        Neen.. geen spelling.. maar ik denk dat die misschien nog een slag verder mag aangedraaid worden.

        Comment

        • Marabou
          924 Wannabe
          • Dec 2014
          • 19

          #5
          Re: 924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar li

          Homokineet voorzien van nieuw vet en geen spelling.

          Comment

          • -Bassie-
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 4367

            #6
            Re: 924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar li

            klinkt als een verrot wiellager, wiel wel goed vast gezet? en die centrale moer moet ook weer super strak vast 350nm.
            geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

            Comment

            • jimfrey944
              Administrator
              • Jan 2008
              • 4533

              #7
              Re: 924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar li

              Kloppend geluid is vaak homogeniteit werk
              Ze kunnen versleten zijn je ziet het nouwlijks met het blote oog maar maken wel een kloppend geluid vooral bij bochtenwerk
              Maar zet eerst je remtrommels maar goed vast
              sigpic

              porsche 924 martini 1977
              porsche 924 50 Jahre edition 1982
              BMW X3 3.0 high exclusieve

              Comment

              • Marabou
                924 Wannabe
                • Dec 2014
                • 19

                #8
                Re: 924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar li

                Ok hier ben ik weer..
                Het kloppende geluid is er nog steeds met het verschil dat het er constant is..
                Het is hardere als ik de koppeling los heb en minder als ik de koppeling indruk.
                Ik heb de moeren aangedraaid en het wiel links bestuurderskant heeft spelling.. Ik krijg de moer absoluut niet strakker gezet.
                Het kloppend geluid klinkt rechts maar het linker wiel heeft spelling.
                Zijn dat de kogellagers die stuk zijn? Alvorens ik het hele ding uit elkaar haal.

                Comment

                • -Bassie-
                  924 Freak
                  • Oct 2008
                  • 4367

                  #9
                  Re: 924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar li

                  kloppend geluid kan nog steeds uit je homokineet komen, ik had laatst het ook met een auto die klopte als een gek
                  geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                  Comment

                  • Marabou
                    924 Wannabe
                    • Dec 2014
                    • 19

                    #10
                    Re: 924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar li

                    Bedankt Bassie voor de snelle reactie.
                    Hoe weet ik nu of het de rechts of de linkse is?
                    Heb hier een reserve cardan liggen.

                    Comment

                    • jel
                      924 Fan
                      • May 2012
                      • 407

                      #11
                      Re: 924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar li

                      Hier ook gehad, was homokineet..

                      Comment

                      • M.B.H.
                        924 Freak
                        • Feb 2008
                        • 6043

                        #12
                        Re: 924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar li

                        Kan ook je dif zijn kijk maar eens of je daar speling op je lagers hebt.
                        924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                        Comment

                        • jimfrey944
                          Administrator
                          • Jan 2008
                          • 4533

                          #13
                          Re: 924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar li

                          Gewoon eerst de homokeneeten opnieuw in het vet zetten dat is een redelijk makkelijk klusje
                          Even niet verder kijken anders raak je verdwaald in de opties en mogelijkheden
                          Je bent er al lang me bezig en je heb nog niets van onze tips uitgevoerd
                          Als je steeds de zelfde vragen blijft stellen los je je probleem niet op
                          Hup aan de gang en een schop voor je kont van mij
                          sigpic

                          porsche 924 martini 1977
                          porsche 924 50 Jahre edition 1982
                          BMW X3 3.0 high exclusieve

                          Comment

                          • o.stijn.o
                            924 Gek
                            • Jul 2011
                            • 879

                            #14
                            Re: 924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar li

                            Hoe moet je deze vetten? De stofkap naar achter trekken en gewoon dik vet tussen proppen?

                            Comment

                            • M.B.H.
                              924 Freak
                              • Feb 2008
                              • 6043

                              #15
                              Re: 924 1983 | 924 1983: kloppend geluid rechts achter vooral bij het draaien naar li

                              Originally posted by o.stijn.o View Post
                              Hoe moet je deze vetten? De stofkap naar achter trekken en gewoon dik vet tussen proppen?
                              Aandrijfas demonteren is het beste , homokeneten demonteren hoeft niet perse. Maar om goed schoon te maken is dat ook een must.
                              En dan moliekoot vet er in.
                              924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                              Comment

                              Working...
                              X