Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 42
  1. #1
    Ingeschreven
    03/08/2009
    Berichten
    87

    924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    Hoi iedereen,

    Ik heb vanwege ziekte 2 weken niet in mijn 924 kunnen rijden. Nu besloot ik gister om de auto weer een paar lekker rondjes snelweg te laten zien om alles weer draaiend te hebben gehad. Ik stap mijn auto in, probeer te starten en krijg helemaal niks terug. Voordien heeft de wagen perfect gelopen. Ik geprobeerd te starten tot mijn accu leeg was. en dit daarna 2x herhaald nadat ik thuis de accu weer aan de lader had gehangen. Bij de 2de keer liep de wagen opeens na 2 rondjes van de startmotor. Ik heb hem toen ongeveer een minuutje laten lopen en toen alles goed leek heb ik de wagen uitgezet en de accu weer netjes geheel vastgemaakt in de bak.

    Nu probeerde ik dus weer te starten en heb precies hetzelfde, auto wil weer niet lopen. Heb de accu nu al 2x opnieuw volgeladen thuis maar de wagen blijft weigeren.

    Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Brandstofpomp is in orde, deze is afgelopen jaar vervangen en anders zou de wagen de eerste keer ook niet een minuut zonder problemen kunnen lopen totdat ik de motor weer uitschakelde.

    Hoop dat iemand mij verder kan helpen, alvast veel dank!


  2. #2
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    bij koud weer (zoals nu)heeft de accu minder capaciteit
    en kan zo van het een op het andere moment op zijn:Cry:
    evt vervangen accu
    think PORSCHitive


  3. #3
    Ingeschreven
    03/08/2009
    Berichten
    87

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaas 924 Bekijk Berichten
    bij koud weer (zoals nu)heeft de accu minder capaciteit
    en kan zo van het een op het andere moment op zijn:Cry:
    evt vervangen accu
    Accu is volgens de indicatie nog in goede staat, het is een 54amp accu en het kromme is dat de startmotor wel zonder moeite wordt rondgesponnen voor 30s ongeveer, daarna hoor je dat de accu leeg raakt en dat ik hem weer opnieuw moet laden. Het zou wel kunnen verklaren waarom hij na een hele nacht aan de oplader wel starte netaan en na ongeveer 4 uur overdag te laden (uurtje of 5 korter) hij niet wil starten.

    Zou proberen met startkabels een idee zijn? dan laat ik een vriend langskomen met zijn vrachtwagen 12v accu :-)


  4. #4
    Ingeschreven
    30/08/2009
    Berichten
    311

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    als ik jou was zou ik een gell accu kopen zon yellowcap dan heb je nooit meer last van je accu


  5. #5
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    Het is wel verstandig om iemand langs te laten komen , maar gebruik daar maar een normale accu voor, volgens mij is het niet verstandig om een te grote accu op een andere accu aan te sluiten.

    Als de auto nu wel zou starten met de startkabels , ligt het waarsch. wel aan je accu
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  6. #6
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    als je accu na 30sec as leeg geraakt vervang deze dan maar is toch een teken dat deze niet al te best meer is


  7. #7
    Ingeschreven
    03/08/2009
    Berichten
    87

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    Ik ga het morgen even proberen met de accu van een vriend, en inderdaad ik vond zelf 30s ook al erg snel. Afgezien dat een startmotor makkelijk 80amp kan pieken is het toch extreem snel leeg. Hopelijk krijg ik hem morgen gestart met vriend zijn accu, zoja dan zal ik inderdaad een nieuwe kopen (gel accu wssch).

    Ik houd jullie op de hoogte en alvast bedankt :-)


  8. #8
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    En ook niet 30sec achter elkaar doorstarten

    Of je moet zin hebben om ook je startmotor te vervangen
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  9. #9
    Ingeschreven
    03/08/2009
    Berichten
    87

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    Ik doe elke keer 10s proberen te starten met 10s pauze ertussen, anders krijgt die het inderdaad te zwaar te verduren . Hopelijk krijg ik mijn 924 morgen weer de weg op.


  10. #10
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: 924, 2 weken stilgestaan wil niet meer starten

    juist

    Wat je ook ff snel kan doen is slepen of duwen en dan in de versnelling gooien
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •