Stalling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dominic
    924 Wannabe
    • Aug 2015
    • 98

    Stalling

    Eind volgende maand moeten wij allemaal weer onze 924 in de winterslaap doen.
    Nu vroeg ik mij af of jullie naar een oldtimerstalling gaan en wat jullie ervaringen ermee zijn. (per locatie)
    Of leggen jullie er een zeil overheen op de parkeerplaats voor de deur?
    Zelf ben ik nog aan het twijfelen, de stallingen zijn redelijk aan de prijs en hij staat niet in de weg, maar dan staat hij niet droog en warm...
  • jeroen Pauwels
    924 Fan
    • Apr 2016
    • 173

    #2
    Re: Stalling

    In slaap doen? Die van mij blijft lekker rondrijden hoor! Ook in de winter. Behalve als er gestrooid is tgv winterse omstandigheden. Komt namelijk alleen buiten bij droog weer.

    Ik huur wel een garage hier dicht bij huis dus ze slaapt nooit buiten. Wat zijn de prijzen in Nederland om een garage te huren?

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels

    Comment

    • gerben1986
      924 Gek
      • Feb 2008
      • 952

      #3
      Re: Stalling

      Originally posted by jeroen Pauwels View Post
      In slaap doen? Die van mij blijft lekker rondrijden hoor! Ook in de winter. Behalve als er gestrooid is tgv winterse omstandigheden. Komt namelijk alleen buiten bij droog weer.

      Ik huur wel een garage hier dicht bij huis dus ze slaapt nooit buiten. Wat zijn de prijzen in Nederland om een garage te huren?

      Met vriendelijke groeten,
      Jeroen Pauwels
      Nadeel in nederland is dat je het volle pond aan wegenbelasting moet gaan betalen als je het jaar rond wilt rijden. Daarom gaan de meeste klassiekers van december t/m februari de stalling in.

      Zelf heb ik een loods waar mijn oldtimers overwinteren (en eigenlijk altijd staan, dus ook het overzomeren gebeurd daar...)

      Comment

      • Thijsch
        924 Gek
        • Apr 2013
        • 914

        #4
        Re: Stalling

        Bij ons staan alle 30 plussers ook standaard binnen. Tijdens de winterstalling altijd een mooi moment om wat (uitgestelde) klusjes te doen. Ik denk dat je, voor een aparte garagebox gemiddeld zo'n 100 euro in Nederland betaalt. Hangt natuurlijk sterk af van je regio, ik zie ze hier in Utrecht ook voor 200,- voorbij komen.

        Comment

        • Ronaldbm
          924 Addict
          • Aug 2014
          • 1693

          #5
          Re: Stalling

          Carport!
          Project 924....and nice driving

          Comment

          • jimfrey944
            Administrator
            • Jan 2008
            • 4533

            #6
            Re: Stalling

            thuis in de garage gezellig allemaal bij bij elkaar (:
            sigpic

            porsche 924 martini 1977
            porsche 924 50 Jahre edition 1982
            BMW X3 3.0 high exclusieve

            Comment

            • RMP
              924 Fan
              • Feb 2008
              • 244

              #7
              Re: Stalling

              Bij mijn huis gelukkig een 'garage', eentje van ver voor de oorlog maar hij staat in ieder geval droog, goed geventileerd en vorstvrij. Helaas te klein om ook nog iets aan de auto te doen, dus letterlijk gestald...
              Porsche 924 (1984) - Renault Megane Cabrio (1998)
              Landrover Freelander softtop v6 (2001) - Ford Fiesta (2001) - Skoda Superb iV L&K combi (2021)

              Comment

              • Berend72
                924 Fan
                • Feb 2016
                • 250

                #8
                Re: Stalling

                Ik heb mijn 924 in een grote opslag vol met klassiekers staan. Moet je trouwens ergens op letten als je m voor een aantal maanden stil laat staan? Bijv. auto helemaal aftanken? Accu-polen loshalen?.... Of maakt dit niets uit?

                Comment

                • jimfrey944
                  Administrator
                  • Jan 2008
                  • 4533

                  #9
                  Re: Stalling

                  Beste is met de wielen van de grond ,accu op de druppel lader ,benzine zou ik zo weinig mogelijk in de tank doen zodat je als je weer gaat rijden een verse tank heb
                  sigpic

                  porsche 924 martini 1977
                  porsche 924 50 Jahre edition 1982
                  BMW X3 3.0 high exclusieve

                  Comment

                  • harry
                    924 Gek
                    • May 2008
                    • 1287

                    #10
                    Re: Stalling

                    Ik zou de Tank Af Tanken. Waarom?

                    Als je de tank de hele winter leeg laat staan ontstaat er er in het lege gedeelte (bij vochtige stalling) ook vocht in de tank.
                    Dit vocht kan de veroorzaker zijn van corrosie problemen boven de benzine spiegel. Heb je de tank afgetankt, kan er onder de benzine geen corrosie plaats vinden.

                    Mvg, Harry 924 1983


                    You know the Germans always make good stuff
                    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

                    Comment

                    • harry
                      924 Gek
                      • May 2008
                      • 1287

                      #11
                      Re: Stalling

                      Hij staat al weer te wachten dat hij eruit mag��

                      64657A24-BC74-440E-A9D5-D87331D84910.jpg

                      Mvg, Harry 924 1983


                      You know the Germans always make good stuff
                      7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

                      Comment

                      • mbembe
                        924 Wannabe
                        • Oct 2016
                        • 79

                        #12
                        Re: Stalling

                        @dominic: waar woon je, welke regio? Ik heb een garage bij mijn huis maar helaas kunnen daar nu nog geen 2 auto's in. Volgend jaar laat ik een stuk aanbouwen en staan ze beiden thuis. Nu heb ik ergens een container gehuurd en die container staat weer in een loods. Zeer schappelijke prijs, mss ook iets voor jou?
                        Of gewoon de stoute schoenen aantrekken en bij jou in de buurt bij bedrijven langs gaan die loodsen hebben. Door de crisis hebben velen ruimte over en kun je voor een leuke prijs je auto stallen. Zo ben ik ook aan deze gekomen

                        Comment

                        • harry
                          924 Gek
                          • May 2008
                          • 1287

                          #13
                          Re: Stalling

                          In Twente

                          Mvg, Harry 924 1983


                          You know the Germans always make good stuff
                          7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

                          Comment

                          • Driven
                            924 Wannabe
                            • Dec 2015
                            • 86

                            #14
                            Re: Stalling

                            Dag forumleden, een beetje benzinestabilisator kan toch geen kwaad tijdens een wat langere stilstand..een natte gepekelde weg is een vloek voor mijn 924, veel gewoon staal gebruikt aan de dragende delen en giga veel laswerk zijn volgens mij gevoelig voor nieuwe roest. Ik heb de auto overigens wel in de ML staan, de holle delen en dorpels laten we maar zeggen. Als ik een Golf 5 op de brug heb en ik zie die fantastische bodemgroep met al dat aluminium, dat roest gewoon voor geen meter.....
                            Porsche 924 Turbo, "Mal sehen was er aushält".sigpic

                            Comment

                            • mbembe
                              924 Wannabe
                              • Oct 2016
                              • 79

                              #15
                              Re: Stalling

                              Twente das niet in de buurt van waar ik woon
                              Dan zoals gezegd gewoon bij bedrijven in de buurt eens navraag doen. Er zijn veel petrol heads die je wel willen hebben als ze ruimte hebben. Succes!
                              Last edited by mbembe; 04-12-16, 11:34.

                              Comment

                              Working...
                              X