Pagina 7 van de 14 EersteEerste ... 34567891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 133
  1. #61
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Het gaat van kwaad naar erger... Gisteren dacht ik even leuk te rijden met de 924, maar hij viel onder het rijden uit. Als ik de sleutel omdraaide hoorde ik wel de startmotor draaien en alle geluiden die erbij hoorde, maar hij sloeg niet meer aan. Het vreemde was dat er, ook na best veel doorstarten, er vrijwel geen benzinegeur was. Hebben jullie wellicht een idee waar ik naar zou kunnen kijken?


  2. #62
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Benzinepomp in dat geval, of even relais doorverbinden en dan starten?

    Witte blokje al wel gedaan?


  3. #63
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Het vreemde is, mijn brandstofpomp is vorig jaar al vervangen. Het witte blokje is onderweg, even kijken of ik daar binnenkort even tijd voor kan maken, dit lost waarschijnlijk sowieso het probleem op dat de stekker aan de achterkant steeds eruit wordt gedrukt op. Ik hoop dat het dan ook het benzineprobleem oplost, en anders ga ik kijken voor die relais. Zijn daar nog goede adresjes voor? Beide onderdelen zijn best prijzig, dus ik zou graag weten hoe ik er zeker van kan zijn dat het ofwel de relais is of de pomp, hoe kan ik dit het beste testen?
    Bij voorbaat dank!


  4. #64
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Zou eerst het witte blokje doen. Die stuurt eea ander in de auto.
    Zoals het ontstekingskastje. Die geeft op zijn beurt signaal naar o.a. startmotor en bobine. Bobine vervolgens via het relais naar de brandstofpomp.
    Vandaar goed om even te checken of de pomp wel loopt. Evt met doorverbinden kun je dus doormeten of er wel stroom naar je pomp gaat.
    Andere optie is controleren of je verstuivers wel benzine geven.

    Maar als eea met het blokje begonnen is, zou ik daar eerst gaan zoeken. Hij liep hiervoor toch gewoon?
    Project 924....and nice driving


  5. #65
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Goed, het witte blokje zit er sinds een goeie week weer in, daar lag het echter helaas niet aan. Het was uiteindelijk toch de brandstofpomp relais. Daar zit inmiddels ook een nieuwe in en de auto werkt weer perfect. Heerlijk gecruised de afgelopen dagen maar helaas meteen weer wat gesloopt.
    Het gaat hier om een klein plastic houdertje bij het slot van de achterklep. Tussen het plaatje achter het slot en de twee buisjes die daar vandaan lopen zitten 2 kleine plastic houdertjes, een hiervan is nu afgebroken. Het buisje zit nu dus in een veel te groot gat en het is dus elke keer weer de vraag of de achterbak open gaat zonder dat ik zelf via de binnenkant aan het buisje moet trekken.
    Ik heb het onderdeel gevonden op rosepassion, echter is dat dingetje een mooie 0,25 euro.... met 13 euro verzendkosten erbij. Wellicht hebben jullie betere ideeën of er zelf nog een liggen.
    klemmetje.jpg

    In ander nieuws, ik heb een bestelling binnen met een revisieset voor de trommels achter, en 2 te slijpen sleutels, zodat ik eindelijk wat kan gaan doen aan het slotenprobleem!


  6. #66
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Even belle met Alpo, zandvoort


  7. #67
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldbm Bekijk Berichten
    Even belle met Alpo, zandvoort
    Gewoon Alpo ff mailen. Kosten 19 cent per stuk. Ik heb er vorige week 2 besteld en met verzendkosten erbij was ik 4,69 kwijt.
    info@alpo.nl


  8. #68
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Heren, na een aantal maanden probleemloos gereden te hebben met de 924, is nu de ophanging van de rechter koplamp gebroken. Deze ging een tijdje al wat stroever waardoor ik steeds de zekering van de koplampmotor moest vervangen, dus ik denk dat het gewoon allemaal wat broos en oud is geworden.
    Bij Rosepassion is dit onderdeel alleen 20 euro per stuk, kennen jullie een betere leverancier of heeft een van jullie er misschien een paar liggen?
    20170916_150834.jpg
    20170916_152508.jpg
    20170916_152538.jpg

    Hebben jullie misschien ook nog tips om het V vormige haakje weer op zijn plek te krijgen? Daar zit een aardig sterke veer omheen namelijk.
    Bij voorbaat dank!


  9. #69
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ptol Bekijk Berichten
    Gewoon Alpo ff mailen. Kosten 19 cent per stuk. Ik heb er vorige week 2 besteld en met verzendkosten erbij was ik 4,69 kwijt.
    info@alpo.nl
    Wederom Alpo zou ik zeggen!


  10. #70
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Ik heb sinds kort een snerpend geluid onder de motorkap. Het rare is alleen dat dit sporadisch gebeurd. Het is erger als de motor koud is en het komt meestal als ik terug schakel met redelijk hoge toeren. De v-snaar en distributieriem staan allebei nog goed strak en zien er niet verkeerd uit, maar ik kan het geluid niet recreëren als ik niet in een versnelling ben. Als het snerpende geluid er is kan ik door de koppeling even in te drukken het weer weg laten gaan. Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik hier vanaf zou kunnen komen?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •